[POP3] POP Server die authentication dmv file ondersteunt

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik wil graag een linux server zo configureren dat voor de pop boxen geen UNIX users nodig zijn. Ik heb postfix nu zo draaien dat ie 'virtual' als 'fallback transport' neemt, zodat - ook als een user niet bestaat - de mail ergens neerzet.

Nu moet deze mail nog worden opgehaald d.m.v. POP. Met qpopper, wat ik meestal gebruikt, kom je er niet onderuit om echte UNIX users te hebben. Zelfs als je PAM gebruikt voor authentication, dan nog wil ie een geldige UNIX user hebben.

Welke POP server ondersteunt dit wel? Het liefst authentication via een textfile (user:pass) of MySQL.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Courier?

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Zelf gebruik ik de combinatie qmail/vpopmail waarbij je alle gegevens volgens mij ook nog eens in een MySQL database kan mikken, ideaal! De MySQL-mogelijkheden gebruik ik zelf dus niet, maar volgens mij is dat vrij gemakkelijk in te stellen.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Wat T_E_O zegt

Qmail icm vpopmail kun je meerdere domeinen hosten en daarop ook meerdere users. Hiervoor heb je geen shell-account nodig.
Desgewenst kun je ook met MySQL werken voor users.. Werkt allemaal vrij simpel als je het eenmaal doorhebt :)

Als je dan ook nog een virusscanner, spamassassin en qmail-scanner installeert heb je nog een goeie Spam/virus filter ook :D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Je kan cyrus-imap gebruiken, dan kan je je mail op een mailbox laten afleveren zonder een Unix userid te gebruiken.
Cyrus ondersteund ook het Pop3 protocol dus dat mag geen probleem zijn.

Verwijderd

Wat is het aanraden van qmail nou voor een tip :?

Dat is een smtp server. Okee, dat vpopmail daarmee samen werkt is leuk. Maar om je keuze van een smtp server te laten afhangen van de popdaemon is natuurlijk absurd. Je kiest voor een smtp daemon omdat je die het prettigst vindt werken. Zeker als je wat uitgebreidere mogelijkheden wil hebben, dan ben je wel even bezig met instellen. Je gaat dan niet even doodleuk overstappen op een andere smtp daemon.

Courier kan in ieder geval met mysql/ldap/kerberos overweg en via de authdaemon kan het eigenlijk overweg met zo'n beetje alles. Desnoods maak je een eigen script, die je via autdaemon laat controleren/valideren.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
In een topic van mij zijn ook wat dingen opgenoemd, is van de laatste maanden, heb het nu aardig onder de knie.
Ik gebruik:
Qmail als SMTP (gepatched met een heel hoop patches, na veel uitzoek werk).
Vpopmail als POP
CourierIMAP als imap
squirrelmail als webmail

En allerlei toevoegingen. VInd het zelf erg prettig werken, en is goed gedocumenteerd. Vooral enkele auth patches enzo zijn fijn. Ik kan me niet meer preceis herinneren, maar er was een reden waarom ik niet voor de mailer van anderen koos.

edit:
mijn topic: [rml][ Linux] Mail server: pop/imap/smtp[/rml]/

[ Voor 8% gewijzigd door pierre-oord op 20-02-2004 20:00 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1