Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ADSL/HCCnet] Verbinding valt weg als telefoon gaat

Pagina: 1
Acties:

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03
Oi,

elke keer als de telefoon gaat en als er weer opgehangen wordt valt de ADSL Lite verbinding bij HCCnet weg. Tijdens het bellen kan er wel verbinding gemaakt worden, maar hij disconnect dus als er opgenomen/opgehangen wordt. Het modem is een Alcatel Speedtouch 330 USB modem... (Er is GEEN Via chipset aanwezig, als dat nog steeds een probleem is..)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk je splitter verkeerd aangesloten, check even de handleiding.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

heb je wisselgesprek aanstaan ? (zo ja, schakel dit dan uit en probeer het nog eens)

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03
Hmm wisselgesprek is niet ingesteld.. En het lijkt me ook sterk dat de splitter niet goed is, want (wat ik nog even vergeten :P) het heeft lange tijd gewoon gewerkt.. Maaaaaaaar sinds de snelheidsverhoging vindt dit probleem plaats! :?

HCCnet helpdesk wordt je ook niet echt wijzer van...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien dat je splitter defect is?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

heb exact 't zelfde probleem maar met tiscali go abon in belgie :s

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

AzzKickah

06-CENSORED

Dan moet het zo zijn dat jullie de splitter niet vóór de eerste telefoon hebben. je meot de splitter zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt (in je meterkast?) aansluiten.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Hoe ver staat je modem van het ISRA punt (thuis) af?
Hou deze kabel zo kort mogelijk !
Ik heb zelf ook vreemde problemen meegemaakt (TweakDSL Ultra), die opgelost waren toen ik mijn modem in de meterkast opgehangen had (/cheer to the helpdesk of TweakDSL).

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

MetalRush schreef op 10 juli 2004 @ 13:02:
Hoe ver staat je modem van het ISRA punt (thuis) af?
Hou deze kabel zo kort mogelijk !
Ik heb zelf ook vreemde problemen meegemaakt (TweakDSL Ultra), die opgelost waren toen ik mijn modem in de meterkast opgehangen had (/cheer to the helpdesk of TweakDSL).
Oh mijn telefoon-kabel gaat pas na ruim 20 meter, inclusief verlengstukje, in mijn modem. Dus dat mag in principe niks uitmaken.

En heb heb jij je PC dan ook in de meterkast nu? 8)7

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

AzzKickah schreef op 10 juli 2004 @ 13:04:
[...]

Oh mijn telefoon-kabel gaat pas na ruim 20 meter, inclusief verlengstukje, in mijn modem. Dus dat mag in principe niks uitmaken.

En heb heb jij je PC dan ook in de meterkast nu? 8)7
Dit ben ik dus niet met je eensch AzzKickah...
Mijn modem stond eerst ook bij mij boven in de studio. Ik gebruikte CAT5-enhanced kabel naar boven maar sinds 1 of andere upgrade (van BBned geloof ik) kreeg ik heel veel disconnects en mijn performance was k*t.
Sinds ik mijn modem naar beneden heb verhuist, is mijn performance bijna 100% toegenomen en heb ik géén disconnects meer.

offtopic:
Zo nu en dan mag ik van mijn vrouw uit de meterkast 8)7

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

MetalRush schreef op 10 juli 2004 @ 13:08:
[...]

Dit ben ik dus niet met je eensch AzzKickah...
Mijn modem stond eerst ook bij mij boven in de studio. Ik gebruikte CAT5-enhanced kabel naar boven maar sinds 1 of andere upgrade (van BBned geloof ik) kreeg ik heel veel disconnects en mijn performance was k*t.
Sinds ik mijn modem naar beneden heb verhuist, is mijn performance bijna 100% toegenomen en heb ik géén disconnects meer.

offtopic:
Zo nu en dan mag ik van mijn vrouw uit de meterkast 8)7
OK, als jij het zegt, dan is het zo. Bij mij werkt het wel perfect. Maar leg even uit. als jij die modem in je meterkast hebt staan, waar heb je dan je PC? Of hoe ontzettend lang is die USB-kabel aan jouw modem?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

AzzKickah schreef op 10 juli 2004 @ 13:17:
[...]

OK, als jij het zegt, dan is het zo. Bij mij werkt het wel perfect. Maar leg even uit. als jij die modem in je meterkast hebt staan, waar heb je dan je PC? Of hoe ontzettend lang is die USB-kabel aan jouw modem?
Ik heb geen USB variant en heb dus gewoon de CAT5 kabel gebruikt.
Ik weet ook niet waar het ISRA-punt van de TS in huis zich bevindt... bij ons is dat in de meterkast, bij anderen is dat in de woonkamer.
Ik heb met mijn reply alleen willen aangeven wat bij ons het probleem heeft verholpen (en wellicht is het voor de TS een idee om ook een UTP-modem te kopen?). Zijn probleem leek veel op dat van mij: upgrade aan ISP-kant en daarna problemen.

Wat wellicht een optie is (en dat begrijp ik nu na jouw reactie wat beter gelezen te hebben...), is dat je het ISRA-punt in huis verplaatst. Gebruik daar wel goeie kabel voor (liefst double twisted, overall shielded).
Dan kun je je USB-modem naast je PC houden (wel lastig dat je vanaf daar terug moet met het telefoon signaal of vanaf daar je telefoon signaal in huis moet verspreiden).

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik ga even wat digi-shots schieten, en dan zal ik ze zo ff posten. Dat is een stuk duidelijker. Hou deze post ff in de gaten, topicstarter. Ik edit 'm zo.

[EDIT]

De pics zijn wel een beetje brak, maar met de nodige uitleg duidelijk genoeg, lijkt me :)

PIC1:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/_azzkickah/isra.jpg
Dit is mijn ISRA-punt met het klepje eraf. Je ziet twee draden (rood en groen), dat is de telefoonlijn die nog niet gesplit is (de zwarte kabel). Die gaat naar:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/_azzkickah/splitter.jpg
...de splitter. Je ziet (als je goed kijkt ;) ) de zwarte telefoonlijn de splitter ingaan (de rode pijl) Dan komt daarnaast de ADSL-lijn er weer uit (de blauwe pijl) en die gaat naar boven. Bij de groene pijl komt de gesplitte telefoon-lijn er weer uit, en die gaat naar de telefoon-verdeling in de meterkast. Hierachter zitten alle telefoons.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/_azzkickah/kabel.jpg
Hier zie je de ADSL-lijn op mijn kamer weer uit de muur komen (rode pijl). Deze gaat naar een tweede splitter (die had ik toevallig), maar deze splitter wordt _NIET_ als splitter gebruikt, puur als verlengstuk voor de ADSL-lijn. Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/_azzkickah/verleng.jpg
Van hieruit gaat de ADSL-lijn (nu dus de zwarte) naar mijn modem:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/_azzkickah/modem.jpg
En van daaruit in mijn pjoeter :)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/_azzkickah/usb.jpg

Suc6! :>

[ Voor 82% gewijzigd door AzzKickah op 10-07-2004 15:35 ]

Verwijderd

Het kan bijna niet anders dan:
- Of je splitter niet op de goede plek zit (er zitten nog telefoons voor)
- Splitter is stuk
- Je hebt teveel telefoons (kijk naar totale aansluitwaarde)
- Je hebt helemaal geen splitter

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 15:15 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

*uche*stiekemschopje*uche* keppum ge-edit hoor ;) :)
Pagina: 1