ADSL verbindt niet, direct disconnect

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gerardv87
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07 15:44
Beste mensen,

Ik heb nu ADSL van HetNet, en we hebben een MultiPC modem type
SpeedTouch 500 series, we hebben alles goed gedaan :S NT1 s3 kasje het kabeltje goed ingedaan, toen goed in de splitter, naar de modem, en als ik dan kijk nij netwerkverbinding staat er, de verbinding is verbroken, wil ik verbinden, verbreekt de pc/verbinding het weer, en alles is voor de rest goed ! id?

Verwijderd

we hebben alles goed gedaan :S NT1 s3 kasje het kabeltje goed ingedaan, toen goed in de splitter, naar de modem,
en het staat nou nog zo duidelijk in die folder. het signaal moet EERST door je splitter, en daarna pas de NT1.

• Gerardv87
zo gaat het ook.. lijntje die aan het kaste vast zit gaat naar de splitter, die deelt het in 2en 1 gaat naar me modem en dat is dus het DSL lijntje

[]-----<> ---- tel
nkast ----- modem ----- pc

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

je splitter moet VOOR alle telefoon apparatuur komen, dus direct bij het punt waar de kabel je huis binnen komt (ISRA (in de meterkast vaak)).

Sluit je het toch anders aan dan vraag je om problemen, omdat de rest van de apparatuur het signaal van adsl beinvloed of niet of nauwelijks doorgeeft.

Dus sluit je splitter aan op de manier zoals de kpn dat zegt, dat doen ze niet voor niets!

Verwijderd

Gaat de telefoonlijn nu vanuit je is/ra punt (dat is het punt waarop de telefoonlijn je woning inkomt, naar de splitter, of eerst naar de NT1?

Verwijderd

ow ok, dan schreef je het wat onduidelijk op. my bad miss ook wel

heb je wel de cdrom van KPN gebruikt op de eerste pc die je aangesloten hebt? ik heb dat modem zelf niet, maar wat ik me kan herinneren is dat er ook geen enkele verbinding mogelijk was, totdat ik die cd erin deed en de wizard doorliep (in tegenstelling tot allerlei andere modemrouters). daarna fungeerde de modem gewoon als dhcp en was er geen cd meer nodig.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Maar jouw netwerkverbinding heeft toch niets met het adsl signaal te maken????
Welke lampjes branden wel op het modem en welke niet???
Heb je de KPN-cd kunnen installeren???

Graag iets meer info...Maar je moet wel de kabel splisten, voordat ie in het NT1 kastje gaat......

Verwijderd

Als ie geen netwerkverbinding heeft, zal de cd ook niet zijn geinstalleerd. Als dat wel gelukt is, is het modem dan te pingen? (10.0.0.138)

• Gerardv87
Ik heb het zo gedaan, zoal shet moest,

de telefoonlijn kom ons huis binnen, die gaat naar een wit kastje NT
daar zit een gaatje in, daar heb ik een telefoonkabeltje in gedaan die naar de splitter gaat, die slits het dus

• Gerardv87
sorry voor spelfouten.

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 20 februari 2004 @ 22:39:
Ik heb het zo gedaan, zoal shet moest,

de telefoonlijn kom ons huis binnen, die gaat naar een wit kastje NT
daar zit een gaatje in, daar heb ik een telefoonkabeltje in gedaan die naar de splitter gaat, die slits het dus
zo moet het dus niet. pak die grote n00b-proof folder met die foto's er eens bij en kijk even waar de binnenkomende kabel in moet, en welke kabel er in je NT1 gaat...

• Gerardv87
ja bij ons gaat het zo, lijn uit de grond gaat wit kastje in, daaruit gaat weer een kabeltje naar de spiltter... helemaal fout dus? nou dan ga ik ff zoeken waar die lijn vandaan komt ..

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 20 februari 2004 @ 22:45:
ja bij ons gaat het zo, lijn uit de grond gaat wit kastje in, daaruit gaat weer een kabeltje naar de spiltter... helemaal fout dus? nou dan ga ik ff zoeken waar die lijn vandaan komt ..
jawel, das een aansluitingskastje. die heb je tijdens het aanleggen zelf aan de muur geschroefd zodat je niet met isdn draden die onder spanning staan in een rj11 plug loopt de frotten :D

vanuit dat aansluitingskastje moet er een draad naar je splitter, en vanuit de splitter een lijn naar je NT1 en naar je modem.

post anders ff een foto ofzow :)

• Gerardv87
hm ja, een foto kan ik zo snel niet maken
maar euh als het goed is zijn er dus 2 van die witte kastjes? nu wordt het echt vaag, het is iig zo'n isdn kastje, en daar naast hangt een quatofox ding, die nergens toe dient :(

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 20 februari 2004 @ 22:54:
hm ja, een foto kan ik zo snel niet maken
maar euh als het goed is zijn er dus 2 van die witte kastjes? nu wordt het echt vaag, het is iig zo'n isdn kastje, en daar naast hangt een quatofox ding, die nergens toe dient :(
er kunnen nog veel meer witte kastjes zijn. bij ons hangen er 4, bijv om de isdn lijn NA de NT1 nog eens te splitten. in ieder geval is er maar 1 wit kastje de NT1. het staat er op en hij is een stukkie groter :P

owja, die quattrovox is juist zeer nuttig. haal daar de stekkers maar eens uit en kijk eens of je ruzie krijgt thuis :P

• Gerardv87
weetje wat ik ga een zoektocht door het hele huis houden.. ohja en als dat ding ergens anders zit dan heb ik een hele lange kabel nodig of iets datje er een plugje op kan doen, morgen post ik wel fotos als het dan weer niet gelukt is

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 20 februari 2004 @ 22:58:
weetje wat ik ga een zoektocht door het hele huis houden.. ohja en als dat ding ergens anders zit dan heb ik een hele lange kabel nodig of iets datje er een plugje op kan doen, morgen post ik wel fotos als het dan weer niet gelukt is
ok succes ermee. dan ga ik raymann is laat kijken :)

• Gerardv87
Het is dus zo dat die kabel die uit de grond komt niet via een plug het NT1 kastje in gaat maar er gewoon erin gaat, zonder plug.. das dus een beetje lastig om daar een splitter tussen te zetten

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Iedereen loopt hier wel zo te blaten over NT1's en splitters, maar als ik dit zo lees, klinkt dit meer als een modem <> PC (dus netwerk!) probleem ;X

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 29 februari 2004 @ 13:37:
Het is dus zo dat die kabel die uit de grond komt niet via een plug het NT1 kastje in gaat maar er gewoon erin gaat, zonder plug.. das dus een beetje lastig om daar een splitter tussen te zetten
heb je die folder die bij je DHZ pakket zat echt niet gelezen?

je moet zo'n wit aansluitkastje tegen de muur schroeven, die draad uit je NT1 halen en in dat witte kastje zetten, daarin een rj11 in naar je splitter...
JvS schreef op 29 februari 2004 @ 13:40:
Iedereen loopt hier wel zo te blaten over NT1's en splitters, maar als ik dit zo lees, klinkt dit meer als een modem <> PC (dus netwerk!) probleem ;X
misschien, maar toch is het geen slecht idee om eerst de boel goed aan te sluiten :)

• Gerardv87
dus? T gaat er nu over dat ik geen splitter tussen kabel-NT1 kan krijgen omdat ie rechtstreeks he tkastje in gaat

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 29 februari 2004 @ 13:45:
dus? T gaat er nu over dat ik geen splitter tussen kabel-NT1 kan krijgen omdat ie rechtstreeks he tkastje in gaat
kan ik het nog duidelijker opschrijven dan? je moet hem er natuurlijk wel eerst uithalen :D

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe je dat moet oplossen staat echt letterlijk in de quick install guide van kpn...

• Gerardv87
Nee, kijk daar staat: NT1 doe het volgende: haal de kabel die rechtstreeks uit de grond komt uit NT1: MAAR DIE KABEL GAAT ER GEWOON RECHT IN zonder plug, er staat niks bij over eventuele knip methodes.. :)

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 29 februari 2004 @ 13:49:
Nee, kijk daar staat: NT1 doe het volgende: haal de kabel die rechtstreeks uit de grond komt uit NT1: MAAR DIE KABEL GAAT ER GEWOON RECHT IN zonder plug, er staat niks bij over eventuele knip methodes.. :)
dat schroefje aan de onderkant van je NT1 was je na een dikke week nog niet opgevallen? hoe denk je dat de KPN monteur die kabel er destijds ingedaan heeft? getoverd?

mocht het nou ineens lukken, nog ff een waarschuwing (staat ook in de quick guide, maar ik denk dat jullie die niet gehad hebben ofzo): op die lijn staat spanning, niet schrikken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 13:50 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jezus, er zit een klepje op je NT1, die kan je eraf schroeven en dan twee draadjes eruit halen.. Die prik je in het "witte aansluitdoosje" en daaruit komt een stekkerkabeltje naar de line van de splitter en vanaf de Phone gaat een bestekkerd kabeltje naar de stekkeringang linksonder in je NT1.

No offense hoor, maar als je niet eens een handleiding kan lezen, kan je beter een monteur bestellen |:(

• Gerardv87
joo gezien, maar wat verwacht je van mij, als dikke newb dat ik al die draden uit elkaar ga flonsen? en weet ik het hoe het moet om er een plug op te zetten ( nee staat nie tin die quick installation guide ) hehe dat mocht dus wel wat duidelijker van KPN, en achja op tweakers weten ze alles :)

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 29 februari 2004 @ 13:52:
joo gezien, maar wat verwacht je van mij, als dikke newb dat ik al die draden uit elkaar ga flonsen? en weet ik het hoe het moet om er een plug op te zetten ( nee staat nie tin die quick installation guide ) hehe dat mocht dus wel wat duidelijker van KPN, en achja op tweakers weten ze alles :)
volgens mij staat er nergens in die guide dat je ergens een plug om moet zetten?
zou ik ook maar niet doen, want die aders zijn te dik en er staat spanning op...
offtopic:
JvS, is het goed als ik dit topic ff aanmeld voor de GoT-verkiezingen van 2k4?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 13:54 ]

• Gerardv87
pcies moet JvS ook niet zo doen alof het zo makkelijk is, ik ben blij dat ik er nog iets van mag opsteken..

• Gerardv87
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 13:53:
[...]

volgens mij staat er nergens in die guide dat je ergens een plug om moet zetten?
zou ik ook maar niet doen, want die aders zijn te dik en er staat spanning op...

offtopic:
JvS, is het goed als ik dit topic ff aanmeld voor de GoT-verkiezingen van 2k4?
Euh is die offtopic melding leuk?

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 29 februari 2004 @ 13:57:
[...]

Euh is die offtopic melding leuk?
nee hoor. daarom issie ook offtopic, een soort zwarte humor zeg maar.

het viel me gewoon op: je bent eigenlijk nog geen steek verder dan de allereerste reply van mij in dit topic:
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:24:
[...]

en het staat nou nog zo duidelijk in die folder. het signaal moet EERST door je splitter, en daarna pas de NT1.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 14:00 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

mijn poging:

het inhoud van telefonieapparatuur in je meterkast ziet er uit (wanneer er nog geen ADSL is aangesloten) als volgt uit:

• Dikke kabel naar de IS/RA punt..
• van de IS/RA punt gaat er vaak een gewone kabel RECHTSTREEKS naar je NT-1 zonder daarbij een modulairplug erop zit (er zijn situaties dat er wel een modulair plug op zit)
• dan gaan er dingen van je NT-1 naar b.v.: quattrovox.

als het goed is heb je bij je ADSL pakket de volgende dingen gekregen:

• ADSL-Modem/Router
• Splitter (belangrijk)
• een telefooncontactdoosje
• modulairplugjes
• kabels

de bedoeling is:

• Wanneer er een kabel zonder plug rechtstreeks in je NT-1 loopt, moet je deze eruit halen en de telefooncontactdoosje op deze kabel aansloten.
• pak één van de meegeleverde kabels en sluit deze aan op je telefooncontactdoosje en sluit de andere kant aan in je splitter (line)
• pak weer één van de meegeleverde kabels en sluit deze aan op de ISDN aansluitpunt van je splitter en sluit deze vervolgens aan op je NT-1 kastje. als het goed is moet je LINE OK op je kastje weer branden. zo niet draai de aansluitingen op je SPLITTER (isdn & line) om. nu moet ie dan wel gaan branden. (ik haal ze altijd doorelkaar heen :X)
• pak weer één kabel en sluit deze aan op je modem aansluitpunt van je splitter en sluit de ADSL-modem/router aan op de andere kant van je kabel.
• voila. de kabelgedeelte van je ADSL aansluiting is voltooid.

indien meerdere NT-1 kastjes, gelieve het kastje te gebruiken die je aanvraagtelefoonnummer afgehandeld

als dit niet duidelijk genoeg was.. dan weet ik het ook niet meer.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Gerardv87
Ja volkomen duidelijk, ik heb net even het NT1 kastje opengeschroefd. De kabel die uit de grond komt bevat meer dan 2 aders ( in het boekje staat: 1 rode en 1 blauwe, ..ik heb ook nog een witte en een oranje die daar tussen zit...) Goed, daarnaast zit ook nog een een kabel die vanuit het NT1 naar de quattrovox gaat. ook nog allemaal draadjes.. In de gebruiksaanwijzing staat dat je hendeltijes naar beneden moet drukken om de zooi los te maken.. zie ik die? nou nee..

Mijn camera ligt op dit moment op school, zodra ik een foto kan maken doe ik het, je zult wel zien hoe raar alles in mekaar zit.

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 29 februari 2004 @ 14:20:
Ja volkomen duidelijk, ik heb net even het NT1 kastje opengeschroefd. De kabel die uit de grond komt bevat meer dan 2 aders ( in het boekje staat: 1 rode en 1 blauwe, ..ik heb ook nog een witte en een oranje die daar tussen zit...)
die zijn loos. je weet maar nooit wat voor systemen KPN in de toekomst bedenkt, dan moet je niet ineens alle kabels opnieuw willen trekken.
Goed, daarnaast zit ook nog een een kabel die vanuit het NT1 naar de quattrovox gaat. ook nog allemaal draadjes.. In de gebruiksaanwijzing staat dat je hendeltijes naar beneden moet drukken om de zooi los te maken.. zie ik die? nou nee..
beter kijken. zie je waar die draadjes je NT1 in lopen? (het exacte punt dus, binnenin, op de printplaat.
recht daarboven zitten die hendeltjes. in te drukken met een schroevendraaier ofzo
Mijn camera ligt op dit moment op school, zodra ik een foto kan maken doe ik het, je zult wel zien hoe raar alles in mekaar zit.
precies zoals bij mij thuis :)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

Gerardv87 schreef op 29 februari 2004 @ 14:20:
Ja volkomen duidelijk, ik heb net even het NT1 kastje opengeschroefd. De kabel die uit de grond komt bevat meer dan 2 aders ( in het boekje staat: 1 rode en 1 blauwe, ..ik heb ook nog een witte en een oranje die daar tussen zit...) Goed, daarnaast zit ook nog een een kabel die vanuit het NT1 naar de quattrovox gaat. ook nog allemaal draadjes.. In de gebruiksaanwijzing staat dat je hendeltijes naar beneden moet drukken om de zooi los te maken.. zie ik die? nou nee..

• bij je quattrovox moet je nix doen.. die kun je gewoon zo laten.
• bij de kabel is alleen blauw & rood van toepassing. als het goed is zit er naast waar die kabel is gaat ook een aansluitpunt voor de stekkertjes. die moet je gebruiken wanneer je telefoonaansluitcontactdoosje er tussen geplaatst hebt.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

ik begin trouwens de indruk te krijgen dat je ons in de maling zit te nemen ofzow.
maar dat kan ook aan mij persoonlijk liggen :/

• Gerardv87
Maar om jullie een gerust hart te geven: dinsdag komt de monteur ,

had ik dit niet even wat eerder mogen zeggen?

:)

Nee, er zijn altijd dingen die je zelf wil leren! En tis belachelijk dat ze 99 euro ( met software installatie 160 euro ) uit je zak schudden! Maar echt, bij ons is altijd alles loos, is het niet ons ADSL dan is het wel weer de tuinmane die de verkeerde boom omzaagd :)

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 29 februari 2004 @ 14:28:
Maar om jullie een gerust hart te geven: dinsdag komt de monteur ,

had ik dit niet even wat eerder mogen zeggen?

Nee, er zijn altijd dingen die je zelf wil leren! En tis belachelijk dat ze 99 euro ( met software installatie 160 euro ) uit je zak schudden! Maar echt, bij ons is altijd alles loos, is het niet ons ADSL dan is het wel weer de tuinmane die de verkeerde boom omzaagd :)
ok dan is het goed.

ik denk trouwens dat het heel handig is om hem even een print van dit topic te laten lezen, dan weet hij in ieder geval bij wie waar het probleem zit :)

• Gerardv87
Ja, alles is altijd zo duidelijk heh, alleen als er een afwijking zit in 'het systeem, of in dit geval het NT1 kaste Type S3 welteverstaan-waar-gewoon-een-kabel-VIA-EEN-PLUG-in moet lopen dan gaan er toch vragen worden gesteld..die dan met name als 'newbie'worden bestempeld..( hm was dit een goede zin ? :) )
Achja, ik weet meer, ik weet veel meer, ook nadat ik die quick Guide voor de honderdste keer heb gelezen..maar zoals ik al zei.. bij ons is er altijd wel iets anders.. is het niet de ADSL dan.. :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

In plaats van de monteur van 160 euro kan je ook de handige buurjongen voor 40 euro + een krat bier laten komen ;)

• Gerardv87
Nee het kost ( me ouders :) ) 99 euro, software doe ik zelf, das een CD'tje die ik ook al heb geprobeerd , makkie shit.. En als die monteur het niet goed doet dan sluit in em op in dit computerhok en mag ie er alleen uit als ie het doet..

handige buurjongens?
Ik heb er 1, hij wist niet eens wat een switch was

Verwijderd

Gerardv87 schreef op 29 februari 2004 @ 14:40:

handige buurjongens?
Ik heb er 1, hij wist niet eens wat een switch was

stel je voor zeg, dat soort simpele dingen weet toch iedereen? ;)

• Gerardv87
Nightoriuos, gunhead en Jvs bedank all :)
it's working now :P
Pagina: 1