Omdat ik Kabelfoon helemaal zat ben wil ik overstappen op ADSL, en had ik dus op 11 feb. Kabelfoon een email gestuurd over dat het abonnement wou beëindigen.
Ook had ik diezelfde dag Wanadoo ADSL aangevraagd, het plan was dat per 28 feb. het Kabelfoon abonnement beëindigd zou zijn en rond die tijd er ook ADSL zou komen.
Nu kreeg ik dus een brief met daarin het volgende:
Omdat de datalimiet per januari-februari gemeten word dachten we dat dat ook de betalingstermijn was, maar volgens de helpdesk is de betalingstermijn (de betaling gaat per 2 maanden) februari-maart. In dat geval zou volgens mij dus het Kabelfoon abonnement per 31 maart beëindigd moeten worden, maar volgens Kabelfoon moet er nog een periode (april-mei) betaald worden.
Probeert Kabelfoon mij nu nog een betaal periode aan te smeren, of staan ze in hun recht dat ik gewoon een fout heb gemaakt?
Ook had ik diezelfde dag Wanadoo ADSL aangevraagd, het plan was dat per 28 feb. het Kabelfoon abonnement beëindigd zou zijn en rond die tijd er ook ADSL zou komen.
Nu kreeg ik dus een brief met daarin het volgende:
In artikel 14.1 van de voorwaarden staat:Hierbij bevestigen wij uw opzegging van het Internet abonnement . Conform de Algemene voorwaarden (artikel 14.1) zal uw account buiten dienst worden gesteld per maandag 31 mei 2004.
(Algemene voorwaarden)Artikel 14: Duur en beëindiging van de overeenkomst
14.1 Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald wordt de Overeenkomst aangegaan voor de duur van de toepasselijke betalingstermijn. Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald kan de Overeenkomst steeds zowel door de Gebruiker als door Kabelfoon schriftelijk of per e-mail tegen het einde van de looptijd worden opgezegd, met inachtname van een opzegtermijn welke tenminste gelijk is aan de toepasselijke betalingstermijn. Bij gebreke van tijdige opzegging wordt de Overeenkomst automatisch verlengd met eenzelfde periode.
Omdat de datalimiet per januari-februari gemeten word dachten we dat dat ook de betalingstermijn was, maar volgens de helpdesk is de betalingstermijn (de betaling gaat per 2 maanden) februari-maart. In dat geval zou volgens mij dus het Kabelfoon abonnement per 31 maart beëindigd moeten worden, maar volgens Kabelfoon moet er nog een periode (april-mei) betaald worden.
Probeert Kabelfoon mij nu nog een betaal periode aan te smeren, of staan ze in hun recht dat ik gewoon een fout heb gemaakt?