Yo mensen, ik heb laatst een nieuwe pc gekocht daarin zat een Nec dvd / cd rewriter 1100a in. Maar ik kan nu geen DvD's branden, gewone CD's brand hij zonder problemen. Ik heb verschillende merken en +&- DvD's gekocht.. zonder succes.. Met nero 6 doet ie het niet met DvD schrink niet met het standard windows brandprogramma doet ie het niet.. ik ben ten einde raad.. En drivers ervoor kan ik al helemaal niet vinden.. zelfs niet op www.nec.com ... ik wordt er helemaal gek van! Kan iemand me hiermij helpen?
wat doet ie.. geeft ie een foutmelding?
Bij beide programma's zegt hij dat er geen lege dvd inzit..terwijl hij er dus wel inzit.. ik wordt er simpel van..
Dit is mijn PC:
Fujitsu Siemens Computers
Intel(R)
Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Kloksnelheid: 3.00 GHz
512 MB RAM-geheugen
RADEON 9800 kaart..
Fujitsu Siemens Computers
Intel(R)
Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Kloksnelheid: 3.00 GHz
512 MB RAM-geheugen
RADEON 9800 kaart..
Je brander ondersteunt geen DVD-R dus die proberen heeft weinig zin. Hoeveel en welke +R's heb je geprobeerd?
Behoorlijk wat.. maar ik denk dat ik een driver nodig heb.. want hij kan helemaal nix vinden als ik zoek naar DVD recorder ofzo.. dus..
Vooral belangrijk welke merken je geprobeerd hebt, kijk ook eens naar dit topic
K ik ga morgen ff... weer
geld uitgeven voor DVD's.. ik ga dan de
Nashua
DVD+R
DVD+RW
en de
Philips
DVD+R
uitproberen..
gaat me weer een hoop kosten.. ik heb al zoiezo meer dan 50 euro verspilt aan dvd's waar ik nix aan heb..
Nashua
DVD+R
DVD+RW
en de
Philips
DVD+R
uitproberen..
Welke firmware zit er in je brander?
Als je wel cd's kan branden, maar geen dvd's dan zal het niet aan je software/drivers etc liggen denk ik.
Als je wel cd's kan branden, maar geen dvd's dan zal het niet aan je software/drivers etc liggen denk ik.
Geen idee wat je bedoelt met Firmware.. Ik heb vrij weinig verstand van dat soort dingen.. ik ben gewoon gewend dat alles het gewoon in 1 keer doet
Kerel lees jij eigenlijk wel wat mensen posten?Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 23:05:
K ik ga morgen ff... weergeld uitgeven voor DVD's.. ik ga dan de
Nashua
DVD+R
DVD+RW
en de
Philips
DVD+R
uitproberen..gaat me weer een hoop kosten.. ik heb al zoiezo meer dan 50 euro verspilt aan dvd's waar ik nix aan heb..
De poster boven je had deze link gegeven.
Wat staat daar nu bovenaan, als eerste post?
"Nashua 1-2x en 1-4x DVD-R: Hele wisselende resultaten, je kan deze beter links laten liggen."
Kortom, houd je portemonaille nog ff in de pocket en ga aub eerst ff lezen wat iedereen al gepost heeft.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Het standaard brandprogramma in windows XP ondersteund geen DVD's!
Een driver heb je niet nodig!
Nero 6 moet de brander standaard herkennen maar je moet wel bij de start van het programma kiezen voor DVD ( nero startsmart, rechtsboven dvd selecteren) doe je dit niet dan krijg je inderdaad de melding dat er geen cd inzit.
Je kunt zoals al eerder aangegeven geen DVD-R branden, dvd+r en +rw moet geen enkel probleem zijn.
Een driver heb je niet nodig!
Nero 6 moet de brander standaard herkennen maar je moet wel bij de start van het programma kiezen voor DVD ( nero startsmart, rechtsboven dvd selecteren) doe je dit niet dan krijg je inderdaad de melding dat er geen cd inzit.
Je kunt zoals al eerder aangegeven geen DVD-R branden, dvd+r en +rw moet geen enkel probleem zijn.
A journey of a thousand miles begins with a single step
Cowgirl wees me een link aan een topic. daarin stond onder andere:
Nashua
DVD+R 2.4x - Geen problemen
DVD+RW 2.4x - Geen problemen
Philips
Dus..wie moet ik nou geloven?
En ik snap ook wel dat je op DvD moet klikken in Nero Smartstart
Nashua
DVD+RW 2.4x - Geen problemen
Philips
Dus..wie moet ik nou geloven?
En ik snap ook wel dat je op DvD moet klikken in Nero Smartstart
TD-er schreef op 20 februari 2004 @ 23:11:
[...]
Kerel lees jij eigenlijk wel wat mensen posten?
De poster boven je had deze link gegeven.
Wat staat daar nu bovenaan, als eerste post?
"Nashua 1-2x en 1-4x DVD-R: Hele wisselende resultaten, je kan deze beter links laten liggen."
Kortom, houd je portemonaille nog ff in de pocket en ga aub eerst ff lezen wat iedereen al gepost heeft.
Bij nader inzien kan deze ook dicht.
Lees eerst zelf eens rond voor merken DVD's.
Voor de startpost, daar had je direct de specificaties van je computer in kunnen zetten. Je had meteen aan kunnen geven wat er precies gebeurde, kreeg je een foutmelding, ontbrak de optie die je aan zou moeten klikken, iets anders? Bij een foutmelding, heb je de [search] al gebruikt om info te vinden over die foutmelding?
Het is sowieso de bedoeling dat je zélf eerst wat moeite doet, en als het écht niet lukt, heel duidelijk verteld en aangeeft wat er precies foutgaat en wat je al geprobeerd hebt en wat voor resultaat je probeersels gaven. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
Lees eerst zelf eens rond voor merken DVD's.
Voor de startpost, daar had je direct de specificaties van je computer in kunnen zetten. Je had meteen aan kunnen geven wat er precies gebeurde, kreeg je een foutmelding, ontbrak de optie die je aan zou moeten klikken, iets anders? Bij een foutmelding, heb je de [search] al gebruikt om info te vinden over die foutmelding?
Het is sowieso de bedoeling dat je zélf eerst wat moeite doet, en als het écht niet lukt, heel duidelijk verteld en aangeeft wat er precies foutgaat en wat je al geprobeerd hebt en wat voor resultaat je probeersels gaven. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()