Opzeggen Kabelfoon

Pagina: 1
Acties:

• kingfinn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 19:04
Omdat ik Kabelfoon helemaal zat ben wil ik overstappen op ADSL, en had ik dus op 11 feb. Kabelfoon een email gestuurd over dat het abonnement wou beëindigen.
Ook had ik diezelfde dag Wanadoo ADSL aangevraagd, het plan was dat per 28 feb. het Kabelfoon abonnement beëindigd zou zijn en rond die tijd er ook ADSL zou komen.
Nu kreeg ik dus een brief met daarin het volgende:
Hierbij bevestigen wij uw opzegging van het Internet abonnement . Conform de Algemene voorwaarden (artikel 14.1) zal uw account buiten dienst worden gesteld per maandag 31 mei 2004.
In artikel 14.1 van de voorwaarden staat:
Artikel 14: Duur en beëindiging van de overeenkomst
14.1 Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald wordt de Overeenkomst aangegaan voor de duur van de toepasselijke betalingstermijn. Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald kan de Overeenkomst steeds zowel door de Gebruiker als door Kabelfoon schriftelijk of per e-mail tegen het einde van de looptijd worden opgezegd, met inachtname van een opzegtermijn welke tenminste gelijk is aan de toepasselijke betalingstermijn. Bij gebreke van tijdige opzegging wordt de Overeenkomst automatisch verlengd met eenzelfde periode.
(Algemene voorwaarden)

Omdat de datalimiet per januari-februari gemeten word dachten we dat dat ook de betalingstermijn was, maar volgens de helpdesk is de betalingstermijn (de betaling gaat per 2 maanden) februari-maart. In dat geval zou volgens mij dus het Kabelfoon abonnement per 31 maart beëindigd moeten worden, maar volgens Kabelfoon moet er nog een periode (april-mei) betaald worden.
Probeert Kabelfoon mij nu nog een betaal periode aan te smeren, of staan ze in hun recht dat ik gewoon een fout heb gemaakt?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Het is wel een beetje aso zo van kabelfoon.

Maar je had het van te voren kunnen lezen........

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10-2021
Ik heb kabelfoon eind augustus 2003 opgezegd, een mijn abonnement werd 31 oktober afgesloten (betalingstermijn van 2 maanden). Eerste week van november mijn modem teruggestuurd.

Dus volgens mij moet het bij jou gewoon eind maart afgesloten kunnen worden.

edit:

Afzeggen ging trouwens heel makkelijk, 1 mailtje was genoeg

Nu lees ik het pas goed, je hebt pas op 11 feb opgezegd, tsja dan geldt de opzegging pas na de volgende termijn, april-mei, als ik het goed heb

[ Voor 32% gewijzigd door NH298 op 20-02-2004 13:44 ]

System specs

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:04
Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald kan de Overeenkomst steeds zowel door de Gebruiker als door Kabelfoon schriftelijk of per e-mail tegen het einde van de looptijd worden opgezegd, met inachtname van een opzegtermijn welke tenminste gelijk is aan de toepasselijke betalingstermijn. Bij gebreke van tijdige opzegging wordt de Overeenkomst automatisch verlengd met eenzelfde periode.
Je hebt dus een opzegtermijn en dat is dus de komende betalingstermijn. Aangezien je al in termijn feb/mrt zit moet je april en mei ook nog betalen.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Op het moment van opzeggen dien je nog twee maanden te betalen waarbij je ook gebruik mag maken van hun netwerk. Ze doen het dus perfect niets jaar contract maar 2 maanden contract.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

mhr-zip schreef op 20 februari 2004 @ 13:36:
Het is wel een beetje aso zo van kabelfoon.

Maar je had het van te voren kunnen lezen........
waarom is dit aso :?
bij elk abbo heb je een opzegtermijn, van donald duck tot kabelfoon abbo. Het is daarom ook heel normaal dat je nu die 2 extra maanden moet betalen. Dit had je natuurlijk zelf ook kunnen nagaan/verwachten. Het staat namelijk overal duidelijk vermeld.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 13:46:
[...]

waarom is dit aso :?
bij elk abbo heb je een opzegtermijn, van donald duck tot kabelfoon abbo. Het is daarom ook heel normaal dat je nu die 2 extra maanden moet betalen. Dit had je natuurlijk zelf ook kunnen nagaan/verwachten. Het staat namelijk overal duidelijk vermeld.
Nou een opzeg termijn van 2 maanden is al best lang.

Maar met deze constructie kan het 4 maanden - 1 dag duren voordat je er vanaf kan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

mhr-zip schreef op 20 februari 2004 @ 15:43:
[...]

Maar met deze constructie kan het 4 maanden - 1 dag duren voordat je er vanaf kan.
het komt omdat de abbo per twee maanden betaald wordt daar door komt het dus. Het is opzeggen en dan nog twee maanden dus in gunstigste geval ben je na 2 maanden en 1 dag er van af en het slechtste geval 2 maanden + 2 maanden als je aan het begin zit.

Moet er wel bij zeggen toe ik weg ging gewoon afmelden via website email binnen krijgen met de afmelding erin en hoe te handelen en te betalen later per brief binnen gekrijgen, alles op gestuurt later netjes me borg terug. Afhandeling was dus goed te noemen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Jimster
mhr-zip schreef op 20 februari 2004 @ 15:43:
[...]

2 maanden valt best mee. Je ziet tegenwoordig steeds meer bedrijven hun opzegtermijn verhogen naar 3 maanden.
Je hebt gelijk dat met deze constructie de opzegtermijn bijna 4 maanden kan duren. Als je goed pland hoeft het maar 2 maanden te duren.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:23
Ik heb precies dezelfde situatie. Heb half januari opgezegd dus ik ging ervanuit dat mijn betalingstermijn (januari/februari) voldoende zou zijn. Heb toen meteen XS4all aangevraagd (wat inmiddels ook werkt) aangezien dat toen nog voor de 'oude' tarieven was. Kreeg echter een mailtje terug dat mijn termijn dus nog 2 maanden door zou lopen en dat ik ook maart/april zou moeten betalen. M'n modem is eind januari al afgekoppeld van hun netwerk en ik heb de bank inmiddels opdracht gegeven om de automatische incasso stop te zetten. Zware onzin dit, laat ze maar met de brieven komen...... })

• Jimster
dominator schreef op 20 februari 2004 @ 21:11:
Ik heb precies dezelfde situatie. Heb half januari opgezegd dus ik ging ervanuit dat mijn betalingstermijn (januari/februari) voldoende zou zijn. Heb toen meteen XS4all aangevraagd (wat inmiddels ook werkt) aangezien dat toen nog voor de 'oude' tarieven was. Kreeg echter een mailtje terug dat mijn termijn dus nog 2 maanden door zou lopen en dat ik ook maart/april zou moeten betalen. M'n modem is eind januari al afgekoppeld van hun netwerk en ik heb de bank inmiddels opdracht gegeven om de automatische incasso stop te zetten. Zware onzin dit, laat ze maar met de brieven komen...... })
Lekker slim dan. Jij bent toen je het contract aanging accoord gegaan met de algemene voorwaarden. Straks krijg je de aanmaningen en de bijbehorende kosten (incassobureau, deurwaarder?). Jij gaat het iig verliezen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:23
Ik vind het gewoon misleiding om iemand nog een betalingstermijn extra te laten dokken terwijl de huidige nog niet eens op de helft is. Gewoon geldklopperij! Ach, en misschien laat kabelfoon het er wel bij zitten, misschien ook niet. Maar dan zullen ze toch eerst flink moeten dreigen wil ik betalen..... :P
Pagina: 1