Op een vestiging hebben we een domain controller (10.1.99.22) met daarop Active Directory met DNS en WINS.
Op een andere vestiging hebben we nu een 2de server neer gezet en willen dat deze ook een domain server in de directory wordt (10.10.10.22).
Voor alle vestigingen zijn sites aangemaakt die gebruik maken van default-site-link. De domain server staat in site 1090.
Dit probeer ik via dcpromo. Ik geef dan alles gegevens op, domain en wachtwoorden en selecteer waar in het domain (bedrijf-ad.bedrijf.nl, zelfde als al bestaande domain server). Dit gaat allemaal goed. Na het opgeven van al deze informatie gaat hij daadwerkelijk over tot aanmelden op directory en toevoegen/repliceren, dan krijg ik al snel de meling RPC Server unavalible.
Als eerste natuurlijk DCDIAG uitgevoerd.
De rest van de tests gaan goed.
Omdat vaak DNS het probleem is heb ik deze ook al eens goed andere handen genomen. Ik heb Primay zone forward(opslaan in AD, die repliceerd naar domain controllers), en primary zone reverse met network id 10. ) Verder zijn alleen secure dynamic updates toegelaten.
Verder staat op de server die ik als domain controller wil toevoegen DNS en WINS server ingesteld op de al werkende domain controller (daar draait dus ook WINS op).
Via my computer vanaf de server die ik als domain controller wil toevoegen via //servername de server benaderen.
Ik kan vanaf beide servers de andere pingen.
Er zit geen firewall tussen.
De verbinding tussen de twee locaties heeft genoeg bandbreedte.
Nog maals, het problees is dat de RPC niet beschikbaar zou zijn.
Op een andere vestiging hebben we nu een 2de server neer gezet en willen dat deze ook een domain server in de directory wordt (10.10.10.22).
Voor alle vestigingen zijn sites aangemaakt die gebruik maken van default-site-link. De domain server staat in site 1090.
Dit probeer ik via dcpromo. Ik geef dan alles gegevens op, domain en wachtwoorden en selecteer waar in het domain (bedrijf-ad.bedrijf.nl, zelfde als al bestaande domain server). Dit gaat allemaal goed. Na het opgeven van al deze informatie gaat hij daadwerkelijk over tot aanmelden op directory en toevoegen/repliceren, dan krijg ik al snel de meling RPC Server unavalible.
Als eerste natuurlijk DCDIAG uitgevoerd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Performing initial setup:
*** Warning: could not confirm the identity of this server in
the directory versus the names returned by DNS servers.
If there are problems accessing this directory server then
you may need to check that this server is correctly registered
with DNS
[s0012369] Directory Binding Error 1722:
The RPC server is unavailable.
This may limit some of the tests that can be performed.
Done gathering initial info.
Doing initial required tests
Testing server: 1090\S0012369
Starting test: Connectivity
[S0012369] DsBindWithSpnEx() failed with error 1722,
The RPC server is unavailable..
......................... S0012369 failed test Connectivity
Doing primary tests
Testing server: 1090\S0012369
Skipping all tests, because server S0012369 is
not responding to directory service requests |
De rest van de tests gaan goed.
Omdat vaak DNS het probleem is heb ik deze ook al eens goed andere handen genomen. Ik heb Primay zone forward(opslaan in AD, die repliceerd naar domain controllers), en primary zone reverse met network id 10. ) Verder zijn alleen secure dynamic updates toegelaten.
Verder staat op de server die ik als domain controller wil toevoegen DNS en WINS server ingesteld op de al werkende domain controller (daar draait dus ook WINS op).
Via my computer vanaf de server die ik als domain controller wil toevoegen via //servername de server benaderen.
Ik kan vanaf beide servers de andere pingen.
Er zit geen firewall tussen.
De verbinding tussen de twee locaties heeft genoeg bandbreedte.
Nog maals, het problees is dat de RPC niet beschikbaar zou zijn.