Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sweex Whisper behuizing: Kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://www.sweexeurope.com/product.asp?pId=215

Ik hou van rust in m'n pc en daarom heb ik een stille Zalman-koeler, een passief gekoelde videokaart en een Zalman 300W voeding.

Maar nu zijn er dus ook al geluidsdempende kasten, handig voor je hd enzo.......

Dit is zo'n voorbeeld ervan. Een Sweex. Als ik die naam zie dan moet ik altijd even slikken omdat het gewoon een el-cheapo merk is. De vraag is dus: Wat zijn jullie ervaringen met DEZE kast (dus niet: ik heb een wireless kaartje van Sweex en die doet het prima!).

Hoe is de afwerking en bevalt het geluidsdempende effect jullie. En.... wat moet ik me nou precies voorstellen bij die demping en waar moet ik rekening mee houden als ik dat wil combineren met mijn systeem:

(Momenteel) Aopen H600 behuizing
Intel P4 3.2 (non-oc) met Zalman ALCU koeler op laagste toerental
Asus P4C800-E Deluxe
2 x 512 MB DDR400 Dane Elec
Ati Radeon 9600 passief non-pro
WD Raptor 73GB, 8MB, S-ATA, 10.000 rpm
LG DVD 16x48
Lite-On DVD+/-RW 811s

Of heb jij een betere betaalbare kast en waarom is die kast beter?

Ik heb geen zin om zelf matten aan de binnenkant van mijn pc te gaan plakken dus ik moet het zo uit de winkel kunnen kopen.

PS: Ik hecht wel enige waarde aan front-usb, maar niet aan front audio. Verder heb ik een floppy niet echt nodig en heb ik nooit meer dan 2 5.25 inch apparaten in gebruik. Een fijne, kleine stille kast mag dus ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Toink op 20-02-2004 16:28 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 23:34
als je hem echt stil wil hebben zul je denk ik toch zelf aan de slag moeten met dempingsmateriaal en voltageregulators voor fans. Misschien dat deze kast die demping al redelijk doet.

Verwijderd

1 ding: ik heb nu 2 keer een Sweex kast gebruikt. BAGGER spul. zit verlept in mekaar. schroefjes passen niet lekker (lees: te los, of niet in de krijgen).
als je beide zijpanelen weghaald kun je de behuizing zo crushen als je te hard duwt....

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 12:25
en daarbij is vooral de voeding erg slecht, vorige kast was een sweex en de voeding was gloeiend heet, kasttemp is dik 10 graden lager met Aopen

Digital Media Junkie

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 12:58

ScSi

Belg.

Verwijderd

Ik weet het niet hoor, ik ben nooit echt kapot geweest van die isolatie materialen aan de binnenkant van m'n kast.
Ik denk dat het dan snel te warm word daarbinnen, je kunt dit natuurlijk oplossen door extra koelers te installeren maar dan komt het geluid weer om de hoek kijken.

Ik heb nu een Thermaltake Chaser 3 V1000 en ik moet zeggen (met die baymod) dat ie echt wel stil is, vooral als je hem vergelijkt met die LIAN-LI PC68 die ik hier nog heb staan.

• Toink
  • Niet online
De Sweex Whisper heeft geen bijgeleverde voeding dus dat probleem heb ik niet.

Verder, maar dat is mijn mening, vind ik die pc-behuizingen nogal groot voor wat ik graag wil.

Dit vind ik dan weer echt een mooi kastje (maar daar past een gewoon ATX-bord weer niet in:

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/Products/images/Housing/images/h450b_b.jpg

Deze is dan echter weer niet stil... maar het is maar om een indruk te geven van wat ik mooi vind. Een mooie, stille en niet te grote kast (die je dus nog enigszins een keer mee kan sjouwen.)

[ Voor 22% gewijzigd door Toink op 20-02-2004 16:57 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe stil wil je het hebben? Ik heb zelf een Aopen HQ48 (af-fabriek al redelijk stille kast) uitgerust met Zalman silent psu en temp-controlled fan (1000rpm), P4 cpu heeft Zalman 6500 heatsink+9cm fan (1400rpm), verder een Samsung IDE 5400rpm harddisk, en het ding is fluisterstil (dwz. als je goed luistert hoor je wel iets, maar geen irritant gezoem van fans e.d.).
Je hoort het nog wel als de CD-drive gebruikt wordt, maar meestal zijn dat dan toch game-cdroms, dus dan overstemt het geluid vd. game dat wel :P

Oh ja, met geluidswerende materialen heb ik ook wel gewerkt, maar dat merk je niet zo goed als voornoemde maatregelen

[ Voor 11% gewijzigd door 3dfx op 20-02-2004 17:00 . Reden: toevoeging ]

• Toink
  • Niet online
Nou, zoals ik het nu heb is het redelijk stil maar ik wil weer eens een andere kast. Daarom overweeg ik nu een kast die al 'gedempt' is om het geheel nog wat stiller te krijgen.

• 3dfx
  • Niet online
Tja, Antec Sonata wordt verkocht met slagzin 'hear the silence' o.i.d. maar ik heb voor iemand wel eens zo'n kast gebruikt, en dat scheelde niet veel met vergelijkbaar Aopen model: de psu is wel stil, maar geluid van standaard/boxed cpu-fan wordt niet echt 'tegengehouden'.

• Toink
  • Niet online
Kijk dat is nou EXACT wat ik wil weten. Geen geneuzel over bijgeleverde psu's of andere rommel: Ik wil gewoon weten wat je nou precies wint met die matten aan de binnenkant van je pc.

Volgens mij kan ik beter een paar rubbers om m'n voeding doen, m'n hd inpakken in een silencer en dan ben ik even ver...

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Misschien kan je anders voor een Chieftec kast gaan.
Die hebben 2x zo dikke platen, en dat dempt dus veel geluid. Desnoods leg je er wat pax.mate isolatiematten in.
Nadeel van die chieftecs is dat ze loeizwaar zijn.

Sweex is wel netjes merk (heb er andere kasten van), MITS HET EENMAAL GEBOUWD IS.
Het bouwen van Sweex kasten is geen pretje, k heb m'n hele handen openliggen van alle scherpe randjes in die kasten. (heb van de week 5 pc's met een Sweex CL4 kast gebouwd)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Dit vind ik dan weer echt een mooi kastje (maar daar past een gewoon ATX-bord weer niet in:

[afbeelding]
is het dan ook echt nodig dat er een full-size atx in moet passen? Ik had ook altijd een hekel aan kasten die dat niet konden. Maar er zit gewoon steeds meer onboard en die 6 pci sloten zijn gewoon niet meer nodig(er zullen er slechts een handvol mensen zijn).

M-Atx plankjes hebben over het algemeen 3 pci en 1 agp slot, daar kom je een heel eind mee. Zeker met lan en/of audio onboard.

• Toink
  • Niet online
@X-G

Nou omdat ik een eigen zaakje heb neem ik regelmatig m'n pc een keer mee hier of daarheen. Een loodzware Chieftec moet ik dus absoluut niet hebben.

Verder klus ik regelmatig een nieuwe pc voor mezelf in elkaar dus ik moet niet één of andere pannenkoek hebben die z'n stabiliteit haalt uit de componenten die erin hangen (want die krijgen het dan dus te verduren als je gaat sjouwen met je pc).

De Sweex valt in dat opzicht dus meteen af dan.

@The Rapier

m-ATX is inderdaad wel handig voor zoiets, ware het niet dat ik net een week een P4C800-E deluxe heb waar ik heel erg blij mee ben. Ik heb naast m'n onboard rommel zelfs niet 1 ander pci-kaartje dus het is ook allemaal overbodig. Maar ik hou gewoon van het spul van Asus en de i875-chipset presteert nou eenmaal net wat beter.

Verwijderd

X-G schreef op 20 februari 2004 @ 17:06:
Misschien kan je anders voor een Chieftec kast gaan.
Die hebben 2x zo dikke platen, en dat dempt dus veel geluid. Desnoods leg je er wat pax.mate isolatiematten in.
Nadeel van die chieftecs is dat ze loeizwaar zijn.

Sweex is wel netjes merk (heb er andere kasten van), MITS HET EENMAAL GEBOUWD IS.
Het bouwen van Sweex kasten is geen pretje, k heb m'n hele handen openliggen van alle scherpe randjes in die kasten. (heb van de week 5 pc's met een Sweex CL4 kast gebouwd)
ik herken mezelf 110% in jouw verhaal.
Sweex; als het eenmaal af is, NOOIT meer aankomen :7

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Ik werk bij een computerbedrijf die veel sweex producten verkoopt, over het algemeen vind ik sweex idd een beetje 'zwak' in elkaar zitten. Slechte kasten, maar daarintegen voor goede prijzen...

Nu zijn er een aantal uitzonderingen, de whisper en diamond kasten zijn daarintegen vreselijk sterke kasten. Ik ben erg te spreken over de whisper. Erg strakke, en vooral stille kast. Zelfs met 4 extra fans er in haast niet te horen, echt vreselijk stil. Ik heb weinig kasten gezien voor dat geld die dat bereiken.

Ook de aansluiting aan de voorkant waarop je direct een IDE kanaal hebt vind ik erg strak :)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

IDE aan de voorkant lijkt me idd wel handig... als ze er een molex stekkertje bij hadden gedaan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/whisper3.gif

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 12:15
Misschien is een Antec Sonata meer iets voor jou. Dat schijnt ook een stille kast te zijn en ik geloof niet dat Antec echt een el-cheapo merk is.
Afbeeldingslocatie: http://www.hluxx.de/Images/Antec/Sonata/06040002.jpg

Overigens is de Sweex Whisper wel een van de duurdere kasten van sweex dus misschien dat ze die wel beter hebben gemaakt

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
schaduw schreef op 20 februari 2004 @ 20:16:
IDE aan de voorkant lijkt me idd wel handig... als ze er een molex stekkertje bij hadden gedaan :)

[afbeelding]
Al ben je een echte tweaker heb je een compactflash cardreader @ IDE, en die kun je heel mooi voeden vanaf de 5V USB >:)
Maar idd, een molexje had daarzo zker niet misstaan :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

mja heel leuk hoor dat een antec niet een el-cheapo merk is

imo is antec meer een el-duur merk....

VEEL te duur, voor dat geld kan je verschillende geluidsdempende maatregelen doen die veel nuttiger zijn..

Verwijderd

[afbeelding]
als je goed kijkt zie je een floppy drive voeding stekker, bij de kast zit ook een kabeltje geleverd die dat kan omvormen naar molex ;)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Iemand die de Antec Sonata en Sweex Whisper wel eens beide in gebruik gehad heeft :?

Ben ook wel benieuwd... maar ik denk niet dat me baas het leuk vind dat ik zo'n kast bestel en hem vervolgens niet koop :X

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• 3dfx
  • Niet online
EmielC schreef op 20 februari 2004 @ 21:54:
Misschien is een Antec Sonata meer iets voor jou. Dat schijnt ook een stille kast te zijn en ik geloof niet dat Antec echt een el-cheapo merk is.
Nou, zoals ik eerder zei, de kast ansich is stil, maar daar merk je niks meer van als je er 'gewone' spullen in-/bijhangt.
Kijk maar eens naar dat Antec logo aan de zijkanten: dat zijn gewoon gaatjes...en luchtgaatjes houden echt geen lawaai/geluid tegen :+
Het plaatstaal is niet extreem veel dikker dan gemiddelde kast, en geluiddempend materiaal zit er ook niet in.

Het 'stille' zit 'm in de sledes voor de HDD's met rubbertjes waar de schroeven inzitten, en het gebruik van 120mm fans, waarvan de RPM geregeld wordt door temp-sensor in de psu.
Maar als je beetje 'hete' spullen gebruikt, dan reageert die hooggemonteerde sensor niet genoeg, en blijft de outtakefan te langzaam draaien.
Dus die sluit je dan direct aan op een molex, met als gevolg dat de kast meteen weer stukken minder stil is...kun je alsnog gaan shoppen voor los stilmakend spul, zoals heatsink/fan en fancontroller 8)7

• Toink
  • Niet online
Zitten in die Sweexkast dan wel van die rubbertjes die ervoor zorgen dat ie stiller is?
edit:
JA DUS

Ik had namelijk al zo'n vermoeden dat dit niet een Sweexkast is zoals je normaal van Sweex zou verwachten, zeker niet vanwege z'n on-Sweex prijs.

Die IDE-aansluiting, serieuze über-shit, daar :9~ :9~ :9~ ik echt op. Dat is voor mijn situatie echt HEEL handig.

Maar het gewicht volgens de website:
Weight: 0 kg.
Iemand die hier een beter antwoord op kan geven?

edit:
(N.W/G.W) 10.5/11.9 KG

Thanks Shuriken.... dat is gewoon nog zwaarder dan m'n H600B aopen...

Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/whisper10.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/whisper8.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/whisper13.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/whisper75.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/whisper7.gif

Wat houdt mij dan nog tegen, behalve dan dat ik net alles in het zwart heb ;) om deze kast te bestellen? Dus nogmaals, wie heeft ervaring met deze kast en wil even wat ervaring uitwisselen met mij ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Toink op 21-02-2004 09:23 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

Als je even zoekt kan je vinden dat deze kasten orgineel van Jeantech zijn en daar onder de naam Timeless verkocht worden.

http://www.jeantech.com/P...es/Timeless/timeless.html

Nu kan ik geen review van de kast vinden. Echter Tom's HW heeft wel andere kasten van Jeantech getest: http://www.tomshardware.c...31217/case_review-55.html

Dus misschien dat dat een indicatie geeft.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• 3dfx
  • Niet online
Toink schreef op 21 februari 2004 @ 09:06:
Zitten in die Sweexkast dan wel van die rubbertjes die ervoor zorgen dat ie stiller is?
Zelf (nog) niet zo'n Sweex kast gebruikt, maar als ik naar de plaatjes kijk, dan lijkt het er niet op: http://www.sweexeurope.com/product.asp?pid=215&s=1
Bij de Antec ligt de HDD op rubbertjes, en wordt 'ie vanonder vastgeschroefd op de inschuifslede.
Zo te zien wordt de HDD bij de Sweex direct aan/in de kast vastgeschroefd, zonder rubbertjes, net als bij meeste andere kasten (meer kans op resonantie).
Edit: toch wel rubbertjes, die rondjes van dat bruinige matje kun je zeker tussen HDD en kast doen

De Sweex gebruikt zo tezien 80mm fans in psu en voor outtake, standaard versies draaien sneller (~2500rpm) dan 120mm fans (of je moet 80mm Papst of fans met temp-sensor gaan gebruiken, maar die zijn stukkie duurder)

[ Voor 7% gewijzigd door 3dfx op 21-02-2004 09:28 . Reden: bril schoongemaakt ]

• Toink
  • Niet online
In mijn kast komen geen extra fans, no way 8)

Verwijderd

Toink schreef op 20 februari 2004 @ 16:56:
De Sweex Whisper heeft geen bijgeleverde voeding dus dat probleem heb ik niet.

Verder, maar dat is mijn mening, vind ik die pc-behuizingen nogal groot voor wat ik graag wil.

[afbeelding]

Deze is dan echter weer niet stil... maar het is maar om een indruk te geven van wat ik mooi vind. Een mooie, stille en niet te grote kast (die je dus nog enigszins een keer mee kan sjouwen.)
Ik heb deze kast voor boven gekocht (om divxjes te spelen).
Eerst wat de cpu fan vervangen door een 80mm, dat leverde al redelijk resultaat (op een boxed cooler xp1800+)
Daarna 2 enemerax fans gekocht met toertal regelaar, 1 voor outtake en 1 voot op de proccesor.
Dat scheel ook al aardig wat :)
Toen nog wat isolatie materiaal (noppen matten) gekocht en met dubbelzijdig plakband erin geplakt (1 uurtje we, als je het netjes wilt).

Het enigste dat ik nu hoor is mn voeding (ga ik zalman fanmate voor halen) en mn oude maxtor hd @ 7200tpm.

De kast zelf is van redelijke kwaliteid..

• Toink
  • Niet online
Goed, ik heb er HEEL erg lang over nagedacht maar volgende week gaat ie binnenkomen. Ik schrijf een update over mijn tevredenheid mbt tot deze case!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

[vooroordeelmodus]
je gaat echt spijt krijgen van die sweex kast :X tis een en al troep.... net zoals trust enz. echt B spul is het (8> vandaar dat het ook zo goedkoop is...

je zal echt iets meer moeten betalen voor kwal.

majah ik ben benieuwd wat je van je sweex kast vindt

[/vooroordeelmodus] (maar tis echt waar :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door Mx-KAEY op 25-04-2004 12:01 ]

-- Mx-Generætion --

• Toink
  • Niet online
Heb jij specifiek ervaring met deze kast, want daar gaat deze hele discussie namelijk over? Wat je hierboven namelijk kan lezen (en wat ik elders ook lees en hoor) is dat deze kast zo on-Sweex is als het maar kan.

Om je verhaal even met feiten te ontkrachten:
The elegant case has just about every feature for a silent PCer: solid construction, 15 dBA fans, low impedance dual rear vents, customized silicone damping, anti-vibration and noise absorbtion pads on interior panels... Only 3 questions: what about the front intake vent, is it affordable, and who sells it? March 10/03
En dat lees ik dan bij www.silentpcreview.com.

[ Voor 51% gewijzigd door Toink op 25-04-2004 13:17 ]

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
geloof dat nexus nog een mooi ding heeft.. 175 euries maar wel aardig dempend geloof ik

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 10:49
Ik heb hem hier naast me staan. Ik ben erg tevree, lekker ruim en vrij stil, ik moet alleen nog een andere cpu fan. Hijs wel erg zwaar, dus niets voor een lanner.

Die 4 casefans die erin izten zijn al erg stil, ik heb ze naar 7 v gemod maar het verschil merk je niet.

Die front bay met USB en Audio en een extra ide aansluiting heb ik wat problemen mee. Die USB werkt allemaal wel, maar die audio heb ik noh niet aan de praat en als ik iets aan de IDE poort hang boot mijn hele systeem niet meer,

Ik zou het graag nog eens aan de praat krijgen maar heeft geen prioriteit.

Ik geef de kast een 9 voor de stilte en een 7,5 over-all.

[afbeelding]
Die 'floppy' aansluiting is het voedinsstekkertje, je krijgt er een stekkertje bij van floppy naar Molex om je IDE apparaat voeding te verschaffen.

[ Voor 26% gewijzigd door Speedener op 25-04-2004 13:37 ]

• Toink
  • Niet online
Speedener, je kan zien wat er in mijn pc zit via m'n specs. Voor m'n videokaart koop ik volgende week nog even zo'n "wafelijzer" van Zalman en dan moet het aardig gaan lukken. Ik ben echt heel benieuwd naar de behuizing en hoe stil het daadwerkelijk gaat zijn in vergelijk met mijn H600B van A-Open. Wat was jouw 'oude' kast en hoe veel stiller is die Sweex naar jouw mening?

Zwaar maakt me niet zo veel uit, daarvoor koop ik hem ook niet. Het gaat me puur om stilte en praktisch nut (lees vooral: ruimte).

[ Voor 35% gewijzigd door Toink op 25-04-2004 15:15 ]

• Speedener
Toink schreef op 25 april 2004 @ 15:14:
Speedener, je kan zien wat er in mijn pc zit via m'n specs. Voor m'n videokaart koop ik volgende week nog even zo'n "wafelijzer" van Zalman en dan moet het aardig gaan lukken. Ik ben echt heel benieuwd naar de behuizing en hoe stil het daadwerkelijk gaat zijn in vergelijk met mijn H600B van A-Open. Wat was jouw 'oude' kast en hoe veel stiller is die Sweex naar jouw mening?

Zwaar maakt me niet zo veel uit, daarvoor koop ik hem ook niet. Het gaat me puur om stilte en praktisch nut (lees vooral: ruimte).
Mijn oude kast was een el -cheapo ComputerLand kast. Hij is denk ik 40% stiller.

Mijn systeem wordt wel warmer in deze sweex, mobo 5 graden, cpu 7 graden.

Verwijderd

Voor de duidelijk mensen, deze kast is origineel niet van Sweex of Jeantech, maar van GMC: http://www.gmc.co.kr

Zoek met Google onder de naam: gmc neo classic en je zult info vinden

Deze kast is absoluut geen Sweex kwaliteit, zoals sommige van jullie beweren.

- constructie zit goed en stevig in elkaar.
- silicone coating, geluidsdempende matten, diverse rubbertjes om trillingen tegen te houden en 4 fans (2xintake en 2xouttake elk van 15 dB) maken de kast zo stil mogelijk.

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
zelf ben ik nu bezig een zo stil mogelijke pc samen te stellen. Ik heb gekozen voor de 3r system AIR kast (zie www.3rsystem.co.kr). Deze heeft 3 regelbare fans (10 speed). Dit levert dus geen geluid op. De kast is verder zonder geluidsdempend materiaal maar met speciale (zalman) coolers voor vga, cpu en zalman voeding zou deze configuratie toch fluisterstil moeten zijn, of is het verstandig toch een dempende kast te kopen of zelf te gaan dempen?

Toinx: ik raad aan om ipv een zalman vga cooler + fan (als je deze erbij moet) een arctic vga silencer te halen. Deze zijn ook muisstil en maar 20 euro!

[ Voor 7% gewijzigd door ppleeuw op 25-04-2004 18:07 ]

• Toink
  • Niet online
Dempende kast kopen. Niks anders heeft zin. Been there, done that. Niks helpt tegen herrie want zoals mijn sys nu is/was (met een 9600 radeon passief) maakte de voeding weer te veel lawaai. Het is altijd wat en het begint met een goede kast die geen herrie doorgeeft.

De 3r-kasten zien er leuk uit maar missen de dempende gadgets van de GMC Neo. Ik ga trouwens voor de Zalman omdat ik eerst passief wil proberen. Momenteel heb ik geen casefans, dus straks met 4 moet het toch wel gaan lukken?

/bovendien kost de Zalman mij maar 18 euro omdat ik die even online bestel bij een pc-shop in de buurt van Eindhoven. Daar kom ik vaker in de buurt als ik door Eindhoven moet.

[ Voor 21% gewijzigd door Toink op 25-04-2004 18:40 ]

• Toink
  • Niet online
Nou hij staat er. Wat valt me op:

- Interne fans zijn stil (maar ik heb ze toch uitgezet). Front audio werkt niet icm mijn moederbord want als ik geen koptelefoon ingeplugd heb aan de voorkant doen mijn speakers het niet.

- De rubbertjes om hd's en cdroms mee vast te schroeven moeten aan de buitenkant van het metalen frame (dus, het nut valt voor een deel weg). Het werkt dus niet zo als bij de Antec Sonata.

- Afwerking is redelijk tot goed te noemen, als je echt je best doet kun je ergens je vingers aan openhalen en dat is bij mijn oude A-openkast toch echt niet zo.

- De kast staat op rubberen voetjes en de demping werkt best aardig. (Maar ik denk dat het met weinig kleine verbeteringen een stuk meer had kunnen zijn).

- Het 'zilver' van de kast oogt wat goedkoop.

- De front-usb moet aangesloten worden via 8 losse adertjes en niet uit 1 blokje, dus kán fout gaan!

Dan mijn oordeel over deze kast:

De kast is inderdaad best stil en het inbouwen van mijn apparatuur was gemakkelijk. Er is echter geen handleiding bijgeleverd (ook niet op internet) van wat nou waarvoor dient want van sommige dingetjes weet ik gewoon niet waarvoor ze zijn. Verder vind ik de looks van de kast toch iets minder geslaagd dan ik verwacht had en dat komt door het goedkoop ogende zilverkleurtje.

Cijfer: 7.0

Zou ik de kast weer kopen: Nee, het is qua design/afwerking nog niet wat ik zoek.

Heb je na het lezen van dit verhaal nog vragen, dan hoor ik het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Toink op 06-05-2004 19:41 ]

Verwijderd

Toink schreef op 20 februari 2004 @ 17:13:
@X-G

Nou omdat ik een eigen zaakje heb neem ik regelmatig m'n pc een keer mee hier of daarheen. Een loodzware Chieftec moet ik dus absoluut niet hebben.

Verder klus ik regelmatig een nieuwe pc voor mezelf in elkaar dus ik moet niet één of andere pannenkoek hebben die z'n stabiliteit haalt uit de componenten die erin hangen (want die krijgen het dan dus te verduren als je gaat sjouwen met je pc).

De Sweex valt in dat opzicht dus meteen af dan.

@The Rapier

m-ATX is inderdaad wel handig voor zoiets, ware het niet dat ik net een week een P4C800-E deluxe heb waar ik heel erg blij mee ben. Ik heb naast m'n onboard rommel zelfs niet 1 ander pci-kaartje dus het is ook allemaal overbodig. Maar ik hou gewoon van het spul van Asus en de i875-chipset presteert nou eenmaal net wat beter.
Ik ga idd binnenkort een Asus A7V8X-MX SE kopen en dies ook micro atx.
dan heb je een mobo van 24,5 x 24,5. In mijn kast past dat perfect (is een dikke, vette minitower) en bijna alles zit al aan boord wat ik nodig heb: LAN, 5.1 Surround... en hij heeft 3pci en 1agp slot dus tjoa voor mij is het genoeg.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Toink schreef op 06 mei 2004 @ 19:40:

- Interne fans zijn stil (maar ik heb ze toch uitgezet). Front audio werkt niet icm mijn moederbord want als ik geen koptelefoon ingeplugd heb aan de voorkant doen mijn speakers het niet.

Is volgens mij normaal

- De rubbertjes om hd's en cdroms mee vast te schroeven moeten aan de buitenkant van het metalen frame (dus, het nut valt voor een deel weg). Het werkt dus niet zo als bij de Antec Sonata.

Niets op te zeggen :P

- Afwerking is redelijk tot goed te noemen, als je echt je best doet kun je ergens je vingers aan openhalen en dat is bij mijn oude A-openkast toch echt niet zo.

't Is en blijft Sweex he, dus voor hun doen is het vrij goed dat je je best moet doen, normaal zonder je best te doen haalde je ook alles open ;)

- De kast staat op rubberen voetjes en de demping werkt best aardig. (Maar ik denk dat het met weinig kleine verbeteringen een stuk meer had kunnen zijn).

Is bij de andere Sweex kasten ook geloof ik, alleen hebben die kleine rubberdingen van 2 mm eronder of zo geloof ik. Weet niet hoe t bij deze kast is?

[flauwmodus]Echt zilver is duur :+ [/flauwmodus]

- De front-usb moet aangesloten worden via 8 losse adertjes en niet uit 1 blokje, dus kán fout gaan!

Dat vind ik juist een van de góede dingen van Sweex. Als een mobofabrikant zegt "en wij draaien eens mooi de aansluitingen om", kan je t toch nog gebruiken. Zo heb je ook de powerLED die in de ene kast 3 pins breed is met in de buitenste 2 pins een kabel (middelste gat is dus leeg) en in de andere kast 2 pins breed. De een past wel op mobo, de andere niet. Sweex heeft de + en de - gewoon los, waardoor t altijd past :)

[...]
Zie bijschriften :)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Toink
  • Niet online
X-G schreef op 06 mei 2004 @ 20:12:
[...]

Zie bijschriften :)
Wat de front audio betreft zou ik nog een keer lezen wat ik schrijf: Ik MOET mijn koptelefoon ingeplugd hebben aan de voorkant, anders doen mijn speakers het niet. Dit betekent dus dat het klepje altijd open moet staan en er een koptelefoon aan moet hangen anders heb ik geen geluid uit mijn gewone speakers.

Dat is dus écht niet normaal. Normaal is het zo dat wanneer je je koptelefoon aansluit, de speakers uit worden geschakeld. Hier is het net andersom. (en nee, die kabel kan er niet andersom in ;))

Verwijderd

Wat betreft die frontpanel: volgens mij heb je wat stekkertjes verkeerd om zitten. Kijk eens goed of de retourkabels voor de audio wel op de juiste stekker van de schakelende jack zitten (zitten nu op het maakcontact, en moeten op het verbreekcontact).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 20:42 ]

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 20:40:
Wat betreft die frontpanel: volgens mij heb je wat stekkertjes verkeerd om zitten. Kijk eens goed of de retourkabels voor de audio wel op de juiste stekker van de schakelende jack zitten (zitten nu op het maakcontact, en moeten op het verbreekcontact).
Ik weet precies wat je bedoelt maar de pinlayout van de connector en het mobo komen als hieronder weergegeven overeen (kan een pinnetje vergeten zijn maar het gaat om de indruk....):

connector:

....
..x.

mobo:

xxxx
xx.x

Andersom gaat ie er dus gewoon niet op.

• Speedener
Toink schreef op 06 mei 2004 @ 19:40:

Volgens mij is het ook helemaal niet de bedoeling dat het zilver lijkt, tis gewoon wit metallic (als die combinatie uberhaupt kan).

Heb jij die Front IDE al aan de praat?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
ik heb zelf een Aopen HQ45, deze heb ik met dakteer aan de binnenkant bedekt tegen resoneren (trek de bekleding van je auto weg en daar zit het ook tegen resoneren)
dit werkt perfect, stille voeding en volt regelaars op de ventilatoren en ben ruim tevree.

ja mijn raptor hoor je nog, en ventilator ook, maar niet noemenswaardig, de kast fungeert niet meer als klankkast, dat scheelt al de helft

• Toink
  • Niet online
Speedener schreef op 07 mei 2004 @ 12:25:
[...]

Volgens mij is het ook helemaal niet de bedoeling dat het zilver lijkt, tis gewoon wit metallic (als die combinatie uberhaupt kan).

Heb jij die Front IDE al aan de praat?
Nog niet geprobeerd, doe ik volgende week even...

• Speedener
Toink schreef op 09 mei 2004 @ 13:00:
[...]

Nog niet geprobeerd, doe ik volgende week even...
Ondertussen al geprobeerd?

Het werkt nog steeds niet bij mij, die front audio trouwens ook niet lekker icm met mijn AC97 onboard crap

[ Voor 6% gewijzigd door Speedener op 17-06-2004 18:09 ]

• Toink
  • Niet online
w000000ppsss... ik ben hem alweer druk aan het verkopen. Maar ik zet hem NU uit en je krijgt over een paar min een update!

Hij werkt gewoon hoor... misschien heb je de kabels ergens verkeerd omgedraaid?

[ Voor 26% gewijzigd door Toink op 17-06-2004 23:04 ]

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 09:06

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

[afbeelding]
Kijk eens wat er naast de ide aansluiting zit!
Ik heb de kast en wil niet meer anders, aangezien ik altijd met HD's loop te sjouwen is dit zeer handig.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Pagina: 1