geen beeld meer op tft, computer dood?

Pagina: 1
Acties:

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:58
ik post dit voor mijn pa:
tijdje geleden heb ik een pc in elkaar gezet, amd 2800+ op een asus A7n8x-x mobo, een 80 gb maxtor 7200, sparkle gf4 mx440, 512 ram, 56k modempje.TFT is een Asus 17 inch.

Winxp sp1 erop en de nieuwste drivers (nforce, detonator etc.). Mijn pa heeft vanmiddag een hp 695c printertje erop aangesloten en toen begon de ellende. Volgens hem (hij woont niet bij mij in de buurt) ging de installatie goed en het ding werkte ook.
Alleen op de één of andere manier was na het aansluiten van de printer zijn telefoon in gesprek (een hele tijd). Hier snap ik al niets van maar goed. Stekker printer eruit en toen ging er weer een belletje van de telefoon dat ie weer bereikbaar was.
Vervolgens is ie gaan typen en knalde ineens zijn beeldscherm uit. Afijn, weer opnieuw opgestart, natuurlijk geen veilige modus gekozen (doh) en vervolgens weer zwart beeld. Nog een keer opgestart en toen alleen geforce in beeld en hoeveelheid ram en dan geen signal meer.

Toen hij mij bijna hysterisch opbelde heeft ie hem nog een keer opgestart maar toen helemaal geen signal meer. Zelfs het groene lampje van de power op de compu doet het niet meer, maar de lampjes van zijn dvd en cdrom wel. Heeft iemand een suggestie voor als ik vanavond naar hem toe ga?

ps sorry voor waarschijnlijk verkeerde subforum.

[ Voor 4% gewijzigd door Palthe op 20-02-2004 15:05 ]

Verwijderd

Neem een PC of notebook mee waar je de monitor op kan aansluiten zodat je zeker weet of het idd de monitor is.

Probeer of je in veilige modus kan opstarten.

Of gewoon domme pech en de CPU is opgeblazen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 15:02 ]

• Palthe
nee monitor is het volgens mij niet, aangezien ie nog wel no signal geeft en die de eerste paar keer nog wel beeld gaf in de vorm van welke vidkaart er in zit enzo.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

neem wat reserve onderdelen mee. (denk aan voeding, geheugen, videokaart, maw een complete comp)

• Palthe
ik dacht zelf eerst aan een trojan, aangezien die bezette telefoonlijn. Kunnen die krengen zoveel damage doen?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zoals gezegd reserve-onderdelen meenemen en graag wat enters/alinea's in je post maken :)
palthe schreef op 20 februari 2004 @ 15:03:
ik dacht zelf eerst aan een trojan, aangezien die bezette telefoonlijn. Kunnen die krengen zoveel damage doen?
In principe niet, bootvirussen zijn erg schaars tegenwoordig...

[ Voor 63% gewijzigd door pagani op 20-02-2004 15:04 ]

• Palthe
maar heeft iemand enig idee hoe het kan dat wanneer de printer aangesloten is de telefoon het niet meer doet??

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:49
was het geen printer/fax toevallig?

• pagani
  • Niet online
Toevallig misschien de printer losgekoppeld of aangesloten terwijl alles nog aan stond :? (zie dat het parallel is nl)

Vraag maar eens of hij geknetter hoorde :/

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 20-02-2004 15:13 ]

• Palthe
weet ik niet maar als dat het geval was (aansluiten terwijl de computer nog aan stond) dan zou de computer toch direct ermee ophouden als dit niet goed gegaan was?

• Palthe
ff gegoogled en nee volgens mij geen fax, die hp

• pagani
  • Niet online
palthe schreef op 20 februari 2004 @ 15:14:
weet ik niet maar als dat het geval was (aansluiten terwijl de computer nog aan stond) dan zou de computer toch direct ermee ophouden als dit niet goed gegaan was?
Nou, in principe gaat het meestal goed, maar er kunnen vonken overschieten waardoor er spanningspieken ontstaan, geen idee verder of dat dergelijke schade kan veroorzaken.

Die hp is inderdaad geen fax, maar dat had je zo kunnen weten (de x00 series zijn allemaal geen faxen, dat zijn bepaalde xx00 series, officejets)

Ik denk alleen dat dit topic gemoved moet worden, denk nl niet dat het aan de tft ligt...

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 20-02-2004 15:18 ]

• Palthe
johnnyv.nl schreef op 20 februari 2004 @ 15:16:
[...]

Ik denk alleen dat dit topic gemoved moet worden, denk nl niet dat het aan de tft ligt...
ik denk dat je gelijk hebt

Verwijderd

He palthe, al terug van paps ? Al wat wijzer geworden ?

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

ik heb dit probleem een keer gehad met men vaders pc, het probleem was dat de processor was doorgebrand 8)7

Blij Met Wilco

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

proc kapot denk ik. ruik je iets aan de processor?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Pagina: 1