FidoNet

Pagina: 1
Acties:
  • 589 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 21:56
Zijn er hier nog mensen die FidoNet gebruiken in Nederland? Ik zit via Google en www.fidonet.org wat te zoeken, maar ik kan verdomd weinig nog vinden...

Ooit was ik SysOp van 2:283/708, maar dat is alweer een flink tijdje geleden...

Zijn er nog ouwe FidoNet freaks? Weet iemand een goed BBS in de regio A'dam wat nog netmail /echomail verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Sew, dit is wel heel erg diep in mijn geheugen graven hoor. :P
BBS, ik denk dat de 90% van de bezoekers op het forum nog nooit erop gezeten hebben. Laat staan dat ze weten wat het is. :P

Maar ik heb vroeg wel op wat warez bbs'jes gezeten (ja, 90mb downloaden over 9k6 :+), maar fidonet komt me niet echt bekend in de oren. Maargoed ik was 9 toen ik op internet ging en daarna eigenlijk bijna niet meer op een bbs gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
fidonet.. jup; heb ik ook opgezeten, was zelfs nog hub voor dat net.. Maar weet n'n nummertje niet meer..

Ook nog op Fellownet, Pascalnet, Basicnet en NoTB... mijn frontdoor fungeerde zelfs als gateway voor 2 netwerken (Fellownet & NoTB)..

Hehe..die goede oude tijd..

Maar nee; weet geen BBS'en meer zeker niet in A'dam

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23
Ja, ik heb de PTT hier nog heel blij mee kunnen maken.
Heb er nog een heleboel lol aan beleefd, met fido-, midi- en nog een paar andere netten (zou m'n nodenummers niet meer weten, en heb helaas mjin backuptapes voor iets gebruikt dat ik toen belangrijker vond :().

Ik had dus ook een eigen bbs'je opgezet, eerst nog op de analoge foon (en mijn ouders en broers uitleggen dat je bij piepen door moest schakelen) en in '95 kwam er ISDN.

Toen duurde het nog 4 dagen voordat je bericht over was (elke nacht pollen) :D
Oja, anders moest je crash-mail sturen, dan werd ie direct verstuurd.

edit:

Misschien leuk idee om je specs te vermelden

RA 2.50 of 2.55, weet ik niet meer zeker
FD
FastEcho (destijds moeten aanschaffen aangezien deze mailer zijn key rondstuurde)

En na een tijdje had ik win '95 draaien met drie dos-boxen, waarbij een background processor die de mail inpakte, maar ik weet niet meer hoe die heet. In drukke tijden erg handig gebleken (je was meteen weer bereikbaar na een poll).

[ Voor 38% gewijzigd door nescafe op 20-02-2004 14:53 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 21:56
Yeah, the good old times :)

Wij hadden een vrij actief BBS in het oosten des lands (Enschede) met een stuk of 80 points, waarvan 30 echt flink actief. Ik heb het nu over onze hoogtijdagen, tussen 1993 en 1996 ongeveer...

Heerlijk vrotten met FrontDoor, GEcho, FMail, enzovoort. En ellenlange discussies tussen het FMail-kamp en het GoldEd-kamp (ongeveer net zo'n religieuze discussie als nu vi <---> emacs :P).

En natuurlijk op een gegeven moment onze link met het Internet, via UUCP, waar we erg trots op waren.. via GiGo (Garbage In Garbage Out) van dezelfde schrijver als onze BBS software, WME (Windowed Modem Environment als ik het me goed herinner).

O, en uiteraard bestond bij ons .42 niet, that's life :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-10 07:57
The good old days :)

Ik heb nog een tijd de kpn heel erg blij gemaakt met inbellen op interlokale bbs'en :)
Verder heb ik ooit op een fidonet bbs gezeten geloof ik .. voor zover ik weet is alles nu harstikke dood wat betreft bbs'en )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:53
ik heb ook nog een minibbs gedraaid voor max 2 gebruikers met RA en Frontdoor maar dat is echt LANG geleden.
fidonet heb ik nooit gebruikt :p

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:16

bladebla

<Piéééép>

BBS, <zucht> ik was nog jong :P Telix, Bluewave, BUSY :)
Zou dat wereldje nog ergens actief zijn dan?
Let me tell you a little about Dave.

Once upon a time, there were dial-up BBSes. True geeks will know what I mean. You dialed into one system, left messages for other people, maybe the BBS had a "network" with other BBSes and the BBSes would exchange messages in the wee hours of the morning via dial-up long-distance, etc.

Dave has been running a BBS across the river from where I live for ... well, nigh on twenty years now, maybe a little less.

Dave is a curmudgeon. He's a fairly competent UNIX sysadmin (he's even smart enough to know to go to LISA to learn what he doesn't know)

What he hasn't figured out yet is that dial-up BBSes are deader than corduroy. He opines that corduroy is coming back, but much to his chagrin, FIDOnet and the BBS scene isn't.

He uses his BBS to get mail to his personal domain (yes, literally, this UNIX sysadmin, who is quite competent with UNIX MTAs and such, butchers his SMTP mail and wedges it into his BBS system so he can read it with a BBS mail reader that hasn't been supported in about eight to ten years, and was written a good five years prior).

He says he has people that still use the system, so why should he take it down? I tell him they still use the system because they've got some unattended process running that fetches their mail via BlueWave and that they probably died years ago and nobody knows that they need to shut off the automated process.

He says it doesn't cost him anything, because he's got it configured to work via the Internet. I tell him it's tying up electricity and machines that could be doing other things, like being a Linux mail server for his mail, in some normal format that is somewhat modern.

But, alas, no amount of my mocking of Dave will actually make him take the BBS down, even though he mumbles about doing it every couple months. I know that this too shall pass, and he'll be defending its continued existence long past its shelf-life for years to come.
:)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EchteBuurman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 21:47
Fido is uit mijn vroege volwassenheid en heb voor de berichten nog een mailtosser geschreven, IOSmail, voor de Atari ST. Was zelf een point, zoals dat toen heette, van een BBS. Weet het nodenummer niet meer. Misschien kan ik dat nog vinden. De hoofdhub was Max dat weet ik nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ach, als we dan toch de oude dozen met nostalgische BBS perikelen opentrekken....

Ik was ooit sysop van het NGN BBS.
Fidonet: 2:512.250.616

Woeha! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Mooi!

* MisteRMeesteR begraaft deze maar weer ;)

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.