[DB] Online en offline databases synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem.

Ik ben bezig met een project waarbij via een website bepaalde gegevens ingevoerd worden. Deze website staat op een webserver aangesloten op het internet, waardoor verschillende gebruikers waar dan ook, eventueel gelijktijdig, gegevens in kunnen voeren en veranderen.

Software die ik gebruik: FreeBSD, Apache, PHP en MySQL.

Er zijn echter ook gegevens die ingevoerd moeten worden op een plaats waar geen internet-aansluiting is. Daarvoor heb ik de volgende oplossing bedacht: Ik heb een laptop liggen met kapot scherm. Krachtig genoeg om de software te draaien voor 1 a 2 gebruikers. Vanaf eventueel aanwezige PC's of een laptop kan de server benaderd worden en kunnen gegevens worden ingevoerd. Bijkomend voordeel: Het werkt snel, omdat de verbinding met de server-laptop sneller is dan de gemiddelde internetverbinding.

Mooie oplossing, voor wat ik wil gemakkelijk te realiseren, maar het levert een nieuw probleem op: Terwijl de laptop-server wordt bijgevuld met nieuwe gegevens, worden er ook gegevens ingevoerd, gewijzigd en verwijderd in de hoofd-server, die online is. De database van de laptop-server kopieeren is er dus niet bij, tenzij ik in de tijd dat ik de laptop-server gebruik de hoofd-server offline zet. Dit wil ik echter niet, is onhandig.

De toegevoerde gegevens in de server-database zouden toegevoerd moeten worden in de hoofd-database. Hoe pak ik dit aan? Zoiets is best nog wel een lastige klus, omdat er rekening moet worden gehouden met dezelfde ID's (primary keys) van nieuwe records op de hoofd-server en van nieuwe records op de laptop-server. Moet ik daar zelf een systeem voor ontwikkelen, of zijn er bestaande oplossingen?

[ Voor 4% gewijzigd door SvMp op 20-02-2004 15:37 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
ff zoeken op google :?

staan volgens mij wel een aantal tooltjes bij de je kunnen helpen...

[google=database synchronise]
[google=mysql database synchronise]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!