[Probleem] Laptop wil niet standby

Pagina: 1
Acties:

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb een laptop (Brilliant 2750+) die net nieuw is. Ik gebruikte m al een tijdje en opeens kreeg ik het probleem dat als ik het beeldscherm dichtklapte de laptop niet meer standby ging. Althans hij probeert het wel maar op een gegeven moment krijg ik de melding dat het stuurprogramma van het toetsenbord of ps/2 toetsenbord (o.i.d weet niet de precieze foutmelding) de oorzaak is dat het systeem niet in standby kan.

Er staat niet veel op de laptop, gewoon wat programma's, het bootscreen is veranderd evenals het inlogscherm (simpelweg bestande vervangen in safe mode..) ik heb mijzelf als gebruiker die in moet loggen met password. Verder geen gebruikers o.i.d Ik heb verder een optical logitech muis aangesloten met drivers op usb. Verder gebruik ik gewoon het toetsenbord van de laptop en er is geen ps/2 apparaat aangesloten.

Drivers heb ik al geprobeerd te veranderen dus ben echt radeloos. Heb GoT al afgezocht voor mogelijke oplossingen maar kwam elke keer op threats waar niemand antwoordde. Ook google heeft me niet kunnen helpen.. :(

Ik zoek echt al heel lang een oplossing voor dit probleem en ik hoop daarom ook dat iemand me kan helpen.

Bij voorbaat dank!

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meestal (vrijwel altijd) zit er bij een laptop wel een restore-CD. Als er toch niet veel op de laptop staat zou je van hetgeen je wilt behouden een backup kunnen maken en dan simpelweg een restore doen.

Ook zou je op de site even kunnen kijken naar de nieuwste drivers en die installeren nadat je de oude 100% hebt verwijderd.

Een laatste raad is het meest simpele wat ik me kan voorstellen, de helpdesk bellen van de fabrikant/leverancier. Bij een nieuw apparaat lijkt me dat niet onverstandig.

ARME AOW’er

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke drivers heb je nu al geprobeerd te veranderen dan? De Logitech drivers?

Dit is vaak gewoon een programmatje wat er draait dat roet in het eten gooit. Kijk sowieso even na met 'msconfig' of er geen overbodige processen worden geladen, misschien is het wel een programmatje van je hotkeys b.v?

Kun je even nachecken of het zeker gaat om het PS/2 toetsenbord stuurprogramma?