Suse installeren via FTP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:16

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Aangezien ik het een beetje gehad heb met Mandrake en ik sowieso wat meer distro's wil zien ging ik vanmiddag vol goede moed SuSe installeren. Boot-ISO gescoord, ftp-mirrors gepingd en installeren maar, dacht ik. Dat bleek dus niet zo te zijn.
Mijn netwerkkaart wordt zowel handmatig als automatisch goed herkend (Realtek 8139), DHCP werkt ook (voor zover ik kan zien) maar connectie met een FTP-server is onmogelijk.

Ik ben dus maar op Internet gaan rondsnorren, maar kon weinig vinden. Het zou aan je router kunnen liggen, maar onze Sitecom doet niet aan port-forwarding (althans, ik heb dus geen idee hoe dat heet in de Sitecom). Aanmaken van een Special Application (en daarmee alle poorten open gooien) werkt ook niet.

Iemand een idee hoe ik met een Casema L2TP (ook belangrijk om te weten, zonder de router gaat dat nl. helemaal niet lukken) kabbelabbo en een SiteCom router SuSe 9.0 aan de praat kan krijgen?

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Pingen naar de ftp servers heb je gedaan van uit linux?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Yep, via Mandrake en via Knoppix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt dit bestand goed doorgelezen?

ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/i386/9.0/README.FTP

Ik heb zelf geen problemen met het installeren van SuSE 9.0 ftp achter een Edimax 6401K
router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Yep, gelezen, en alle andere info op suse.de ook.

Wat ik begrepen heb is dat er iets mis gaat met de passive-mode van FTP. Als ik dat goed heb begrepen kan de ftp-client die met de SuSe boot-cd is meegeleverd geen passive connectie aanmaken door mijn router heen. Kan dat?

Anyway, ik ga nog maar eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook gehad: Suse FTP install krijgt geen verbinding

Ik ben er zelf niet uitgekomen en heb het pakket maar gewoon gekocht maar misschien heb je er iets aan. Er staan in ieder geval wel wat oplossingen in dit topic.

Ik heb trouwens nu met Suse 9 precies dezelfde probs gehad

[ Voor 11% gewijzigd door Fantomas op 22-02-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Had ik ook al gelezen, maar daar kon ik niet zo heel veel mee. Wat ik nl. nogal vreemd vind is dat het _lijkt_ of het een FTP-probleem is, maar HTTP en NFS werken ook niet.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de hele netwerkmodule van de SuSe BootCD niet samenwerkt met mijn router, maar dat kan ik nog niet bevestigen.

Oh well, ik had ook nog Gentoo als alternatief liggen. Ik denk dat de installatie daarvan net zo lang gaat duren als het uitvogelen van de SuSe-ftp installatie, maar dan heb ik wel een 'tailor-made' Linux-systeem.

Pagina: 1