[dos] sony micro vault 256mb

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb de sony micro vault pendrive gekocht voor mn router. Er zat eerst een 64mb usb pendrive in maar das NET te weinig en dus maar een nieuwe.

Met ghost2003 heb ik een bootdisk gemaakt met usb ondersteuning, en onder linux heb ik de disk voorzien van 2 partities:
een vfat
een ext2

booten met de diskette en het werkt.

Nu met de Sony hetzelfde gedaan en het ding wordt niet eens gezien door de bootdisk. Dus dan maar opnieuw de partities aanmaken etc... nog nix!
Op de sony site stond een format tooltje ofzo, dus die geprobeerd.... en natuurlijk nog steeds nix! 8)7

op de sony site staat nix over drivers voor dos ofzo, en lijkt me ook nie dat ik die nodig ben... die bootdisk heeft het nl ook niet nodig gehad met de vorige pendrive.

btw: Bij het booten wordt eerst gezocht naar een usb2 hub (ohci.dlltroepdinges) met als result : no devices. Daarna zoekt hij naar usb1 hubs (uhci.dlltroepdingesetc) op dat moment licht de micro vault even op en gaat het licht weer uit. Het resultaat is nog immer niets.

Getest op 3 verschillende pcs. Onder winxp werkt alles en onder linux ook, echter moet het werken onder dos omdat daarna pas naar linux geboot kan worden. De kernel staat op de usb drive, vandaar.

[ Voor 39% gewijzigd door nzyme op 20-02-2004 15:48 ]

| Hardcore - Terror |

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Hmmm ik wil dit sony micro vault usb ding ivm de 3 x dataopslag die er op kan.
Standaard zit er namelijk compressie op, en dat is wellicht net waar jouw dos niet mee kan omgaan.

[ Voor 7% gewijzigd door notsonewbie op 16-04-2005 13:03 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

notsonewbie schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:03:
Hmmm ik wil dit sony micro vault usb ding ivm de 3 x dataopslag die er op kan.
Standaard zit er namelijk compressie op, en dat is wellicht net waar jouw dos niet mee kan omgaan.
Oh nee er zit een zip programma bij (die moet je downloaden...) dus hij doet zelf hardwarematig niks.
Je start de ZIP utility en dan wat je naar de map ZIP sleept, dAt wordt realtime gecomprimeerd.
Wil je dat elders gebruiken, eerst de util starten, dan pas kan ie ook weer uitpakken.

Eigenlijk kan elke usb drive op die manier meer data bevatten dan de opslag groot is... gewoon alles zippen voor je het er op zet.

Maar goed, het is nu wel zo makkelijk! (Ik heb er inmiddels eentje en gebruik het)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)