Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe/waar sluit ik de kastkoeler aan bij de mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me wel een domme vraag... Maar ik ben ook een 'n00b' haha... Maar goed, de vraag is hoe ik een koeler moet aansluiten. Ik heb het wel al aangesloten maar het lijkt me de foute manier... Ik heb een Neon LED Fan (blauw) gekocht en hij draait wel prima. Ik heb de snoertje aangesloten op zo'n witte ding die ik dan vervolgens aansloot op het moederbord... Op het kaart van het moederbord stond dat het 'EZ_PLUG' heette...

Ik heb het dus daarop aangesloten en werkt dan wel prima, maar of het juist is eh? :P
Ik heb een de moederbord van ASUS, P4B533-E... De 'EZ_PLUG' staat naast de ATX Power Connector, maar ik weet niet of er dat wat aan heeft. :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ut2003tournament/image/koeler.jpg

Dat is me moederbord en de aanduiding waar het is aangesloten. :P

Doe ik het goed of niet? :P

Alvast bedankt!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Erm nee :P Die EZ plug is voor als je geen vierkante P4 stekker aan je voeding hebt, soms zijn ze alletwee aangesloten.

Je moet de fan aansluiten aan 1 van de draden die van je voeding komt, of 1 van de 3 polige connectortjes op je MB. Hangt ervanaf wat voor fan je hebt, maar als je hem dus nu aan de EZ plug aangesloten hebt heeft de fan een Molex connector.

Connecten aan je voeding dus.

[ Voor 35% gewijzigd door VonFoX op 20-02-2004 18:00 ]

Yo.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
The ASUS EZ Plug™ power connector lets you use your existing power supply and eliminates the need to buy a special ATX 12V power supply necessary to support your P4 CPU.

EZ plug is waar je een molex connector in kunt doen voor een beetje extra stroom voor je mobo.

Fan kan je het best aansluiten op die kleine 3pins blokjes. Rechts onder de heatsink (als je kijkt naar jou plaatje).

[ Voor 16% gewijzigd door Icey op 20-02-2004 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het dan? Voeding of 3 pins blokjes? Trouwens waar liggen de 3 pins blokjes? 8)7

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 12:15
Bij de processor en dan links naar boven (paar centimeter) en daar zitten twee aansluitingen voor je koelers
edit:
Typfout

[ Voor 11% gewijzigd door Alieunited op 20-02-2004 18:03 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Icey schreef op 20 februari 2004 @ 17:57:
The ASUS EZ Plug™ power connector lets you use your existing power supply and eliminates the need to buy a special ATX 12V power supply necessary to support your P4 CPU.

EZ plug is waar je een molex connector in kunt doen voor een beetje extra stroom voor je mobo.

Fan kan je het best aansluiten op die kleine 3pins blokjes. Rechts onder de heatsink (als je kijkt naar jou plaatje).
En naast de batterij zit de aansluiting voor de sysfan (zo zal het er wel bij staan)

Die bij de socket is voor je CPUfan.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Icey
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 17:59:
Wat is het dan? Voeding of 3 pins blokjes? Trouwens waar liggen de 3 pins blokjes? 8)7
Kan bijde, meeste cpu fans zijn zo'n klein 3pins blokje.

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
als je fan draait maakt het niets uit.
Het eenigeste dat je dan wel moet missen is de rpm readout.
hier heb je normaal een 3-pin aansluiting voor.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Icey
ftp://www.asus.it/pub/ASU...b533-e/e1149_p4b533-e.pdf

^^^ manual zou het toch echt wel instaan waar je de cpu fan aan kunt sluiten, gewoon rustig lezen.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Maar als de fan eerst in die EZplug zat, heeft ie toch een Molex connector? Anders past het volgens mij niet 8)7

Yo.

Verwijderd

Topicstarter
1 ding het is geen cpu fan :P, maar een doodsimpele neon led kastkoeler :P...

Maar goed, ik heb hem aangesloten bij de voeding en hij draait prima :)...
Bedankt he, ik weet nu dat ik voortaan de koelers bij de voeding ga aansluiten! 8)7

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Als hij het op zn EZ_Plug heeft aangesloten moet het dus wel een molex zijn. Geen geblaat dus over 3 pins aansluitingen op mobo. Gewoon een molex vanuit je voeding gebruiken.

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft inderdaad een Molex connector haha... Heb ik bijgeleverd gekregen 8)7

Nu ben ik dus een 'n00b' +1, iets minder erg dan een 'n00b'. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 18:14 ]

Verwijderd

Even voor als je ooit nog een andere 3 pins cooler hebt, Links naast je IDE aansluitingen zit een koperkleurig rond ding, en daar linksonder zit een wit geval, daar moet je 3pins coolers op aansluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.