Ik heb wat topics doorgelezen over FTP'en en active en passive connecties.
1 Ding is me echter niet duidelijk. Eerst even een stukje uitleg van user Ook:
Gezien bovenstaande quote zou ik echter ook poorten moeten forwarden om een passive FTP-verbinding op te kunnen zetten. Dit heb ik niet gedaan. Ik kan echter vanaf tot nu toe elke locatie probleemloos een passive FTP-verbinding opzetten, met zowel FTP-programma's zoals FlashFXP als met Internet Explorer.
Hoe is dit te verklaren?
1 Ding is me echter niet duidelijk. Eerst even een stukje uitleg van user Ook:
Ik heb zelf een FTP-server (IIS onder Win2k server) achter een router (winroute op diezelfde machine) zitten. Ik heb port 21 geforward omdat ik anders van buitenaf niet naar mijn FTP kan connecten.Als je het PASV commando voorbij ziet komen dan betekent dat dat de client in passive mode connect en dat de server de data poort bepaald. De client connect dan over die poort naar de server zodat de server "passive" is in het maken van de dataverbinding.
Gezien bovenstaande quote zou ik echter ook poorten moeten forwarden om een passive FTP-verbinding op te kunnen zetten. Dit heb ik niet gedaan. Ik kan echter vanaf tot nu toe elke locatie probleemloos een passive FTP-verbinding opzetten, met zowel FTP-programma's zoals FlashFXP als met Internet Explorer.
Hoe is dit te verklaren?
Groetjes, FaceDown.