Toon posts:

[XP] BSOD page_fault_in_nonpaged_area*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb met mijn systeem sinds ongeveer anderhalve week een probleem. Als ik met een willekeurig programma bezig ben op mijn pc, krijg ik na een tijd ineens een blauw scherm en vervolgens wordt de computer opnieuw opgestart. De foutmelding bevat deze text:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

If this is the first time you’ve seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any Windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Setup options, and then select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0X00000050 (0X9E523905, 0X00000000, 0X81BB353D, 0X00000000)

Ik heb al ongeveer een maand geen nieuwe hardware geinstalleerd en ik heb verder ook niet aan de drivers gezeten. Weet iemand wat deze foutmelding kan betekenen? Mijn spec's zijn:

WinXP Professional US
Asus A7V8X-Deluxen Rev. 2.0
AMD Athlon XP 2500+ Barton, niet over-geclockt
512 MB Corsair CAS2.0 DDR
Seagate 7200.7 S-ATA 160GB
Connect3D Ati Radeon 9200SE
Linksys WMP54G Wireless PCI netwerkkaart

Verwijderd

http://www.google.nl/search?q=PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA geeft 1570 hits.
ik heb ze nog niet doorgekeken, maar jij wel? ik kan me niet voorstellen dat de oplossing daar niet tussen staat

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:02
misschien kan de FAQ helpen?

Verwijderd

Vanuit een BSOD-guide kwam ik bij Microsoft hierop uit: KB183169
CAUSE
These errors may be caused by one or more of the following:
  • Hardware failure (memory, processor, or motherboard).
  • Anti-virus software that is running on your computer.
  • Drivers installed by third-party software.
FF die puntjes nalopen dus ;)
edit:
Punt 1 lijkt me het waarschijnlijkst

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 22:14 ]

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...50+site%3Amicrosoft%2Ecom
http://msdn.microsoft.com.../ddtools/bccodes_4qsn.asp

Google is leuk ;) ! O ja, GOT-search ook:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Heb je misschien software geïnstalleerd? Denk aan cd-brand software, heavy games.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja uiteraard heb ik al gekeken naar mijn hardware. Volgens de FAQ in GoT kan dit eigelijk alleen aan het geheugen of aan de hd liggen.

Ik heb memtest86 uitgevoerd....geen fouten
ik heb een harddisk diagnostics progje van seagate gebruikt....geen fouten

Daarom stel ik deze vraag aan jullie....tuurlijk heb ik eerst gekeken bij GoT en op Google....maar dat mocht helaas nog niet baten

Nee ik heb geen nieuwe software geinstalleerd, heb 1 spel op mijn pc. CounterStrike 1.6 moet kunnen lijkt mij!

alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 23:50 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 23:46:
Ja uiteraard heb ik al gekeken naar mijn hardware. Volgens de FAQ in GoT kan dit eigelijk alleen aan het geheugen of aan de hd liggen.

Ik heb memtest86 uitgevoerd....geen fouten
ik heb een harddisk diagnostics progje van seagate gebruikt....geen fouten

Daarom stel ik deze vraag aan jullie....tuurlijk heb ik eerst gekeken bij GoT en op Google....maar dat mocht helaas nog niet baten
Wellicht is het dan wel zo handig om dat in je topicstart te vermelden, dat voorkomt (zoals je nu ziet) overbodige vragen :)

memory timings kunnen ook van invloed zijn trouwens, heb je ook je bios settings gecontroleerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
mijn timing setting van het geheugen staan op de aanbevolen settings...gewoon hoe ze horen
Wellicht is het dan wel zo handig om dat in je topicstart te vermelden, dat voorkomt (zoals je nu ziet) overbodige vragen

memory timings kunnen ook van invloed zijn trouwens, heb je ook je bios settings gecontroleerd?
Is zo! Had ik wellicht even kunnen doen....zal er in het vervolg aan denken

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 23:57 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al geprobeerd om de pc te strippen (alleen processor, geheugen, harddisk en videokaart wel laten zitten) en dan te werken ermee ? Dan stuk voor stuk devices terugplaatsen en kijken wanneer de error terugkomt. Daarmee kan je de drivers misschien uitsluiten :)

Verder alle patches voor Windows binnen waaronder Service Pack 1a ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 21 februari 2004 @ 00:00:
Al geprobeerd om de pc te strippen (alleen processor, geheugen, harddisk en videokaart wel laten zitten) en dan te werken ermee ? Dan stuk voor stuk devices terugplaatsen en kijken wanneer de error terugkomt. Daarmee kan je de drivers misschien uitsluiten :)

Verder alle patches voor Windows binnen waaronder Service Pack 1a ?
Er zit naast mijn CPU, geheugen en hd alleen maar een wireless netwerk kaartje in. Toen deze er niet in zat heb ik dit probleem ook al gehad.

Ja ik heb patches binnen...ook service pack 1a...

Ik ben het spoor redelijk bijster;(

Het is btw de ene keer erger dan de andere keer. Soms kan ik gewoon uren werken en dan 'pas' krijg ik het probleem en soms heb ik het al na een half uurtje. |:(

Verwijderd

Heb je de pc al eens opgestart in veilige modus? Ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten om in veilige modus te werken, maar zo kun je wel beoordelen of het aan de drivers van je videokaart ligt. Kaduuk geheugen op de videokaart zou volgens Microsoft ook de oorzaak kunnen zijn:
Bug check 0x50 usually occurs after the installation of faulty hardware or in the event of failure of installed hardware (usually related to defective RAM, be it main memory, L2 RAM cache, or video RAM).

Heb je al gecheckt of er in je logboek extra informatie staat over de foutmelding?

• quexy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-04 07:33

quexy

/quit

Een van je geheugenmodules is rot. Als je 1 reepje heb moet je ff een ander slot proberen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga nog even het OS aan het begin van je topic titel zetten ipv aan het einde :)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, Ik heb mijn geheugen op een iets lagere snelheid dan de aanbevolen snelheid gezet. Volgens mij is het probleem nu WEL opgelost 8)7

Dat betekent dat het dus toch aan mijn geheugen ligt...maar dat is toch niet normaal... Ik ga het geheugen maar eens ruilen...

'Corsair geheugen met heatspreader was goed overclock geheugen,' zei men tegen mij toen ik het aanschafte...Maar het kan dus niet eens op de normale snelheid draaien... :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 12:54 ]

Pagina: 1