Toon posts:

SMC7004VBR Supertraag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag heb ik een routertje gekocht omdat ik van plan ben @home te sharen met 2 PCs. Het is een SMC7004VBR V2 geworden.

De installatie liep perfect, alleen toen ik het IP en DNS via de DHCP server opvroeg ging dit erg moeilijk/traag. Af en toe krijg ik wel wat binnen, maar de andere keer ook niets. Op een gegeven moment komt het IP etc. wel goed door, en deze gegevens kloppen allemaal. Ik kan dan pingen, maar krijg om de paar seconden een time out. Websites bezoeken gaat niet, het enige wat ik hoogstens binnen krijg is de website titel.

Als ik mijn PC rechtstreeks op de @home kabel aansluit werkt et perfect.
De ene PC draait WinXP en de andere Win2k. Met beide heb ik hetzelfde probleem.

In de search kon ik niet veel vinden over dit specifieke probleem. Ik heb geprobeerd mijn NIC op half duplex en 10mbit te zetten, alleen zonder resultaat.
Ook de kabelmodem en router resetten heeft geen nut.

Anyone?

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:55
Heb je de meest recente firmware erop gezet? Versie 1.02 is geloof ik het meest recent.

Wil nog wel eens helpen :+

Verwijderd

Topicstarter
C4l1m3r0 schreef op 20 februari 2004 @ 22:26:
[...]

Heb je de meest recente firmware erop gezet? Versie 1.02 is geloof ik het meest recent.

Wil nog wel eens helpen :+
De nieuwste firmware staat erop. Heb het inmiddels geprobeerd met een statisch IP maar ik hou hetzelfde probleem... :(

edit:

Owja het WAN ledje op de router knippert constant door vrij snel, is dit normaal?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 23:01 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
Het rare is, hij krijgt het volgende wel door:

:DNS Servers
:@home ip adres
:Gateway adres @home
:Pingen lukt wel
:Ftp functie in Command Prompt werkt naar ftp adressen op het internet

Ik heb hem geprobeerd te helpen, maar tis niet gelukt.
We hebben ingesteld op Dynamic IP, en daar het CC nummer van @home ingevuld.
Ook is er een functie om het MAC adres in te vullen, wat moet daar nu exact staan ?
Het mac adres van de netwerkkaart die in de pc zit waar de router o.a. op aangesloten zit, of het mac adres van het @home modem ? Beide geprobeerd..

Iemand misschien enig idee ??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer eens andere dns-servers ? Bijvoorbeeld Demon : 194.159.73.135 t/m 138, XS4all : 194.109.6.66 en 194.109.9.99 :) Heb je dan wel een stabiele verbinding ? Misschien heeft je modem van @ Home een firmware update nodig.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:53

Verwijderd

Zit het probleem tussen je router en je pc, of tussen je router en de isp?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 09:23:
Zit het probleem tussen je router en je pc, of tussen je router en de isp?
Moeilijke vraag. De PC's onderling hebben wel een goede verbinding, en die zitten beide op de router. Als ik mijn @home kabel in de PC stop issie snel, stop ik em in de WAN poort van de router dan issie traag. Het probleem moet dus of in de software of in de WAN poort van de router zitten lijkt me...

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Check je kabels. Ik heb toevallig met de zelfde router ook hetzelfde gehad en toen lag het om de 1 of andere reden aan een kabel. Raar maar waar.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op 22 februari 2004 @ 09:41:
Check je kabels. Ik heb toevallig met de zelfde router ook hetzelfde gehad en toen lag het om de 1 of andere reden aan een kabel. Raar maar waar.
Gefeliciteerd, u gaat door voor de koelkast!
Als ik de UTP kabel die @home gelegd heeft (van kabelmodem naar PC) voor de router gebruik werkt ie inderdaad niet! Ik heb deze vervangen (was even knutselen omdat het ding 20 meter is) en alles werkt gelijk perfect!@home bedankt voor jullie kwaliteitskabels :X

Paella bedankt voor de tip :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 13:21 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 13:20:
[...]

Gefeliciteerd, u gaat door voor de koelkast!
Als ik de UTP kabel die @home gelegd heeft (van kabelmodem naar PC) voor de router gebruik werkt ie inderdaad niet! Ik heb deze vervangen (was even knutselen omdat het ding 20 meter is) en alles werkt gelijk perfect!@home bedankt voor jullie kwaliteitskabels :X

Paella bedankt voor de tip :)
Die kabels waren ook al weer wat jaartjes oud, ja dan krijg je dat met kwaliteitskabels.. :r :o

Raar iig. :)
Pagina: 1