Toon posts:

HDD Clonen ? Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz ik heb een probleempje. Ik heb 24 identieke cleints nu wil ik een Reserve HD voorzien van alles wat er op die cleints staan, gewoon identieke kopie van de hdd die er al inzit.

Hoe kan ik dit doen ? ik wil niet eerst een ghost netwerk inrichten voor 1 hdd :x iemand de gouden tip ?

(het zijn trouwens wel Win98 bakjes)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 21:48 ]

Verwijderd

ehm, gewoon zoals de huis-tuin-keuken-tweakert het doet? met een bootable cd gaan ghosten...

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus gewoon als er iets is realtime HDD swappen, PC uit hd eruit hd erin snapje ? dats veel sneller anders gaat het me nog klanten kosten :D en het zijn 30gb hdds die voor 2/3 gevuld zijn met geinstallde games.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 21:46:
ik wil dus gewoon als er iets is realtime HDD swappen, PC uit hd eruit hd erin snapje ? dats veel sneller anders gaat het me nog klanten kosten :D en het zijn 30gb hdds die voor 2/3 gevuld zijn met geinstallde games.
dan wil je dus dat de gegevens ook realtime worden gebackuped? dan kun je beter aan RAID gaan denken. raid 1 lijkt me

edit: of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 21:50 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan zet je de images toch op 1 HD? :?
Clonen is namelijk wat anders dan een image maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
ikwil gewoon een HD die in 1 bak zit ja, kopieren naar nog een hdd.

zie het zo

KOmt weer zo een klant aan me balie en zegt GVD me pc doet het niet, ik zie weer zo een lame windows error denk ok pak me reserve hdd kanl die erin en boot een nieuwe windows in 2 minuten ben ik dus klaar :)

Reden waarom ik dit zo wil doen is omdat er nu overal een perfect geinstalleerde OS op draait incl alle software (oa. Illusion99) dus dit is makkelijker imho.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 21:52:

zie het zo

KOmt weer zo een klant aan me balie en zegt GVD me pc doet het niet, ik zie weer zo een lame windows error denk ok pak me reserve hdd kanl die erin en boot een nieuwe windows in 2 minuten ben ik dus klaar :)

Reden waarom ik dit zo wil doen is omdat er nu overal een perfect geinstalleerde OS op draait incl alle software (oa. Illusion99) dus dit is makkelijker imho.
tsja, pak zo'n willekeurige pc, maak een ghost. pak een lege harde schijf en gooi daar die ghost op. 2e proces zovaak te herhalen als je maar wilt. sim-pel

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 21:52:
En je wilde geen netwerk? :? Je kan toch ook gewoon 1 losse HD nemen, daar zet je alle images op, en die plaats je elke keer, als er iemand komt, in de PC, start Ghost of weet ik veel welke image-programma op van floppy, geef de goede image op... FF wachten en gaan met die banaan? :?

Verwijderd

Topicstarter
Jullie missen het punt een beetje :D

ik weet wel hoe ghost werkt en wat je ermee kunt doen maaar ik wil geen images maken. Ik wil gewoon een bootable hdd hebben precies met alles wat er op staat dus alle spellen en progjes.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:02:
Jullie missen het punt een beetje :D

ik weet wel hoe ghost werkt en wat je ermee kunt doen maaar ik wil geen images maken. Ik wil gewoon een bootable hdd hebben precies met alles wat er op staat dus alle spellen en progjes.
Ja ik snap je punt wel, maar dan moet je voor elke PC een clone HD achter de hand hebben, en dan nog ben je veel data kwijt, als in: instellingen en files van de user die zal je toch over moeten zetten denk ik? :? Heb je weliswaar met een image ook, alleen een image is kleiner van formaat, en wat maakt het nou uit, dat iemand 5 min. moet wachten in plaats van 1 - 1,5 min.? :?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:22
hij heeft 24 identieke pc's met identieke software.. nu wil hij 1 extra hd hebben.. over.. en daar de content van 1 van die pc's opzettten.. dus mocht 1 van die 24 pc's software matig stuk gaan.. hij alleen maar oude hd eruit.. nieuwe hd erin ;)

klant is binnen 2 minuut klaar.... en de oude hd zet hij opnieuw de backup op voor de volgende x..

toch?

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Devian schreef op 20 februari 2004 @ 22:08:
hij heeft 24 identieke pc's met identieke software.. nu wil hij 1 extra hd hebben.. over.. en daar de content van 1 van die pc's opzettten.. dus mocht 1 van die 24 pc's software matig stuk gaan.. hij alleen maar oude hd eruit.. nieuwe hd erin ;)

klant is binnen 2 minuut klaar.... en de oude hd zet hij opnieuw de backup op voor de volgende x..

toch?
precies! dat wil ik dus!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:22
ghost heeft toch ook de optie van hd copy? tenminste wat ik me herinner van vroeger.. dat moet dan toch doen wat jij wilt? (weet niet 100% zeker hoor, maar ik meende me herinenren dat je met ghost ook complete copy van je hd/partitie kon maken naar een niewue hd/partitie)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Devian schreef op 20 februari 2004 @ 22:15:
ghost heeft toch ook de optie van hd copy? tenminste wat ik me herinner van vroeger.. dat moet dan toch doen wat jij wilt? (weet niet 100% zeker hoor, maar ik meende me herinenren dat je met ghost ook complete copy van je hd/partitie kon maken naar een niewue hd/partitie)
sja, dat bedoelde ik dus ook in de allereerste reply, maar nou snap ik onderhand niet meer wat de TS wil :?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil staat ook in deze topic

Snelste proggie om een HD teklonen

ik wil dus gewoon simple weg een hdd clonen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:21:
Wat ik wil staat ook in deze topic

Snelste proggie om een HD teklonen

ik wil dus gewoon simple weg een hdd clonen
en het antwoord staat er ook al in :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:22:
[...]

en het antwoord staat er ook al in :D
gaat me geld kosten , kan het niet gewoon met windows? desnoods alle 2 hds bij een 2000/Xp bak inhangen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:28:
[...]

gaat me geld kosten , kan het niet gewoon met windows? desnoods alle 2 hds bij een 2000/Xp bak inhangen ?
ow zeg dat dan. je snapt dus best dat ghosten je oplossing is maar je hebt er geen pakket voor.

nee, dat gaat in ieder geval niet in windows. misschien staat er een gratis tool op cnet, maar ik denk het niet.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

http://download.com.com/3000-2248-10161151.html
casper xp, schijnt goed te werken...

[ Voor 9% gewijzigd door schaduw op 20-02-2004 22:39 . Reden: toch geen freeware, trialware ]

Verwijderd

Topicstarter
alleen NT en NT based is dat
Casper XP makes upgrading and backing up your Windows XP or 2000 hard disk a snap. Use Casper XP to keep a bootable backup of your Windows XP or 2000 system
:r
Pagina: 1