Toon posts:

[Bluescreen] wat is de beste manier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het proberen om iemand te filmen met een bluescreen zodat ik de achtergrond kan vervangen.

Het grote probleem is nu echter dat het maar niet PERFECT lukt. Ik hou altijd een kleine wazige rand om het silhouet heen of een korrelig randje

De achtergrond is erg goed verlicht met 2 bouwlampen en ik heb nu al zoveel versies gemaakt waarbij de achtergrond verlichting zoveel beter is dan sommige voorbeelden die ik op internet zie dat ik deze vraag hier toch stel. (ondanks dat het dus niet in een pro studio is opgenomen met van die mooie parapluutjes enzo)

Ik ben bezig in adobe PREMIERE en daar gebruik ik de chroma key en elke andere key die erbij staat. Maar geen van allen hebben het beste resultaat. (ook niet als ik ze combineer of andere effecten erop loslaat)

Iemand enig idee of tips of links die me zouden kunnen helpen?

Welk programma gebruiken de 'pro's' hiervoor? En is het onbegonnen werk in programma's als premiere en after effects ?

bvd

Verwijderd

Voor de echte bewerkingen moet je After Effects pakken, en geen Premiere. Premiere is leuk om te knippen en plakken, maar verder is AE in de meeste opzichten veel uitgebreider.

Als ik een beetje zoek kom ik op de volgende link:
http://www.theforce.net/t...bson_tutorial/index.shtml
Die lijkt vrij helder uit te leggen hoe je zoiets doen moet.

Verder... After Effects is een heel uitgebreid programma. Ik kan me voorstellen dat iets niet in één keer perfect gaat. Maar oefening baart kunst ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Cheatah heeft gelijk: After Effects is the thing to use. En daarin kan je prima de bluescreen verwijderen, met wat oefenen lukt het binnen een uurtje :)

LinkedIn
Instagram

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ga ervan uit dat je filmt met een DV camera?

Dat is een van je eerste problemen. De compressie van DV is eigenlijk niet geschikt om te chroma keyen (te weinig resolutie in de kleuren).

Verder is het zo dat perfect uitlichten met bouwlampen natuurlijk nooit gaat. Je kunt hiermee nooit egaal uitlichten. Het lijkt dan wel OK, maar kijk maar eens met een color-picker hoeveel verloop er in je achtergrondkleur zit.

Verder krijg je ook nog last van reflecties, dus de kleur blauw 'reflecteerd' in je model...

De pro keyers gebruiken al heel lang dure keyers van het merk Ultimatte. Ze gebruiken ook een speciale kleur blauw (ultimatte blauw). Hiermee is het mogelijk om zelfs sigarettenrook en schaduwen te kunnen keyen.

Er bestaat een Ultimatte plugin voor premiere die acceptabele resultaten zou moeten kunnen maken.

Ga er maar vanuit dat je het nooit perfect krijgt, maar met een andere keyer dan de ingebouwde premiere keyer moet je een end kunnen komen.

Succes.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wij hadden vroeger een studio thuis (hilversum waar anders :) ) en daar gebruikten we altijd een blauwe of groene verf op eierbasis :) voor, dat was stinky spul maar werkte dus goed..wel $$$$

specs