Toon posts:

[98]W32.Dumaru@mm: win wil helemaal niet meer booten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een pc dat waarschijnlijk het W32.Dumaru@mm virus heeft. Maar het probleem is dat ik helemaal niet meer in Windows 98 second edition kan komen.

Er komen twee foutmeldingen te voorschijn:

- "Fout bij het laden van explorer.exe C:\WINDOWS\SYSTEM\vxdmgr32.exe. U moet Windows opnieuw installeren"
- "Kan een benodigde DLL-bestand C:\WINDOWS\SYSTEM\SHLSAPI.DLL niet vinden."

De PC is niet van mij en ik zal ook niet weten hoe deze mensen dit voor elkaar hebben gekregen. Ik heb wel al de eerste drie bestanden weggehaald voor het virus te verwijderen:

- vxdmgr32.exe
- load32.exe
- dllreg.exe

Ik kan helaas niet in het register van Windows komen om deze virus uit het register te verwijderen.

Weet iemand meer over dit probleem of heeft iemand dit eerder gehad?

Thnx

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Veilige modus?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat wil ook niet, dan geeft hij dezelfde foutmeldingen.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 12:22

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Lijkt me duidelijk gevalletje van backupje proberen te maken in DOS of heilige modus en dan leeg smijten en clean installen

Verwijderd

Topicstarter
Armageddon_2k schreef op 20 februari 2004 @ 15:05:
Lijkt me duidelijk gevalletje van backupje proberen te maken in DOS of heilige modus en dan leeg smijten en clean installen
Is er echt geen redden meer aan?

Dat zou dikke shit zijn, want daar heb ik helemaal geen zin aan.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
voor te redden kun je knoppix proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op 20 februari 2004 @ 15:33:
voor te redden kun je knoppix proberen.
Wat is dat als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:43

Arno

PF5A

Gooi die kreet eens in Google :X

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Je zou even kunnen booten vanaf je windows cd en dan in de recovery console 'SFC /scannow' kunnen draaien. Die zet dan de belangrijkste systeembestanden voor je terug.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
momania schreef op 20 februari 2004 @ 15:37:
Je zou even kunnen booten vanaf je windows cd en dan in de recovery console 'SFC /scannow' kunnen draaien. Die zet dan de belangrijkste systeembestanden voor je terug.
Leuk maar als je Windows98 gebruikt gaat dat nooit werken lijkt me

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

NL1PSR schreef op 20 februari 2004 @ 15:40:
[...]

Leuk maar als je Windows98 gebruikt gaat dat nooit werken lijkt me
:X
* momania rent naar Hans Anders... :+

btw wel even een verplaatsing van Software Algemeen naar Windows Operated Systems incl kleine titel edit :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan helaas niet in het register van Windows komen om deze virus uit het register te verwijderen.
Zet die drie bestanden weer terug, start weer op en verwijder ze op de "nette" manier.

Of je kan met regedit /e bla.txt je hele register exporteren, aanpassen en dan met regedit /c weer invoegen. (Als ik het me goed herinner van mn 9x tijden in de vorige eeuw :+ )

Maar ik zou toch gewoon een backup maken van de bestanden en dan een schone install doen als ik het zo hoor. En dan die mensen vertellen dat zomaar dubbelklikken niet handig is :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Redden wat er te redden valt met Knoppix lijkt me in dit geval idd ook de beste optie. Knoppix is OS wat bootable is van cd, en op die manier, kan je waarschijnlijk makkelijk je bestanden redden. Nu zal het probleem wel zijn dat je Knoppix niet hebt, aangezien je niet eens weet wat het is. Probeer het dan in DOS ofzo... hang er een andere hdd aan, pomp de zooi over, installeer de andere hdd opnieuw, en prak alles weer terug...dit lijkt me het beste...

Verwijderd

Probeer in dos je win.ini aan te passen:
The win.ini file was also modified to execute the worm at startup:
code:
1
c:\windows\system.ini, [boot] "shell" = explorer.exe C:\%SYSDIR%\vxdmgr32.exe

Dat lijkt overeen te komen met:
- "Fout bij het laden van explorer.exe C:\WINDOWS\SYSTEM\vxdmgr32.exe. U moet Windows opnieuw installeren"
Ik betwijfel of je door die dll niet kan booten, ook omdat er op google geen hits voor zijn.

Edit:
Je moet dus alles achter explorer.exe weg mikken.
Dat er dit blijft staan.

c:\windows\system.ini, [boot] "shell" = explorer.exe

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 20 februari 2004 @ 15:42:
[...]

Zet die drie bestanden weer terug, start weer op en verwijder ze op de "nette" manier.

Of je kan met regedit /e bla.txt je hele register exporteren, aanpassen en dan met regedit /c weer invoegen. (Als ik het me goed herinner van mn 9x tijden in de vorige eeuw :+ )

Maar ik zou toch gewoon een backup maken van de bestanden en dan een schone install doen als ik het zo hoor. En dan die mensen vertellen dat zomaar dubbelklikken niet handig is :P
Ik denk ook maar dat ik ze maar eerst naar een computer cursus stuur. Kvindt het zo erg he, van die mensen die er geen bal van snappen en hun hele pc naar de kloten helpen ..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 15:44:
Probeer in dos je win.ini aan te passen:
The win.ini file was also modified to execute the worm at startup:
code:
1
c:\windows\system.ini, [boot] "shell" = explorer.exe C:\%SYSDIR%\vxdmgr32.exe

Dat lijkt overeen te komen met:

[...]

Ik betwijfel of je door die dll niet kan booten, ook omdat er op google geen hits voor zijn.

Edit:
Je moet dus alles achter explorer.exe weg mikken.
Dat er dit blijft staan.

c:\windows\system.ini, [boot] "shell" = explorer.exe
Hij geeft nu een andere foutmelding: "Fout bij het laden van expolorer.exe. U moet Windows opnieuw installeren"

Kan ik ook een explorer.exe van een andere PC afhalen waar Win98 1st edition opstaat en dan er bij die ene PC weer opzetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 15:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 15:55:
[...]

Hij geeft nu een andere foutmelding: "Fout bij het laden van expolorer.exe. U moet Windows opnieuw installeren"

Kan ik ook een explorer.exe van een andere PC afhalen waar Win98 1st edition opstaat en dan er bij die ene PC weer opzetten?
Ik zou de boel gewoon opnieuw installen, dit geklooi wordt het niet bepaald stabieler van....Microsoft weet je wel.... :X :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 15:56:
[...]

Ik zou de boel gewoon opnieuw installen, dit geklooi wordt het niet bepaald stabieler van....Microsoft weet je wel.... :X :X
OK, dan geef ik de reddingspoging bij deze op ..
Anyway thnx erverybody!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 15:59:
[...]

OK, dan geef ik de reddingspoging bij deze op ..
Anyway thnx erverybody!!
Heb ik mijn verhaaltje nu voor niets getypt? :'( :+
maw: lees dat eens.

edit:
Baaaad reader, nvm.

Edit2:
"Fout bij het laden van expolorer.exe. U moet Windows opnieuw installeren"
Ik neem aan dat dat eigenlijk explorer.exe moet zijn?
Want expolorer.exe gaat ie niet vinden natuurlijk. :+

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 16:33 ]

Pagina: 1