Toon posts:

WiFi (Wireless) PCMCIA kaart in Compaq Armada 1130

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis nog een oude Compaq Aramda 1130 staan. NU wil ik daar een WiFi kart inzetten om zo te kunnen internetten.
Kan iemand mij vertellen of dat in mijn laptop gaat?

Alvast bedankt :)

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 16:41

mrdjey

That Shit is Wack

Als er een pcmia slotje in zit kan het.

ZaanLan.nl

Verwijderd

Topicstarter
mrdjey schreef op 20 februari 2004 @ 18:34:
Als er een pcmia slotje in zit kan het.
Zijn alle PCMCIA sloten gewoon hetzelfde?

Dit zijn de specs van de laptop (heb ff gezocht op het internet :P ):
CPU: Pentium 120 MHZ
RAM: 16 MB
PCMCIA slots: 2x type 2
Comm poorts: 1x
LPT poorts: 1x
Aansluiting voor een monitor: 1x
diskette station voor 1.44 MB FloppiesHarde schijf: 1.2 GB
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/notebooks/109288.jpg(dit plaatje heb ik gevonden op het internet.

Je ziet wel dat dit geen nieuwe laptop is. Vandaar dat ik vraag of er wel een kaartje inpast ;)

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Je moet eerst even uitzoeken of er een 16bits PCMCIA of 32 bits (Cardbus) slot in je laptop zit. Als je hier achter bent, kun je een keus gaan maken uit de verschillende merken wifi kaarten. Zelf heb ik een BENQ AWL100 kaart (16bit) in mijn Tulip MLSB-133 (16bit) laptop. In de meeste gevallen zijn 11mbit kaarten 16bit PCMCIA kaarten, hoger snelheden wifi kaarten worden meestal als cardbus gefabriceerd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Lieuwe schreef op 20 februari 2004 @ 18:56:
Je moet eerst even uitzoeken of er een 16bits PCMCIA of 32 bits (Cardbus) slot in je laptop zit. Als je hier achter bent, kun je een keus gaan maken uit de verschillende merken wifi kaarten. Zelf heb ik een BENQ AWL100 kaart (16bit) in mijn Tulip MLSB-133 (16bit) laptop. In de meeste gevallen zijn 11mbit kaarten 16bit PCMCIA kaarten, hoger snelheden wifi kaarten worden meestal als cardbus gefabriceerd. :)
Hoe kan ik erachter komen of ik een 16 of 32 bit PCMCIA slot heb? :?

//edit:
Dit heb ik nog gevonden:
PC Card - type III (2 x type I / II)

Voor meer informatie kijk op: http://www.ciao.co.uk/pro...duktId/5374993/subTabId/1

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer ;(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Je heb een hele oude laptop, ga er maar vanuit dat je dus een 16 bit slot heb.

Die benq kaartjes ken ik zelf ook, werken prima. Hou er alleen rekening mee dat ze alleen werken met windows 98. Een tijdje geleden (half jaar ofzo) werkte het niet onder w95. Toen heb ik nog getracht zelf de drivers te verbouwen, en met wat hulp kwam ik een eind, maar echt werken deed het niet :P Wellicht zijn er nu wel drivers.

Verwijderd

met www.aida32.hu weet je het zeker, maar zoals al gezegd is het waarschijnlijk 16 bits. mocht je nou geen 16 bits wifi kaartje kunnen vinden, vraag dan eens bij primafoon of ze er 1 over hebben, die zitten namelijk standaard bij die wifi-DHZ-adsl pakketten.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je dan niet gewoon van die 16 bit kaartjes kopen?
Zo ja, wat zou +/- (ongeveer) die prijs zijn?

• Icey

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,
Maar als ik dan op die site kom, en dan zie ik alleen maar 32 (Cardbus) kaarten
:?

• Icey
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 10:58:
[...]

Bedankt,
Maar als ik dan op die site kom, en dan zie ik alleen maar 32 (Cardbus) kaarten
:?
Hmm, stuur ze een mailtje, of vraag benq of ze een lijst met winkels voor je hebben. Je kan zelf ook wel wat ondernemen hoor ;)
Pagina: 1