MIDI op DMX 6Fire 24/96 doet niks?

Pagina: 1
Acties:

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Ik heb een DMX 6Fire 24/96, vandaag binnengekregen, leuk speelgoedje :P
Als ik echter MIDI wil afspelen via de 6Fire Wavetable hoor ik niks, eigenlijk doen alle opties behalve GS-wavetable-emulatie niks... Is dit normaal bij deze kaart of zou ik ook een beter geluid moeten kunnen krijgen? Dit is vooral vervelend omdat Cakewalk Sonar die GS-wavetable niet kan gebruiken, en ik daar dus in MIDI helemaal niks hoor.
Ik heb de hele handleiding al doorgespit, maar daar zie ik alleen iets over een externe wavetable, heb ik dus vrij weinig aan...
edit:
Even erbij gezet wa'k al gedaan had en m'n uitleg verbeterd :P

[ Voor 25% gewijzigd door Wormaap op 20-02-2004 15:27 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

eigenlijk doen alle opties behalve GM-synth (emulatie) niks...
Wat bedoel je nou?

Download my music on SoundCloud

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Sorry, even wat duidelijker.
In het audio-menu in Windows kan ik kiezen uit:
DMX 6Fire MIDI (doet niks)
DMX 6Fire Wavetable (doet ook niks)
en
Microsoft GS Wavetable emulatie (die doet't dus wél, maar dat lijkt softwarematig te zijn)
Die laatste kan ik in Sonar dus niet selecteren, daar hoor ik dus helemaal niets als ik MIDI wil bewerken/spelen, omdat ik alleen maar uit de bovenste 2 kan kiezen, die dus geen geluid geven.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
De Wavetable synthesizer gebruikt een bestand met samples in wave-formaat (de eigenlijke wavetable) om instrumenten weer te geven. Misschien moet je nog een wavetable kiezen bij de instellingen van de kaart, waarschijnlijk in een control panel. Dan klinkt het ook veel beter dan de GM Synth.
De GM synth simuleert geluiden door een stel wiskundige berekeningen en klinkt daarom minder.