Toon posts:

[Tomcat 5.1] servlets niet toegankelijk *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn Tomcat developement directory veranderen naar bvb. c:\wwwroot. Blijkbaar heb ik nog niet helemaal door hoe het hele systeem in elkaar zit om servlets te invoken, want wat ik ook probeer, ik krijg altijd een 404 error. Server is wel correct geinstalleerd, want bij http://localhost:8080 krijg ik de indexpagina van Tomcat, en ook normale .html pagina's krijg ik gewoon te zien.
Om het mezelf makkelijker te maken zou ik alles daarom graag alles in c:\wwwroot zetten, maar hoe begin ik hieraan? Een oplossing om servlets toch weer te geven is eventueel ook goed.

Alvast bedankt.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Software Algemeen: Beleid

Kleine titeledit zodat het meer bevat dan alleen de programmanaam B)

Ontopic: geen ervaring mee op heel basale zaken na (dus het is serieus een vraag en geen RTFM opmerking ;) ), maar staat niet in de handleiding hoe je paden kan aanpassen?

edit:

Oeps. Ik hoop dat deze titel beter past, anders kan je natuurlijk een betere suggestie doen zodat ik of een collega het aanpast :)
Oeh en domme vragen zijn er niet, hooguit vragen waar je niet eerst zelf hebt gezocht en dat valt wel mee geloof ik ;)

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 20-02-2004 18:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:41

momania

iPhone 30! Bam!

Hoe heb je je servlet nu gedeployed in tomcat?
Wat heb je aan je web.xml gedaan?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral, het is niet zo alsof ik al geprobeerd heb mijn depvelopment dir aan te passen omdat ik eerst wou weten hoe het komt dat mijn servlets dus niet toegankelijk zijn, dus de titel klopt niet helemaal :)
Ik wil ook alvast zeggen dat ik compleet nieuw ben met Tomcat, servlets etc (opgelegd eindwerk :( ) dus als ik domme vragen/antwoorden geef, niet op letten ;)

Mijn web.xml heb ik zowel geprobeerd origineel te laten (dwz de web.xml gegenereerd door mijn JDeveloper), als er zelf handmatig servlet-name en servlet-class in te definiëren (waarschijnlijk zal dit beide wel ongeveer op hetzelfde neerkomen, maarja).

Verwijderd

Topicstarter
Tevens heb ik ook al geprobeerd om in mijn server.xml de <context ... > tag uit commentaar te zetten (deze tip had ik op Google gevonden) maar dit scheen ook niet te helpen.

Verwijderd

ik weet niet precies wat je bedoelt en heb geen ervaring met Tomcat 5.x ,
maar in 4.x is er een directory webapps onder de directory tomcat, als je je war-file daar inzet, wordt ie automagisch gedeployed
Pagina: 1