Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bluetooth headset verbouwen voor in helm

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben motorrijder met integraal helm
offtopic:
(zo'n helemaal dicht ding zonder bewegende kaak voor de niet motorfreaks onder ons)

nu ben ik aan het zoeken geweest naar headsetjes voor in helmen en er zijn maar 3 soorten ofzo die allen gebruik maken van een 2,5mm jack plug voor in je telefoon, ik heb een t610 dus dat gaat niet direct passen.

even tussendoor, bluetooth is toch een standaard, en niet merk afhankelijk? een nokia bluetooth headset moet toch ook werken op mijn sony-ericsson?

bluetooth is wel handig maar ik heb geen zin om een ding van 100,- euro te kopen en vervolgens er achter te komen dat het niet werkt (garantie zit er niet in als je de boel uit elkaar hebt gesloopt.

is het mogelijk om bijvoorbeeld een female 2,5mm plugje in/aan zo'n bluetooth ding te maken dat je de mic en speaker brugt naar de helm. zodat ik zowel de headset zonder helm kan gebruiken (normaal) en als ik een helm op zet dan dat ding in mijn binnenzak duw en de draad er op aansluit van mijn helm.

heeft iemand wel eens zo'n ding open gehaald? hoe ziet het er uit van binnen?

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 10:19
Misschien dat je hier nog wat mee kan. Ik ken het product zelf verder niet, maar zag er vanmiddag een advertentie voor staan.

Verwijderd

Bleutooth is toch draadloos of ben ik in de war?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50
IK ben momenteel aan het lessen op de motor. De bedoeling is dus idd dat ik over een tijdje zelf rij. Dan is het idd wel handig dat je gebeld kan worden. Maar zijn die bluetooth dingen te groot om gewoon op je oor te plaatsen en dan je helm er overheen te trekken? Dat is namelijk wel hetgeen wat we doen met de ontvanger voor met het lessen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Topicstarter
in een helm heb je een speciale luidspreker nodig, omdat je je oor gruwelijk kan beschadigen tijdens een ongeluk als je een normaal oordopje in je oor hebt. (ik hoop dat jij tijdens lessen dus geen dopje in je oor hebt) verder werken de meeste microfoontjes niet fatsoenlijk in een helm omdat je te veel ruis heb.

T_E_O bedankt maat, dit is eigenlijk precies wat ik nodig heb, nu kan ik een helm-headset kopen en hierin pluggen. alleen is me niet duidelijk of de microphone in dat ding zelf zit. dat zou dus niet werken.

[edit]dit plaatje lost die vraag ook op: Afbeeldingslocatie: http://www.mrhandsfree.nl/bluetooth/images/artikelen/autoweek_33bluetooth1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 10:11 ]