[javascript] en systeem-eisen

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 16:52
Hey,
Ik ben een website aan het bouwen. Ik gebruik redelijk veel javascript. Maar ik vraag me af of daar geen maxima op zit. Zullen oude pc's die mijn website raadplegen geen moeilijkheden hebben met al dat javascript-geweld? Zijn er systeem-eisen waar ik me aan moet houden?

Mijn webpage is nog helemaal niet af, maar hier kan je al vbn zien van javascripts:
http://www.aendekerk.be/beta/airco/feiten.html
=> menu (bovenaan) en het switch-content-script in de text (klik vb. eens op een van de vragen).
http://www.aendekerk.be/b...odellen/wandmodellen.html
=> menu (bovenaan) en info-tekstvakjes (klik vb. eens op ionisatie)

Op mijn hoofdpagina (die ik nog moet maken) zullen alle drie de scripts aanwezig zijn én dan nog een scroller (http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/mikescroll.htm). Maar zou dat geen overkill zijn? Of is er voor javascript bijna geen cpu/geheugen nodig?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Ik denk niet dat de scripten die je gebruikt zo CPU usage gevoelig zijn, zelfs niet op wat oudere pc's. Er zal ongetwijfeld wel een maximum aan javascript zitten, maar als je daar in de buurt van komt, kom je denk ik in de knoop met de gebruiksvriendelijkheid van de site ;)

Signature

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

hier op een 350Mhz PC is het menu in elk geval onwerkbaar traag en daarbij klopt de layout niet helemaal van de uitklapmenu's (IE5.5)

Tsja, en hoe snel de scripts zijn ligt ook voor een groot gedeelte aan de programmeur (en er wordt over het algemeen meer geprutst met javascript dan goed geprogrammeerd)

Eerlijk gezegd vind ik al die scriptjes eigenlijk niets functioneels toevoegen...

[ Voor 57% gewijzigd door crisp op 20-02-2004 14:45 ]

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Die IE-filters zorgen hier op een P4-1.7 nog voor vertragingen in het menu :)

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 16:52
hier op een 350Mhz PC is het menu in elk geval onwerkbaar traag en daarbij klopt de layout niet helemaal van de uitklapmenu's (IE5.5)
Oei,
Ik had geprobeerd met een PIII Celeron 450Mhz - Win98 -IE6 en daar ging het zonder vertraging. En wat bedoel je met layout-problemen? Kan je een printscreen posten?
Die IE-filters zorgen hier op een P4-1.7 nog voor vertragingen in het menu
IE-filters? Sorry, ik ben een leek. Wat zijn dat?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Dries_Aendekerk schreef op 20 februari 2004 @ 17:18:
[...]
IE-filters? Sorry, ik ben een leek. Wat zijn dat?
dat zijn filters in je javascript die alleen internet explorer ondersteund.

Verder ben ik het eens met crisp. De code is gecompliceerd voor iets wat veel makkelijker kan.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 09:56
PII 300 - Zie 1 of 2 frames van de filter/animatie.. :P Verder zie ik wel de submenu's gewoon helemaal maar beetje haperig

Dat hide/unhide is geen probleem

[ Voor 16% gewijzigd door r0bert op 20-02-2004 17:34 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Probeer er rekeing mee te houden dat sommige gebruikers JS hebben uit staan (Hier zie ik bijv. helemaal geen menu in IE 5.5).
Tevens maak je het jezelf niet makkelijk door zoveel JS te gebruiken voor dit soort zaken, updaten wordt een rot karwei.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 09:56
CrashOne schreef op 20 februari 2004 @ 17:34:
Tevens maak je het jezelf niet makkelijk door zoveel JS te gebruiken voor dit soort zaken, updaten wordt een rot karwei.
Als je JS goed gebruikt wordt het natuurlijk alleen maar makkelijker..
Pagina: 1