Toon posts:

Acer veriton 7100 bij een Asus MB P4P800 GD Intel P4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even een vraagje wat ik niet heb kunnen vinden op internet.
en de search machine werkt niet bij mij waar ik erg van baal.
maar kan ik een Asus MB P4P800 GD Intel P4 in een acer veriton 7100 behuizing zetten? ik moet namelijk echt snel een nieuwe pc hebben. maar ik denk laat ik eerst het belangrijkere spul kopen en daarna het iets minder belangrijke, de systeem kast.
maar weet iemand van jullie dat?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt

gr Danjel

Verwijderd

als ik het zo zie is die Veriton een PIII systeem. Je zou dus problemen kunnen krijgen met je voeding (te weinig vermogen).

Als verder beide systemen gewoon de ATX formfactor hebben dan lijkt het me geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 14:30:
als ik het zo zie is die Veriton een PIII systeem. Je zou dus problemen kunnen krijgen met je voeding (te weinig vermogen).

Als verder beide systemen gewoon de ATX formfactor hebben dan lijkt het me geen probleem.
als ik er nou een andere voeding in zet (die hebben we genoeg thuis liggen dus dat is geen probleem)

maar ik weet niet of deze kast de ATX formfactor heeft. (dat is de maat van de afstand van de de schroefjes tussen elkaar om het moederbord te bevestigen?)
correct me if i'm wrong.

Verwijderd

ATX houdt in dat het bord bepaalde standaard afmetingen heeft en werkt met een ATX voeding.
Volgens mij zijn ze dat allebei wel.

Een andere voeding is een idee...ik heb alleen geen idee wat de minimale eis voor een P4 systeem is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 14:44:
ATX houdt in dat het bord bepaalde standaard afmetingen heeft en werkt met een ATX voeding.
Volgens mij zijn ze dat allebei wel.

Een andere voeding is een idee...ik heb alleen geen idee wat de minimale eis voor een P4 systeem is.
hoe kan ik er achter komen welke afmetingen ik moet hebben?
het voeding probleem is al opgelost.

Verwijderd

vaak staat het op de moederborden wel aangegeven of het ATX is...
Er is ook nog zoiets als Micro-ATX, maar dat verschil zie je zo op het blote oog wel.
Je kunt gaan zitten meten, maar als je simpelweg probeert kom je er snel genoeg achter.

de kans is overigens heel groot dat allebei de borden ATX zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 14:55:
vaak staat het op de moederborden wel aangegeven of het ATX is...
Er is ook nog zoiets als Micro-ATX, maar dat verschil zie je zo op het blote oog wel.
Je kunt gaan zitten meten, maar als je simpelweg probeert kom je er snel genoeg achter.

de kans is overigens heel groot dat allebei de borden ATX zijn.
Hmmm

ik ben net 10 min bezig geweest om erachter te komen of ie ATX is of niet. ik kan het iig niet erop vinden.
met het blote oog zien. heeft geen zin omdat ik nog nooit het verschil heb gezien tussen een micro ATX en een gewone. het is wel een gewone medium tower.
is meten niet een optie? of gewoon een nieuwe kopen?
maar welke? ik heb daar de ballen verstand van.

Verwijderd

als het gewoon een ATX kast is en je mobo is ATX formaat dan moet het passen. Tenzij die kast op de een of andere manier helemaal anders in elkaar zit., maar dat lijkt me niet.
Je hebt toch dat P4 mobo? Dat is naar mij mening ATX (ik heb het opgezocht).
Als je die Acer kast nou open maakt, dan kun je toch min of meer het mobo daarin vergelijken met dat P4 bord?
Mocht een van de 2 borden mini-ATX zijn dan zie je dat meteen. Daar heb je niet eens een timmermansoog voor nodig, laat staan een meetlat.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zegt dat je kast een normaal medium formaat heeft.
Als de PSU dezelfde afmetingen heeft als de berg PSU's die je hebt liggen en bovendien de ATX stekker (heet niet voor niets zo :P ) dezelfde kleurcodering heeft, heb je een ATX form factor kast.

De meeste kasten. :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door Voutloos op 21-02-2004 00:38 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 20 februari 2004 @ 22:59:
Je zegt dat je kast een normaal medium formaat heeft.
Als de PSU dezelfde afmetingen heeft als de berg PSU's die je hebt liggen en bovendien de ATX stekker (heet niet voor niets zo :P ) dezelfde kleurcodering heeft, heb je een ATX form factor kast.
ik heb aan de achterkant 7 van die gaten om bijv netwerk kaart en je geluidskaart in te douwen.
maar mijn vorige kast (waar geen deze nieuwere moederborden NIET in kunnen) was ook ongeveer even zo groot (scheelde 3 cm). dus ja. kan ik deze kast nu het beste gewoon weggooien en een nieuwe kopen?
maar welke is dan verstandig om te nemen?
het mooiste is natuurlijk zo'n gigantische chieftec big tower. maar zoveel geldje heb ik niet. heb ong 60 euro (MAX) ervoor over. de rest moet aan andere hardware besteden worden.
maar iig bedankt. en ik hoop dat jullie nog en leuk systeem kastje weten voor dit geld.
Pagina: 1