Aangezien ik een eigen database heb met daarin mijn games en dvd's ben ik een php script gaan schrijven om dit allemaal netjes in een tabel te sorteren via een php site. Nu heb ik bijvoorbeeld bij mijn pc games een aardige waslijst met games staan. Dit maakt de pagina erg lang. Hiervoor zou ik graag een php script aan mijn huidige script toevoegen dat kan zorgen voor een max aantal rijen en dat wanneer dat maximale is behaald hij een link onderaan de pagina geeft zodat de volgende pagina getoond wordt, met het volgende aantal rijen dus. Dan moet op die pagina weer een link komen naar de vorige pagina. Ik heb op php.net gezocht, maar kan niet vinden welke functies ik hiervoor moet gebruiken.
Het onderstaande heb ik al aan php code:
Is het met de bovenstaande code uberhaupt nog mogelijk om het te doen? De pagina zoals hij nu is kan bekeken worden op http://www.godjira.net/collection/pc_games.php (ik gebruik de pc games, omdat die het grootste aantal rijen heeft.
Mijn excuses voor de grote code, maar ik kan hem helaas niet kleiner maken
.
Het onderstaande heb ik al aan php code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| <html> <head> <title>PC Games</title> <link rel='stylesheet' type='text/css' href='main.css'> </head> <body> <center><table width='100%'> <tr> <td class='head'><a class='top' href='pc_games.php?order=Titel'><b>Titel</b></a></a></td> <td class='head'><a class='top' href='pc_games.php?order=Uitgever'><b>Uitgever</b></a></td> <td class='head'><a class='top' href='pc_games.php?order=Ontwikkelaar'><b>Ontwikkelaar</b></a></td> <td class='head'><a class='top' href='pc_games.php?order=Jaar'><b>Jaar</b></a></td> <td class='head'><a class='top' href='pc_games.php?order=Discs'><b>Discs</b></a></td> <td class='head'><b>Afb.</b></td> </tr> <tr> <td> </td> </tr> <?php include ("sqlconnect.php"); $db = mysql_connect($db_hostname,$db_user,$db_password); mysql_select_db($db_database); if (isset($_GET["order"])){ $order = $_GET["order"]; } else { $order = "Titel"; } $sqlread = mysql_query("SELECT * FROM `pc_games` ORDER BY `" . $order . "`"); while ($data = mysql_fetch_assoc($sqlread)) { $titel = $data["Titel"]; $uitgever = $data["Uitgever"]; $ontwikkelaar = $data["Ontwikkelaar"]; $jaar = $data["Jaar"]; $discs = $data["Discs"]; $afb = ereg_replace("'", "%27", $titel); echo "<tr><td>" . $titel . "</td><td>" . $uitgever . "</td><td>" . $ontwikkelaar . "</td><td>" . $jaar . "</td><td>" . $discs . "</td><td><a href='images/pc/" . $afb . ".jpg' target='plaatje'>Afb.</a>"; } mysql_close($db); ?> </table></center> </body> </html> |
Is het met de bovenstaande code uberhaupt nog mogelijk om het te doen? De pagina zoals hij nu is kan bekeken worden op http://www.godjira.net/collection/pc_games.php (ik gebruik de pc games, omdat die het grootste aantal rijen heeft.
Mijn excuses voor de grote code, maar ik kan hem helaas niet kleiner maken
[ Voor 71% gewijzigd door Godjira op 21-02-2004 17:08 ]