Toon posts:

Dual Celery versus Athlon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1. wat zou je kiezen: een dual 466 of een 650 Athlon?
====================
gek genoeg heb ik hierover nog geen benchmarks op het net kunen vinden.
2. wat zijn de voordelen van 2 cels?
ik weet dat Linux, NT en misschien win2000 support hebben voor dual cpu,
3. maar betekent dat prestatiewinst?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Athlon 650 zal meestal een stuk sneller zijn, zeker in games.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Ik heb mijn Dual Celeron 450 weggedaan voor
een Athlon 700.
Gevoelsmatig is de Athlon 700 overal een stuk sneller, maar ik heb er geen benchmarks van.

Verwijderd

Van een dual cpu systeem zal je systeem zelf nooit sneller worden volgens mij. Je kan gewoon meer taken tegelijk doen. Je kan bv twee programma's tegelijk starten die allebei over 100% "cpu power" kunnen beschikken (Let op! Windows 98 dus niet, Linx, WinNT en Win2000 wel) Denk dat het voor het thuisgebruik minder interessant is als je games speelt en internet enzo. Ik zou op zeker voor de Athlon gaan :)
En als je goed koelt enzo moet je de 750 wel kunnen halen met die Athlon en dan heb je een bloedsnel systeem waar geen enkele Celly aan kan tippen.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

In de meeste situaties is de Athlon sneller. Bij de Athlon zit het meer in de snelheid, bij de dual celly meer in de breedte:
De een werkt sneller, de ander doet meer tegelijk. Voor de dual moeten de programma's er wel voor geschreven zijn, zoals redelijk wat professionele programma's (photoshop, autocad, 3dstudio, rc5 etc) of je moet veel programma's tegelijk draaien, dan merk je wel dat het gewoon soepel blijft lopen.

Verwijderd

Topicstarter
ok. ik ga voor de Athlon 650.
nog een vraag: is de asus k7m stabiel?

of anders gezgd: wanneer komen de 2de generatie Athlon mobo op de markt?

Verwijderd

Als je even een paar weekies wacht kun je ook kiezen uit KX133 moederborden, zeker wel de moeite waard denk ik.

Verwijderd

De AMD750 heeft onlangs in een nieuwe revisie Super Bypass gekregen. Die K7M die nu te koop is, is dus al een verder ontwikkeld moederbord. Zo je wil een 2e generatie K7M.

Ik heb destijds een van de allereerste K7M's gekocht en later nog een paar voor anderen en deze draaien allemaal zo stabiel als een huis. Ook op 700(volgens WCPUID 705)

Verwijderd

Dus uiteraard een Athlon. Als ie op default nog niet rap genoeg is, prik je 'r altijd zo een GFD op.
Pagina: 1