Toon posts:

[netware]icm windows 2000 werkstations

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende probleem. Als een user op zijn eigen werkstation zijn netware wachtwoord veranderd via ctrl+alt+del dan synchroniseerd netware het lokale windows account ook. Stel dat het wachtwoord anders wordt veranderd dan is het lokale profiel wachtwoord nog steeds het oude en dan krijg je te maken met een dubbele login omdat de wachtwoorden niet gelijk zijn.

In deze situatie wordt gebruik gemaakt van netware 5.1 icm met windows 2000 werkstations met client 4.83 van novell.

Kortom hoe kan je ervoor zorgen dat netware automatisch altijd het lokale wachtwoord na het uitloggen wist.

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:49
hoort dit niet in (pro) netwerken thuis ???

Op mijn stage plek is het probleem niet van toepassing omdat daar ZEN-works gedraaid wordt die subliem ingesteld is ....

Verwijderd

Topicstarter
NL_NaToR schreef op 20 februari 2004 @ 20:01:
hoort dit niet in (pro) netwerken thuis ???

Op mijn stage plek is het probleem niet van toepassing omdat daar ZEN-works gedraaid wordt die subliem ingesteld is ....
Welke instelling zorgt hiervoor dan?

• NL_NaToR
is van Novell zelf :D

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dit precies? Normaal doet netware dit namelijk niet, dus je moet een instellingen wijzigen of iets dergelijks

• NL_NaToR
zenworks is een apart onderdeel --> Zenworks 4.

Ik weet dat het onderdeel een zeer goede uitbreiding is. Je kunt pc overnmen, files distributen en nog veel meer.

Verder kun je ook policies aanpassen maar extra instellingen aan en uit zetten daarin zit ook die instelling van Aanmelden bij Windows. Maar zoek ff in de knowledge base van Novell daar stond dacht ik een artikel over jou probleem.

---editje---

instelling weet ik niet precies, loop net een week stage en vraag nu al een hoop B)

[ Voor 13% gewijzigd door NL_NaToR op 20-02-2004 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
NL_NaToR schreef op 20 februari 2004 @ 20:19:
zenworks is een apart onderdeel --> Zenworks 4.

Ik weet dat het onderdeel een zeer goede uitbreiding is. Je kunt pc overnmen, files distributen en nog veel meer.

Verder kun je ook policies aanpassen maar extra instellingen aan en uit zetten daarin zit ook die instelling van Aanmelden bij Windows. Maar zoek ff in de knowledge base van Novell daar stond dacht ik een artikel over jou probleem.

---editje---

instelling weet ik niet precies, loop net een week stage en vraag nu al een hoop B)
Wij gebruiken nog zenworks 2 .. weet iemand of die optie ook in deze versie van zenworks zit, kan namelijk niets vinden

• NL_NaToR
:? ik heb geen idee

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tikje naar Software Algemeen

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tik dan ook raak :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 19:55:
Kortom hoe kan je ervoor zorgen dat netware automatisch altijd het lokale wachtwoord na het uitloggen wist.
Waarom zou je dit willen doen?

Het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen, maar ik kan niet goed uitmaken wat
nu juist je probleem is...

R.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dlu is the magic word, dit zit al in de starterpack van zenworks en dus ook in zw2

dan maakt je client dynamisch lokale gebruikers aan (dus lokal accounts heb je niet meer nodig) en die password ellende heb je dan uiteraard ook niet meer)

dlu=dynamic local user overigens

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 21-02-2004 11:51 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 21 februari 2004 @ 11:51:
dlu is the magic word, dit zit al in de starterpack van zenworks en dus ook in zw2

dan maakt je client dynamisch lokale gebruikers aan (dus lokal accounts heb je niet meer nodig) en die password ellende heb je dan uiteraard ook niet meer)

dlu=dynamic local user overigens
vreemde is dat dit niet goed werkt als er users zijn die lokaal administrator zijn. Als je bij dlu aangeeft dat het een gewone user is, werkt het gewoon, maar als deze lokaal admin is werkt het niet.
Pagina: 1