Toon posts:

laptop met stoptrack kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of deze topic hier wel hoort of niet, maar het betreft tenslotte wel een laptop met zo'n tag.

Laatst kwam er een kennis met een laptop op de proppen, het had aardige spec en was een gerenomeerd merk zeer geremeerd zelfs, de prijs die die jongen er voor vroeg was ook niet slecht.Op zich was het een vrij nette laptop, maar zodra ik hem dichtklapte viel mij een ding op, er zat een metalig achtige stikker op met het label van STOPTRACK. Toen ik op internet ging kijken vond ik de website van de fabrikant www.stoptrack.com, maar de info die zijgeven is vrij sumier, heeft iemand hier al ervaring mee? En is het verstandig om die laptop toch maar te kopen?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:25

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

http://stoptrack.losning....php?LNGPage=VIEW_MATERIEL

hier kun je volgens mij het stoptrack label invoeren, en dan kun je zien wat ermee is, en of ie van de rechtmatige eigenaar is (indien je dit bedoelt)
maar als ie gewoon blijkt te kloppen en het is een goede kennis van je, kun je het best doen. weet je inn ieder geval dat er diefstalprotectie opzit ;)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

^^^i'm with stupid.

verder: als je twijfel moet je ook even het mac-adres in google gooien. mocht de laptop gejat zijn, dan is er een kleine kans dat iemand het mac-adres ergens on line heeft gezet.

Verwijderd

Topicstarter
dat zijn nou handige tips zodra ik het apparaat heb dan zal ik het zeker doen,

Maar goed weet iemand in de tussentijd iets vertellen over de techniek die stoptrack gebruikt? Had namelijk van een vriend begrepen dat er iets in de bios van de laptop gebakken zit dat via het internet gegevens verstrekt aan het bedrijf via een ip, hij wist mij ook te vertellen dat mijn ISP hieraan zou moeten meewerken als STOPTRACK bij hun zou aankloppen. Persoonlijk denk ik eigenlijk dat dat niet kan, dat zou toch de pricacy van de rechtmatige gebruiker (kunnen) schaden? Ik denk eigenlijk dat het eerder voor twee doelen is:
- preventie van diefstal
- voorkomen van wederverkoop

Verder denk ik ook dat het zowieso moeilijk lijkt om zoiets ongemerkt op afstand te activeren, maar goed techniek staat voor niets.