GF2 wordt heet

Pagina: 1
Acties:

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Topicstarter
Hoi tweakers, het is een beetje uit de oude doos, maar ik heb dus een gf2 mx 400 bij m'n pa in de pc gestopt, nadat ik zelf een nieuwe kaart heb gekocht.
Nu kwam ik erachter dat ie erg heet wordt. De heatsink wordt zo warm dat het pijn doet als je je vinger er een paar sec. oplegt. Er is verder niks overgeklokt ofzo, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook nog hele oude drivers geïnstalleerd (28.84) maar dat maakt geen verschil.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Excuses trouwens als het toch al ergens te vinden is, ik heb me scheel gezocht maar niks gevonden :'(

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Damn... dacht eerst dat het over een Geforce 2 ging (tja titel he... ;) )

-1- Hoe staat je AGP voltage in je BIOS?
-2- Loopt ie ook vast enzo bij spellen?

- Die dingen worden idd erg heet.
- Je kan d'r een fan opschroeven.
- Als ie het verder wel gewoon doet, dan zou ik me niet druk maken

[ Voor 255% gewijzigd door Undertaker2 op 20-02-2004 21:26 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Ow das erg vreemd heb hier een geforce2 mx400 zonder heatsink (gewoon kale chip) en die kan ik zelfs nog een stukje overclocken boven z'n normale snelheid. Erg vaag dus. Wat is je clocksnelheid van je gpu en geheugen?

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 16:12

cdoens

Peugeot-gek

Volgens mij worden die krengen ook gewoon heet. Zet er een fan op, of verander de heatsink en zet daar een fan op. Dan ben je die hitte kwijt...

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik weet niet of je vinger een goede maatstaf is om te zeggen of je videokaart te warm wordt. *knip* :)

[ Voor 38% gewijzigd door _the_crow_ op 21-02-2004 10:35 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

dan wordt ie heet...so what? Als het kaartje verder geen problemen geeft zoals vastlopers in games is het geen punt toch. Die dingen kunnen heet worden zonder stuk te gaan dus ik zou me er niet zo druk maken als ik jou was.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 21:31:
dan wordt ie heet...so what? Als het kaartje verder geen problemen geeft zoals vastlopers in games is het geen punt toch. Die dingen kunnen heet worden zonder stuk te gaan dus ik zou me er niet zo druk maken als ik jou was.
hitte is nooit goed voor je videokaart maar als er verder geen problemen zijn, zou ik me inderdaad niet zoveel zorgen maken

anders extra fannetje erbij "plakken" ;)

Verwijderd

zoals al is gezegt : Als hij goed werkt niks naar doen , hij zal vast wel al jaren zo draaien dus kan hij het ook nog wel een aantal jaar zo doen hoor. Maak je er gewoon niet druk om en gewoon de kast dicht schroeven

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
_the_crow_ schreef op 20 februari 2004 @ 21:27:

Ik weet niet of je vinger een goede maatstaf is om te zeggen of je videokaart te warm wordt. Kijk even wat de temperatuur is met bijvoorbeeld dit tooltje. :)
Hmm, het tooltje verdwijnt meteen als ik het opstart.. maar moet je kaart ook niet een sensor hebben dan? lijkt me sterk dat die er op zit :?
maargoed, het schijnt dus normaal te zijn dat ie zo heet wordt. het is idd niet zo dat ie vastloopt bij games, dus dan zal ik het maar zo laten.
Bedankt in ieder geval!

offtopic:
Aan die kaart zelf zitten is niet echt een optie, omdat m'n pa dat niet zo leuk gaat vinden als ie erachter komt. De man is als de dood dat er iets met z'n pc'tje misgaat.. hij moest eens weten >:)

Verwijderd

hantheman.tk schreef op 20 februari 2004 @ 21:48:
[...]

Hmm, het tooltje verdwijnt meteen als ik het opstart.. maar moet je kaart ook niet een sensor hebben dan? lijkt me sterk dat die er op zit :?
maargoed, het schijnt dus normaal te zijn dat ie zo heet wordt. het is idd niet zo dat ie vastloopt bij games, dus dan zal ik het maar zo laten.
Bedankt in ieder geval!

offtopic:
Aan die kaart zelf zitten is niet echt een optie, omdat m'n pa dat niet zo leuk gaat vinden als ie erachter komt. De man is als de dood dat er iets met z'n pc'tje misgaat.. hij moest eens weten >:)
dat tooltjuh dat hij je gaf is een overclock tool voor de nforce 2 + 3. Als je de tekst had gelezen had je het geweten. Dus dat tooltjuh zal idd niet echt je gpu temp weergeven nee ;)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 21:52:
dat tooltjuh dat hij je gaf is een overclock tool voor de nforce 2 + 3. Als je de tekst had gelezen had je het geweten. Dus dat tooltjuh zal idd niet echt je gpu temp weergeven nee ;)
Verkeerde linkje ge-c/p't. :X |:( Excuses! Maar die andere die ik in gedachte had, was ook geen optie. :/

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die dingen worden zo heet, toevallig gisteren nog een computer gehad hier die er ook één had. Kon ik m'n vinger ook niet op houden (passief gekoeld). 60 graden zijn ze wel idle. :)

[ Voor 12% gewijzigd door PD2JK op 21-02-2004 10:57 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn Pine GF2 MX400 werd ook t*ring heet! :O
Ik heb het gewoon laten zitten en wat casefans erin gedouwd ;)
Trouwens als ik de AGP Aperture Size verlaagde werd hij minder warm :?
Nou jah, als hij niet vastloopt oid zou ik me er geen zorgen over maken :)

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Wat ik het raarst vind, is dat ie idle al zo heet wordt :?
Als ik nou een uur heb zitten gamen en dan is ie heet is het wel logisch natuurlijk.
Beetje spijtig is ook dat ik in het bios totaal niks kan instellen |:(

Die kaart zat trouwens eerst in een oud systeempje van mij met een duron 900 en een of ander brak moederbord, maar ik kan me niet herinneren dat ie daar ook zo heet werd.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Doet de kaart het goed dan?
Mijn kaart werd ook kokend heet maar die kaart is niet verbrand ofzow >:) ;)
Als het je echt niet bevalt zet je er toch een fannetje op?
Succes :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Sommige passief gekoelde videokaarten hebben zelfs een aansluiting voor een fan. Nu nog zo'n klein fannetje vinden en d'r op schroeven. Maar die dingen worden nu eenmaal zo heet en zolang er geen vervormingen zijn e.d. hoef je je nergens druk om te maken.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1