Toon posts:

[Ervaringen] Subwoofer bij bestaande pc-speakerset plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de (trotse...) eigenaar van een FPS1000 speakerset van Cambridge Soundworks in combinatie met een SoundBlaster Live! 1024.
Dit 4.1 setje doet het prima, alleen nu wil ik er een subwoofer (bij de bestaande) bijplaatsen. })
Hiervoor heb ik al daaagen op internet en op GoT zitten zoeken, maar ik werd er niet veel wijzer van. Alleen maar techtalk, en qua audio ben ik een dikke n00b ;( .

Maar nu wil ik dus graag weten hoe ik dit het beste kan, en ik wil echt dikke basherrie :D !!

Mensen die hier ervaring mee hebben? Wat zijn de do's en don'ts??

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:57
Ik denk zowieso dat het al een "don't" is.
Omdat veel speakers op elkaar afgestemd zijn.
Kan je het verpesten om opeens een heel ander soort geluid er tussen te zetten.
Ten eerste is het een active sub. Die ook de satalieten aanstuurt en voorziet van power. Dus als je al een sub wil gaan makenmoet hij
1 - actief zijn.
2 - goede versterker vinden.
3 - 4.1 signaal geeft
4 - En die niet te weinig of te veel power heeft om die satalieten en sub aan te sturen.
Dit kan je wel vergeten.

Het beste wat je nog kan doen is, het versterker gedeelte uit de oude fps1000sub halen en dat inbouwen in een eigen gemaakte kast met nieuwe speaker.
(staan veel topics over op GOT-av,h)
Dit moet wel goed opelkaar afgestemd zijn. Want anders klinkt het niet.
En je kan niet meteen een grote woofer kopen want die versterker zou maar een paar watt zijn. En niet te vergelijken met de huidige creative amps.
Dus verwacht geen mega bass.

Mijn raad ;) Spaar door en koop een nieuw setje of maak het zelf (nieuw).

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

Kan je beter hier vragen en ook andere dingen over pc speakers: Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel