Toon posts:

Zak Japanner overclocken.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn TI83+ overclocken, maar helaas kan ik nergens NPO condensator vinden. Dus ik dacht van smd condensator van moederborden, zal dat kunnen ? Alvast bedankt.
http://www.ticalc.org/hardware/overclocking/

Verwijderd

http://spacex.williams-net.org/ti/ti-boost/tinpo.htm

Kan niet missen toch?

http://richfiles.solarbotics.net/Turbo83.html

Als je die gebruikt dan heb je niet eens zo'n ding nodig.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 22:53 ]

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom wil je hem eigenlijk overklokken. Gewoon voor de kick of wat?
Ik wist dat het kon, maar had er niet echt zin in, alleen nu ik dit zie...

Wist je trouwens dat de processor van die van je TI gelijk is aan die van de oude Game Boy?

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Dat kan nogal super schelen in lastige grafieken die je soms moet tekenen, moet soms echt tering lang wachten tijdens een tentamen ... zeer irritant :X Maarja, batterijen zijn zo wel sneller op .. weet trouwens niet hoe het moet ... wel eens van gehoord.

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 20 februari 2004 @ 23:21:

Wist je trouwens dat de processor van die van je TI gelijk is aan die van de oude Game Boy?
Het is de Zilog Z80 CPU, een van de meest gebruikte CPU's (eigenlijk microcontroller) ter wereld. Hij is erg krachtig en heeft een heel klein instructieset. Hierdoor is ie voor alles inzetbaar en gemakkelijk te programmeren. Hij is gemaakt voor verschillende snelheden en heeft genoeg poorten om met zo ongeveer alles te interfacen.
Enkele beroemde producten waar de Z80 in gebruikt wordt:
De 1e MSX series (icm een soundchip en een videochip een zeer mooi systeem)
De Gameboy (ook een soundchip en een videochip erbij)
Verschillende (grafische) rekenmachines.
De orginele PAC-man uit de arcades.
De SEGA Gamegear en Genesis.

De Z80 is nu nog steeds bijna overal verkrijgbaar voor ongeveer 5 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb geen SMD condesators zo maar liggen, dus ik dacht effe eraf halen van moederbord ofzo, kan dat ? bedankt.

Verwijderd

Nee dus. Je hebt een specifieke waarde nodig met een specifiek dielectricum (NPO materiaal dus). Bestellen dus, of die andere mods volgen.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik heb wel gehoord dat je machine door het OC-en minder stabiel kon worden, net zoals je normaal dingen OC-ed. Lijkt me niet zo fijn als je uitkomsten plots 0,1 verschillen :X of kan de chip dit officieel aan?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik niet, kan ik ook normale druppelvorm C gebruiken i.p.v smd ?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de links die gegeven zijn, en dit is toch niet echt voer voor DOC, aangezien het hier toch eigenlijk over computers (de grote versies dus) hoort te gaan. Straks wil er iemand zijn zak-pda'tje overclocken, of zijn GPS-routesysteem, of... enzovoort :) Vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.