[php] sessie per window

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:49

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik heb een template gemaakt waar diverse sites in geladen worden.

Nu kunnen er vanaf de basis site een aantal subsites geopend worden.

Bijvoorbeeld

Basis site = index.php?site_id=1

Vanaf dat punt kan men bijvoorbeeld index.php?site_id=23 aanroepen.

In het window wat ik daarop open geef ik de sessie site_id de waarde 23 zodat de achtervolgende templates weten dat ze site is 23 moeten gebruiken voor de inhoud.

Maar nu het probleem als mensen dit window sluiten blijft mn sessie logischerwijs op 23 staan, dus als de mensen dan in de basis site gaan navigeren blijft ie de content van site_id 23 naar voren halen.

Ik heb in de vaste links (navigatie) nu al opgenomen als standaard parameter file.php?site_id=$site_id(&blaat=ja) maar via de content manager blijft het gewoon mogelijk om de schermen aan te roepen zonder deze parameter.

Heeft iemand een idee om dit probleem te takkelen :?

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een sessie verloopt als de browser wordt afgesloten. Wat je dus zegt snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Als je de site_id al in de URL meegeeft, waarom dan überhaupt nog een sessievariabele?

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:05
de sessie verloopt na de sessie timeout. PHP weet niet dat de browser is afgesloten. Wat je zou kunnen doen is een on window close event handler in JS schrijven die vervolgens een php script uit laat voeren dat de sessie netjes beeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stekkel schreef op 20 februari 2004 @ 19:18:
de sessie verloopt na de sessie timeout. PHP weet niet dat de browser is afgesloten. Wat je zou kunnen doen is een on window close event handler in JS schrijven die vervolgens een php script uit laat voeren dat de sessie netjes beeindigd.
Als de sessie bij wordt gehouden met een session cookie, dan kan de client de sessie gebruiken zolang hij zijn browser niet sluit of de sessie-tijd niet is verlopen. Vanuit de client geredeneerd bestaat een sessie niet meer zodra hij zijn venster sluit. Maar de sessie is dan niet per se verlopen.

Windernesschild:
Omdat hij alleen op de basis site die id in de URL wil meegeven. Dat scheelt weer wat overbodig scriptwerk.

Ik zie overigens geen oplossing hiervoor, anders dan toch maar alles in de url meegeven, aangezien het om meerdere vensters gaat die eventueel om en om gebruikt zouden kunnen worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Aangezien het om meerdere vensters gaat die eventueel om en om gebruikt zouden kunnen worden.
Jup daar komt het wel op neer .

Waar ik wel aan heb zitten denken is de parameter op te splitsen naar bijv

refer_site_id en site_id zodat ik bij het sluiten van het scherm een unload aktie zou kunnen runnen die het sessie id weer terug forceert naar het oude.

Maar als degene gewoon via zn taakbalk naar het scherm terug gaat blijf ik dat probleem houden :( , feitelijk lijkt de enige oplossing alle domeinen onder een andere domein naam te runnen maar wel op dezelfde server :(

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

er is wel een oplossing: met multiviews of een rewrite gaan werken. Dan kun je namelijk de (session)cookie aan het pad koppelen.

edit:
Uberhaupt is een rewrite beter voor dit probleem, dan heb je die hele session niet nodig

[ Voor 29% gewijzigd door drm op 21-02-2004 00:04 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
drm schreef op 21 februari 2004 @ 00:03:
er is wel een oplossing: met multiviews of een rewrite gaan werken. Dan kun je namelijk de (session)cookie aan het pad koppelen.
* BierPul hoort een kwartje vallen :)

[ Voor 34% gewijzigd door BierPul op 21-02-2004 01:08 ]

Ja man

Pagina: 1