Toon posts:

[XP] Installeren - virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Pentium 3,550 mhz en 512 mb geheugen.Zit al een tijd met een probleem. Werk met windows XP Prosessional. Als ik met de cd mijn harddisk formateer en XP opnieuw installeer werkt deze niet naar behoren. Als ik meerdere accounts aanmaak en ze willen internetten met adsl gaat mijn internetverbinding in een keer heel traag. Zonder account werkt hij perfect. Heb enige tijd geleden het W32 Blaster F virus op mijn pc gehad en heb het vermoeden dat ik hier nog steeds problemen van ondervind Of zou het kunnen dat na het formateren er nog bestanden op mijn hd blijven staan? Hoe krijg ik mijn hd helemaal schoon. Heb al verschillende keren mijn schijf geformateerd maar niks helpt. Kan geen goed werkende pc installeren. Wie helpt mij uit de problemen. Naar aanleiding hiervan is mij aangeraden om het geheugen van mijn PC te wissen. Er bestaat namelijk een grote kans dat het virus zich in het geheugen van mijn PC genesteld heeft. Het is namelijk zo,dat zodra ik een volledig nieuwe installatie op mijn pc heb staan en ik verbinding maak met Internet ik meteen de melding krijg dat Norton 2004 het W32 Blaster F virus heeft aangetroffen en helaas niet kan verwijderen. Installeer ik voordat ik het Net op ga een beveiligingsupdate voor dit virus dan krijg ik de melding niet. Toch heb ik nog steeds last van dit virus. Wie kan mij vertellen hoe ik eventueel mijn geheugen op kan schonen of het op een andere manier op kan lossen dat ik van dit probleem verlost ben.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Zo, zou je je post even willen editen en het wat leesbaarder willen maken door wat 'enter's erin te zetten etc.
Dit is niet te lezen zo....

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

sja, da's de pest aan blaster: zodra je windows geinstalleerd hebt, heb je het al weer opgelopen.

er zijn 2 werkbare oplossingen:
-pc zonder internet installeren, dan blasterfix erop (vanaf cd oid), dan pas internet
-pc installeren achter een hardware-firewall

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 16:21:
Er bestaat namelijk een grote kans dat het virus zich in het geheugen van mijn PC genesteld heeft.
D'r blijft weinig in het geheugen staan als je de computer uitzet. Dus dat zal het niet zijn :)
Als ik meerdere accounts aanmaak en ze willen internetten met adsl gaat mijn internetverbinding in een keer heel traag. Zonder account werkt hij perfect.
Wat bedoel je voor accounts? Accounts onder windows?
Zou het overigens kunnen zijn dat je XP Pro cd soms gebrand is met dat virus erop?

Signature

Verwijderd

als je virusscanner up-to-date is en je hebt de windows updates allemaal en de blaster removal tool vindt niets, dan ben je er vanaf he?
zonder deze bescherming op internet betekent binnen 3 seconden het virus op je pc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 16:28:
als je virusscanner up-to-date is en je hebt de windows updates allemaal en de blaster removal tool vindt niets, dan ben je er vanaf he?
En al de andere dcom aware worms?
Het is nou niet bepaald alsof de meeste AVs het zo héél goed doen tegen Agobots, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Verwijderd

zolang je een goed up-to-date virusscanner hebt, alle kritieke MS patches en een firewall, ben je toch zeker wel heel aardig beschermd.

de belangrijkste veiligheidsfactor is echter nog steeds de mens achter de pc, bewust zijn waar je op klikt, niets openen wat je niet vertrouwt en zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 16:35:
zolang je een goed up-to-date virusscanner hebt, alle kritieke MS patches en een firewall, ben je toch zeker wel heel aardig beschermd.
da's helaas een circelredenering. immers, om die te installeren moet je eerst windows geinstalleerd hebben. en daar gaat het al mis.
de belangrijkste veiligheidsfactor is echter nog steeds de mens achter de pc, bewust zijn waar je op klikt, niets openen wat je niet vertrouwt en zo.
eensch! maar niet bij blaster...

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Of gewoon VOORDAT je het internet opgaat de firewall van XP even aanzetten (check de Windows help voor instructies, tis maar 1 vinkje aanzetten)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Heb dat zelf ook gehad in het verleden, installeer XP, en gelijk de blaster te pakken.
Simpelweg opnieuw installeren en gelijk de win xp firewall aanzetten, en dan zsm de laatste patches van windowsupdate plukken en je favoriete antivirus + firewall installeren, daarna pas op de kleinere details zoals user accounts letten.
Heb met die manier van werken nooit problemen ondervonden.
Als je je disk heb geformatteerd lijkt het me zo goed als onmogenlijk dat er zelfs het kleinste beetje van het virus of trojan die je had is achtergebleven.
Mocht je echt paranoid zijn dan zijn er natuurlijk altijd tooltjes zoals Dban die je harddisk echt helemaal legen, maar of dat echt nodig is vraag ik me af.
Mocht het probleem blijven bestaan dan zou het misschien iets hardwarematigs kunnen zijn?

Added : Of inderdaad zoals Collin zegt, ikwas uiteraard te langzaam. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 16:47 ]

Verwijderd

op zich is het geen probleem om het 1e half uur nadat je windows hebt opgebouwd het virus hebt, gewoon elke keer shutdown -a uitvoeren als hij met de RPC melding komt totdat je goed bent beveiligd.

Virussen blijven inderdaad niet op je hd als je hem formatteert.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Patch downloaden vanaf andere PC, deze op CD zetten, XP installeren zonder internet patch installeren en vervolgens op internet de rest updaten. Das tenminste mijn volgorde tegenwoordig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 20:28:
op zich is het geen probleem om het 1e half uur nadat je windows hebt opgebouwd het virus hebt, gewoon elke keer shutdown -a uitvoeren als hij met de RPC melding komt totdat je goed bent beveiligd.
Niet dus.
Zoals ik al zei, Agobots etc etc.
Die hebben een wat mindere payload, dus doe maar niet.

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat je niet eens meer je PC kan installeren terwijl je aan het internet (zonder goede firewall instellingen) hangt.

Wees er zeker van dat alles wat je gebruikt om te installeren 'virus vrij' is.
Als je de patches op CD brand scan dan eerst je PC! Als je installatie media
al vervuild is wordt het een moeizame. lange weg naar een 'schoon' systeem.
Pagina: 1