Zoals de titel al zegt is mijn Canon s450 printer kapot..
Het is als volgt, na het vervangen van een cartridge (een nepperd voor een andere nepperd) heeft de printer nog een uitlijn-papier uitgeprint.
Daarna kon ik er niks meer mee doen.. Zodra ik de printer aanzet gaat hij zichzelf gereed maken om te printen (de printkoppen positioneren etc) hierna gaat lampje op de printer 6 keer oranje knipperen en dan weer 1 keer groen.
Met google kwam ik hierop terecht:
http://www.fixyourownprinter.com/printer/13/12176.html
Hier staan dus berichten van mensen met hetzelfde probleem.
Kort samenvattend zijn er deze dingen naar voren gekomen uit het topic:
• Six flashes: BJ cartridge not installed
• Orange 6 Re-install cartridge or replace it - BJ Cartridge Error
• Dit is een manier waarop je de printer kan resetten. Dit heb ik gedaan, maar ondanks dat werkt de printer nog steeds niet. (voor anderen, hierbij moet je de klep wel open zetten!)
1: Power off printer
2: Hold Resume button then press and hold POWER, the beeper will sound once.
3: Hold POWER and release RESUME
4: Press RESUME twice
5. Release Power button
6: When the indicator lights steady, press RESUME three(3) times. The indicator should be orange.
7: Press Power to set data
• Een andere code-verklaring:
6 times in orange/green 5B00 Waste ink-full error Cause: The waste-ink absorber reached
100% of the waste-ink capacity. Suspect: Waste-ink absorber, control board
Solution: Reset the EEPROM, replace waste-ink absorber, replace control board
- Dit kan ik niet helemaal achterhalen. Die ink-absorder, een matje van 1 of ander spul, kan ik dat zelf vervangen? Heeft uberhaupt iemand anders hier weleens last van gehad?
• Een andere oplossing. Alleen bij veel mensen kon de printer wel weer printen, zonder iets op het papier te zetten.. Geen oplossing dus!
Remove the power cord. Hold <Power> and <Resume> buttons and then connect the powercord. Release <Power> and then press <Power> again. Then release both <Power> and <Resume>. The printer will then shut down. After you power the printer back on, the blinking should stop. That's what did it for me.
Het lijkt mij duidelijk dat meer mensen hier last van hebben! Iemand ervaring? Of liever nog: een OPLOSSING!?!?
Ik ga zo contact (proberen) te maken met Canon helpdesk.
Het is als volgt, na het vervangen van een cartridge (een nepperd voor een andere nepperd) heeft de printer nog een uitlijn-papier uitgeprint.
Daarna kon ik er niks meer mee doen.. Zodra ik de printer aanzet gaat hij zichzelf gereed maken om te printen (de printkoppen positioneren etc) hierna gaat lampje op de printer 6 keer oranje knipperen en dan weer 1 keer groen.
Met google kwam ik hierop terecht:
http://www.fixyourownprinter.com/printer/13/12176.html
Hier staan dus berichten van mensen met hetzelfde probleem.
Kort samenvattend zijn er deze dingen naar voren gekomen uit het topic:
• Six flashes: BJ cartridge not installed
• Orange 6 Re-install cartridge or replace it - BJ Cartridge Error
• Dit is een manier waarop je de printer kan resetten. Dit heb ik gedaan, maar ondanks dat werkt de printer nog steeds niet. (voor anderen, hierbij moet je de klep wel open zetten!)
1: Power off printer
2: Hold Resume button then press and hold POWER, the beeper will sound once.
3: Hold POWER and release RESUME
4: Press RESUME twice
5. Release Power button
6: When the indicator lights steady, press RESUME three(3) times. The indicator should be orange.
7: Press Power to set data
• Een andere code-verklaring:
6 times in orange/green 5B00 Waste ink-full error Cause: The waste-ink absorber reached
100% of the waste-ink capacity. Suspect: Waste-ink absorber, control board
Solution: Reset the EEPROM, replace waste-ink absorber, replace control board
- Dit kan ik niet helemaal achterhalen. Die ink-absorder, een matje van 1 of ander spul, kan ik dat zelf vervangen? Heeft uberhaupt iemand anders hier weleens last van gehad?
• Een andere oplossing. Alleen bij veel mensen kon de printer wel weer printen, zonder iets op het papier te zetten.. Geen oplossing dus!
Remove the power cord. Hold <Power> and <Resume> buttons and then connect the powercord. Release <Power> and then press <Power> again. Then release both <Power> and <Resume>. The printer will then shut down. After you power the printer back on, the blinking should stop. That's what did it for me.
Het lijkt mij duidelijk dat meer mensen hier last van hebben! Iemand ervaring? Of liever nog: een OPLOSSING!?!?
Ik ga zo contact (proberen) te maken met Canon helpdesk.