Toon posts:

Koelblok verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier nu wel in het goede forum zit maar goed :P

Ik heb net een nieuwe koeler gekocht want die ik nu heb maakt een veelste erg lawaai.. denk af en toe dat me stofzuiger er niets bij is.. maar nu het probleem.. Ik wil dus mijn oude koelblok er af gaan halen.. Maar ik ben eigenlijk bang dat ik 'm sloop (inclusief me processor 'AMD 2600+ XP') Beetje zonde lijkt me.. de koeler die er nu op zit is een Q-tec koeler.. En dat koelblok hoorde er geloof ik bij..

Weet iemand hoe je zo'n koel blok eraf haald???

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
met een platte schroefendraaier en dan dat ding indrukken ;) en dan schiet ie zo los ( wel een beetje wrikken ! en goed veel kracht zetten )
en lees de FAQ

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Meestal kun je met een stevige schroevendraaier de clip veilig naar beneden duwen en op die manier de koeler los krijgen. Soms heb je een tangetje nodig om het lipje iets naar voren te duwen zodat ie bij het loslaten van de schroevendraaier niet weer op dezelfde plek terug komt.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
met een schroeven draaier het libpje naar beneden duwen en iets naar voren trekken en hoppa. zorg wel dat je niet uitschiet en gebruik een schroevendraaier die breed genoeg is.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 16:15

Boullie

Da Bulster

pak een schroevendraaier en zet die in het uitsparinkje aan 1 van de zijkanten van de socket.
nu moet je de schroevendraaier voorzichtig omlaag drukken en als hij wat naar beneden is naar de zijkant buigen.
Vergeet niet als je de andere cooler erop zet er koelpasta tussen te doen en de stekker weer in het mobo te steken :S]

edit: wow met 4 man tegelijk :D

[ Voor 6% gewijzigd door Boullie op 20-02-2004 16:45 ]

Boullie

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025

Ramoonus

Banaan

eerste de CPU+koelblok losmaken
dan (niet op de tafel) loskrikken ja
ff koelvloeistof wegvegen met meerdere vellen papier (geen schuurpapier :) )

888 voor ondertiteling

Verwijderd

Is het zo'n koeler: Afbeeldingslocatie: http://www.citypc.nl/image/a477

Als dat zo is gewoon clipje naar beneden drukken en een beetje naar voor halen, zodat hij over de haakjes springt en voila hij is los :)

[EDIT] Weer veel te laat natuurlijk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 16:46 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:22

Exigence

dnkroz

Lol, ik heb ooit voor iemand een plaatje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/koeler/koelerdemonteer.png

Zelf heb ik voor dit soort klusjes van een hele lange schroevendraaier de kop verbogen:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/koeler/schroevendraaier.jpg

Verwijderd

Op de site van AMD kun je filmpjes downloaden over hoe de CPU te (de)installeren. (staat in de FAQ!)

Processor and Heatsink Installation Videos

Verwijderd

Topicstarter
Is al beurt :d Mijn dank is genadig.. Mogen julie sterven met de blauwe schermen of verzuipen in de linux commando's

Verwijderd

Erm :?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Right...

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.