Toon posts:

Explosieve stijging virus-mails

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het verleden heb ik geen enkele spammail ontvangen op mijn Yahoo.fr e-mailadres. Sinds kort is het elke dag raak, en dat terwijl ik pas een nieuwe Windows-installatie heb uitgevoerd. Het betreft vrijwel altijd bestanden met een uitvoerbaar bestand (bijvoorbeeld mail2.com)

Wel heb ik het programma Warez-FTP geinstalleerd, maar dat al spoedig weer van mijn schijf verwijderd - ik heb daar verder niets mee gedownload. Een andere mogelijkheid is dat er sinds kort een nieuw virus wordt verspreid. Verder kan ik mij niet herinneren dat ik op een site mijn e-mailgegevens heb doorgespeeld.

Ik heb overigens het idee dat als ik via Outlook Express een mailtje verstuur, dat ik dan vrij kort daarna spammail ontvang. Maar daarvoor heb ik nog te weinig waarnemingen.

Zijn er meer mensen die sinds een week een sterk toegenomen hoeveelheid mail-berichten ontvangen met als bijlage een uitvoerbaar bestand?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ja.

De hoeveelheid virusmail dje ontvangt heeft niets te maken met je PC, maar wel met de recente virusuitbraken, gewoon negeren dus.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Nog in de SA lijst: [rml][ VirusAlert] Moodown.b / Netsky.B[/rml]
Wat ook nog goed kan: [rml][ VirusAlert] Bagle.b[/rml]
En zo zijn er nog wel een paar andere zeer actieve virussen atm.

Edit:
Heeft _vaak_ niets met de comp te maken, het is niet uit te sluiten zonder scan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 20:34 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach ik had een vers email account aangemaakt voor mijn vriendin,
een kwartier later lag er al spam in die bak .. echt fucking unbelievable :r :(

Iperf

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik krijg echt helemaal nooit virussen per e-mail terwijl ik toch behoorlijk wat e-mail ontvang, ook van klanten die ik niet persoonlijk ken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 21:51
fish schreef op 20 februari 2004 @ 22:43:
ach ik had een vers email account aangemaakt voor mijn vriendin,
een kwartier later lag er al spam in die bak .. echt fucking unbelievable :r :(
helaas zijn er progjes die gewoon mailadressen creeeren door combinaties van letters te maken. En bekende domeinnamen worden op die manier ondergespamd

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja ik snap het wel, maar ik moest toch even m'n gal spugen ;)

Iperf

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

lars1980 schreef op 24 februari 2004 @ 17:11:
[...]

helaas zijn er progjes die gewoon mailadressen creeeren door combinaties van letters te maken. En bekende domeinnamen worden op die manier ondergespamd
En niet te vergeten de virussen die .HTM(L)-files in je Internet-cache etc harvesten voor emailadressen etc.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ja daar heb ik ook last van.

Vanaf een maand geleden krijg ik iedere dag 2 of 3 virus besmette mailtjes.

Gewoon negeren. >:)
Pagina: 1