The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Is formulier B een sub-form in form A?
[ Voor 15% gewijzigd door IS128AE op 20-02-2004 20:58 ]
ITIL sucks ;-)
Standaard worden eventprocedures als private gedeclareerd. Maak ze public (=haal private weg en je kunt ze gewoon aanroepen:
in code op formulier b:
forms!forma.textboxz_afterupdate
roept dus de afterupdate routine aan van het textboxZ op forma
Zelf houd ik daar niet van: liever maak ik in een aparte module of in formA een publieke subroutine aan die zowel wordt aangeroepen door het afterupdate_event van de tekstbox als door de knop op form b.
Op form A
en op form B
in code op formulier b:
forms!forma.textboxz_afterupdate
roept dus de afterupdate routine aan van het textboxZ op forma
Zelf houd ik daar niet van: liever maak ik in een aparte module of in formA een publieke subroutine aan die zowel wordt aangeroepen door het afterupdate_event van de tekstbox als door de knop op form b.
Op form A
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Public Sub DoeMijnDing()
...doe wat je moet doen
End sub
Private Sub Textbox_AfterUpdate()
DoeMijnDing
end sub |
en op form B
code:
1
2
3
| private sub CmdKnop_click()
forms!forma.doemijnding
end sub |
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
En bedankt! Ik had het al geprobeerd door de 'private' weg te halen, maar dat is dus niet helemaal hetzeflde als expliciet 'public' ervoor zetten.
Het enige andere wat ik erover kon vinden op 't web was door via code eerst het control actief te maken (SetFocus) en daarna met SendKeys een enter sturen. Was al niet zo blij met die oplossing!
Omdat de code op Form A al na diverse updates wordt gebruikt, had ik al een aparte sub ervoor gemaakt.
Het enige andere wat ik erover kon vinden op 't web was door via code eerst het control actief te maken (SetFocus) en daarna met SendKeys een enter sturen. Was al niet zo blij met die oplossing!
Omdat de code op Form A al na diverse updates wordt gebruikt, had ik al een aparte sub ervoor gemaakt.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.