Toon posts:

NEC DVD RW ND 1300A wil maar niet branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
word er GEK van. uuuren al mee geprutst
firmware geinstalleerd..
hij blijft maar weigeren.
melding die hij geeft:

Uw compilatie kan niet op dit medium worden geschreven. Voer een medium van het juiste type in of pas de instellingen van uw compilatie om ze compatible te maken met het huidige medium.

schijf vereist voor de compilatie: CD-R/RW
Heb nu een +r CD in me handen, maar daar moet hij ook gewoon op branden.

ik heb echt alle soorten DVD RW cd's geprobeerd. zowel +R als -R
wat is er nou mis? :(

hoop dat iemand mij kan helpen.
groeten andre

Verwijderd

Jij ook al.. alleen ik heb problemen met de 1100a.. Ik heb wel vaker problemen met Nec gezien vandaag.. Ik heb et wel gehad met dat kut bedrijf.. hun website is ook bagger staan niet eens drivers op! Weet iemand toevallig een Driver voor de NEC Dvd rw 1100a?

Verwijderd

Topicstarter
ja idd..
zie zoveel topics hier.. de meeste zeggen iets over firmware, en ook dat heb gedaan.. helpt geen kloot!

Verwijderd

Ik wordt et een beetje zat die klote NEC troep.. Een paar collega's hadden het zelfde probleem.. Ze werden niet eens geholpen door die baklappen van NEC.. Bedriegers daar.. bah

Verwijderd

Topicstarter
nu had ik net NERO omgeschakeld naar nero express, en daar is brand knop grijs, dus kan er niet op klikken :S

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:43:
Ik wordt et een beetje zat die klote NEC troep.. Een paar collega's hadden het zelfde probleem.. Ze werden niet eens geholpen door die baklappen van NEC.. Bedriegers daar.. bah
Kerel doet eens even rustig.
Allerleerst heb je bij gebreken te maken met je leverancier, niet met NEC.
Zoals in alle andere topics van Chryonic al gezegd is, geef eens wat meer info. het schreeuwen om "klote drivers zijn nergens te vinden" heeft geen zin, zoals al vaker is aangegeven heb je sinds jaar en dag al geen drivers meer nodig, alleen nero.
Wanneer die DVDtjes niet pakt, geef dan aan welk merk en welk type aan "ik heb + & min geprobeerd" hebben we niet zoveel. Kijk maar eens rond naar al die megagrote topics over mediacompatibiliteit voor zo'n beetje elk type brander.
Probeer anders gewoon eens een file van een paar 100 MB te branden op een DVDr, precies zoals je ook een CDtje zou branden.
Kijk eens met DVDinfoPro of dat schijfje dan ook goed leesbaar is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TD-er
  • Laatst online: 12-03 23:26
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:56:
nu had ik net NERO omgeschakeld naar nero express, en daar is brand knop grijs, dus kan er niet op klikken :S
is het mischien een OEM-versie van nero die met een ander merk brander is meegeleverd?
mijn Nero van m'n Plextor werkt bijvoorbeeld ook niet op de Acer brander in de PC van m'n vriendin.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:21:

Uw compilatie kan niet op dit medium worden geschreven. Voer een medium van het juiste type in of pas de instellingen van uw compilatie om ze compatible te maken met het huidige medium.

schijf vereist voor de compilatie: CD-R/RW
Heb nu een +r CD in me handen, maar daar moet hij ook gewoon op branden.

ik heb echt alle soorten DVD RW cd's geprobeerd. zowel +R als -R
wat is er nou mis? :(

hoop dat iemand mij kan helpen.
groeten andre
Volgens mij gooi je of een paar dingen door elkaar, of je doet echt wat verkeerd.

De foutmelding is: schijf vereist voor de compilatie: CD-R/RW
Maar je gebruikt: alle soorten DVD RW cd's geprobeerd. zowel +R als -R

Dus ik vraag me af kies jij wel voor DVD branden of CD branden met Nero :?

Ik zal het wel mis hebben, maar dat komt dan doordat je dingen door elkaar haalt.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
ik heb NERO gedownload.
anyway, wat jij zei over wat voor type brander en cd enzo... deze nec brander moet een goeie zijn..
me pa is bij dixons geweest en heeft hulp gevraagt, toen kreeg me pa een cd mee die het MOEST doen.. ook die doet het niet. ondertussen hebben we verschillende soorten dvd roms geprobeerd.. doen het gewoon niet.. het ligt denk ik niet aan de dvd's.. maarja waar wel aan :S

Verwijderd

Topicstarter
Br@m schreef op 20 februari 2004 @ 23:07:
[...]

Volgens mij gooi je of een paar dingen door elkaar, of je doet echt wat verkeerd.

De foutmelding is: schijf vereist voor de compilatie: CD-R/RW
Maar je gebruikt: alle soorten DVD RW cd's geprobeerd. zowel +R als -R

Dus ik vraag me af kies jij wel voor DVD branden of CD branden met Nero :?

Ik zal het wel mis hebben, maar dat komt dan doordat je dingen door elkaar haalt.
ik gebruik DVD branden..
heb ook how to's gedaan hoe dvd te branden. precies zelfde gedaan, alleen in die how to kan je wel op de brand knop klikken en bij mij niet :S haha

• Jimster
  • Laatst online: 15-03 23:14
Ik denk toch dat je wat fout doet. Zet ff stap voor stap hier neer wat je precies doet en waar je op klikt en wat je wilt branden.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal morgen precies invullen wat ik doe..
ga nu echt naar bed :D
slaap lekker allemaal

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Let op dat je kiest voor DVD maken en niet voor CD maken ;)
Maar welke firmware heb je? En welke media?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
ik doe volgende.
start nero
kies voor DVD video
vervolgens op tabblad ISO heb ik alle opties uit die ik uit kan zetten. maar ik heb ook al weleens die opties aan gehad. verder heb ik hem op iso 2 staan.
klik op nieuw
kom ik in volgende scherm, zie ik video TS en audio TS staan, 2 mapjes.. Video TS is rood gekleurd.. als ik op die mapjes klik gebeurd er niks.. lijkt wel of er niks in staat.. maar goed.. ik sleep mijn film, OF fotos naar het grote scherm... en dan zou ik moeten branden maar dat kan dus niet... hij geeft die melding die ik in de 1e post van mij heb staan..
doe ik nero express, dan is de brand knop greyd out, dus onklikbaar.

ik gebruik verschillende DVD's, zowel +r als -r
ik heb datatrack CD's DVD +R en Philips +R, en dus ook -R cd's ergens.

van Firmware heb ik officiele firmware en de gehackte allebei geprobeerd. voor mijn brander dus :D word er radeloos van.. waarom zoveel gezeur :(

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:32:
Jij ook al.. alleen ik heb problemen met de 1100a.. Ik heb wel vaker problemen met Nec gezien vandaag.. Ik heb et wel gehad met dat kut bedrijf.. hun website is ook bagger staan niet eens drivers op! Weet iemand toevallig een Driver voor de NEC Dvd rw 1100a?
het verschil tussen een 1100 & 1300,word duidelijk uitgelegt,
in de link van je eigen topic.

• ascona
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 10:40:
ik doe volgende.
start nero
kies voor DVD video
vervolgens op tabblad ISO heb ik alle opties uit die ik uit kan zetten. maar ik heb ook al weleens die opties aan gehad. verder heb ik hem op iso 2 staan.
klik op nieuw
kom ik in volgende scherm, zie ik video TS en audio TS staan, 2 mapjes.. Video TS is rood gekleurd.. als ik op die mapjes klik gebeurd er niks.. lijkt wel of er niks in staat.. maar goed.. ik sleep mijn film, OF fotos naar het grote scherm... en dan zou ik moeten branden maar dat kan dus niet... hij geeft die melding die ik in de 1e post van mij heb staan..
doe ik nero express, dan is de brand knop greyd out, dus onklikbaar.

ik gebruik verschillende DVD's, zowel +r als -r
ik heb datatrack CD's DVD +R en Philips +R, en dus ook -R cd's ergens.

van Firmware heb ik officiele firmware en de gehackte allebei geprobeerd. voor mijn brander dus :D word er radeloos van.. waarom zoveel gezeur :(
die video map openklikken en daar die film (vob`s) inslepen.

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04-2025
Volgens mij weet ik wat er aan de hand is: de film die je wilt branden (waarschijnlijk een AVI of MPG?), moet je eerst naar DVD formaat converteren, ik gebruik daar Cucusoft AVI to VCD DVD voor en het programmaatje IFoEdit.

Foto's branden heb ik zelf nog niet gedaan, ik zou, als ik jou was, even de hulp files van Nero doorlezen.

Hier staat alles over het maken van DVD's met Nero http://www.ahead.de/en/631956523192996.html

[ Voor 14% gewijzigd door Karina5000 op 21-02-2004 10:59 ]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Karina5000 schreef op 21 februari 2004 @ 10:55:
Volgens mij weet ik wat er aan de hand is: de film die je wilt branden (waarschijnlijk een AVI of MPG?), moet je eerst naar DVD formaat converteren, ik gebruik daar Cucusoft AVI to VCD DVD voor en het programmaatje IFoEdit.

Foto's branden heb ik zelf nog niet gedaan, ik zou, als ik jou was, even de hulp files van Nero doorlezen.

Hier staat alles over het maken van DVD's met Nero http://www.ahead.de/en/631956523192996.html
Ik denk ook dat Karina5000 gelijk heeft, kan je wel data branden? Zowieso kan je bijvoorbeeld een XVID/DIVX film niet zomaar in een VIDEO_TS map kwakken he.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, ik kan de film niet in de Video_TS map pleuren, geeft ie fout melding..
de film is DVDrip_Xvid ofzo iets..
omdat DVD erin zit dacht ik dat het wel zou kunnen..
maar, vob bestand? moet mijn film een .vob bestand zijn?
zal eens kijken of ik me film in dvd kan omzetten..
vraag me wel af waarom ik nog steeds geen fotos kan branden dan, die fotos moeten ook denk ik in de Video_TS map..

• ascona
ja je begint al warm te worden
duw maar eens een orginele dvd in je com,
en kijk maar eens wat voor bestanden dat zijn :9

[ Voor 3% gewijzigd door ascona op 21-02-2004 11:21 ]

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04-2025
Hier staat alles over het maken van allerlei soorten DVD's, ook over het maken van een photo album of een slideshow: http://www.dvdrhelp.com/author

Het is wel in het engels, maar als je dit allemaal doorleest, moet het lukken.
Pagina: 1