Toon posts:

Sitecom Router - Half werkende NAT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een router, de sitecom DC-202 v2. Er wordt gebruik gemaakt van Windows XP (uitgeschakelde firewall van xp en geen andere geinstalleerd).

Er werd dmv 2 clients altijd en tegelijk online "Half Life - CounterStrike 1.5" gespeeld. Ook Counterstrike 1.6, Red Alert 2, PristonTale spelen we daar, werkt allemaal perfect tegelijk. Als ISP is hier @home kabelinternet, breedband pakket.

Het probleem, fase 1:
De router liep af-en-toe vast als ik bezig was in de configpanel, een reset (zowel soft als hard) verhielp dit probleem echter niet, dus ik installeer de laatste firmware van de router die op de sitecom website staat. Na de installatie van de laatste firmware werkte de NAT met +2 PC's niet meer, en hij bleef vastlopen als ik bezig was in de configuratiepagina (b.v. de PC Database).

Ik ben een mailsessie begonnen met de support van sitecom, hier raden ze aan om de laatste firmware te installeren op de router, en een soft en hardereset uit te voeren wat ik dus al had gedaan voordat ik met sitecom ging mailen.
Als laatste optie gaven ze dat ik hem moest omruilen bij de winkel.

Het probleem, fase 2:
Na het omruilen van de router bij de winkel en enkel de setupwizzard uitgevoerd te hebben (om internet te hebben) loopt deze router echter niet meer vast, maar counterstrike wil nogsteeds niet werken (andere spellen werken WEL). Ik ga geen firmwareupdate uitvoeren voordat ik zekerheid heb dat het een firmwareprobleem is.

Wat gebeurt er in counterstrike zodra een 2e pc joint
Als de 1e pc zit te counterstriken gaat alles goed, zodra er een 2e pc de server joint dan krijg je op de 1e pc een "Connection Problem", zodra je dan weer vanaf de 1e pc de server joint dan krijg je op de 2e pc een "Connection Problem".
Dit probleen doet zicht dus NIET voor als er op 2 verschillende servers gespeeld wordt.

De vraag:
Wat zou het probleem kunnen zijn? Zeker gezien dat andere spellen wel werken, en alleen CounterStrike 1.5 niet werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 19:56 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

oww als dat alles is... dan zet je toch in snelkopeling naar CS op pc1: +clientport 27004
en in snelkopeling op pc2: +clientport 27005

en gaan met die banaan :) (dit komt overingens dat sommige routers niet om kunnen gaan met applicaties die 1 poort willen gebruiken, al denk ik dat je dit met firmware wel oplost)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• artman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01-2021
dat is inderdaad de oplossing. Dit probleem had ik ook met dezelfde router toen ik met 2 users naar dezelde server wilde connecten met Call of Duty. Bij de snelkoppeling van CS op je bureaublad dus ff naar eigenschappen gaan en dan bij target/doel invullen +clientport xxxxx (bij Call of Duty was dit overigens set net_port xxxxx maar misschien is dit dus bij CS anders)

[ Voor 4% gewijzigd door artman op 21-02-2004 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een oplossing, echter heeft het wel gewerkt met die router dus vind ik het overdreven om het op een "vieze" manier werkend te maken.

Ik heb thuis zelf ook een Sitecom DC202 (echter de v1), hier werkt counterstrike ook perfect op dus waarom zou het daarop niet werken?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

tja doe die firmware upgrade zou ik zeggen, of bel sitecom ik heb een DC201 (gehad) en daar ging het ook prima op maar ik heb ook een Draytek Vigor gehad en daar kon het weer niet mee, tot bepaalde firmware update en toen kon het weer wel.

Ik zou er niet zo wakker van liggen, flashen die handel sitecom bellen of op die manier voor de rest heb je weining andere mogelijkheden denk ik :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?