[Access] Focus op "onderkant" scrollable tekstvak

Pagina: 1
Acties:

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Ik zit met het volgende:

Ik gebruik een tekstvak in een formulier om bepaalde uitvoer in neer te zetten. Dit kan op een gegeven moment meer regels beslaan dan het tekstveld groot is. Dit is geen probleem daar Access scrollbars in tekstvakken ondersteunt.

Wat mij echter stoort, is dat regels die toegevoegd worden, pas zichtbaar worden op het moment dat ik in het venster klik en naar beneden scroll. Is er een eenvoudige manier om de "focus" op de laatst toegevoegde regel te krijgen?
Op dit moment omzeil ik het probleem door nieuwe regels bovenaan toe te voegen in plaats van onderaan maar dit is niet wat ik uiteindelijk wil. In de standaarddocumentatie kan ik er niet echt iets over vinden.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kunt de focus automatisch via een macro naar het tekstvak zetten. Bijvoorbeeld wanneer het formulier word geopend.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
The Real Falcon schreef op 20 februari 2004 @ 14:00:
Je kunt de focus automatisch via een macro naar het tekstvak zetten. Bijvoorbeeld wanneer het formulier word geopend.
Het probleem is dat het tekstvak wel de focus heeft maar op de verkeerde plaats:

Stel dat het tekstvak 4 hoog is, en je hebt 4 regels. Dan is alles zichtbaar. Bij het toevoegen van regel 5 moet ik in de huidige situatie eerst naar beneden scrollen alvorens ik hem kan zien.

Wat ik wil is dat regel 2 tot en met 5 zichtbaar zijn op het moment dat ik de nieuwe regel toevoeg.

- Soulseek rulez -

Verwijderd

Je kan in een tekstveld ook de cursor verplaatsen naar een bepaalde karakterlocatie met:

code:
1
Me.Blaker.SelStart= 5 (ga in de control "blaker" naar de 5e karakter.

Misschien als je hierop zoekt je iets kan vinden???

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 14:24:
Je kan in een tekstveld ook de cursor verplaatsen naar een bepaalde karakterlocatie met:

code:
1
Me.Blaker.SelStart= 5 (ga in de control "blaker" naar de 5e karakter.

Misschien als je hierop zoekt je iets kan vinden???
Ik kan hier wel iets mee ja, ik zal eens even verder stoeien. Vriendelijk bedankt :)

- Soulseek rulez -