Toon posts:

[css/javascript] Layer verdwijnt te vroeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het schrijven van een dynamisch menu waarbij de verschillende items dmv php/mysql uit een database gehaald worden en aan het menu worden toegevoegd. Het is een simpel menu zoals te vinden op de microsoft.nl site, hoofditems en als daar met de muis overheen wordt gegaan verschijnt een submenu. Het menu werkt perfect..... in IE (6).

In mozilla 1.6 werkt het niet helemaal naar wens. Het submenu verschijnt en alles staat op de juiste plek alleen zodra ik met de muis van het hoofditem naar de subitems ga verdwijnt het submenu weer.

De submenu's worden met onMouseOver en onMouseOut getoond of verborgen. Op het moment dat ik onMouseOut verwijder blijft het submenu logischerwijs staan. In IE kan ik de menuitems dan gebruiken (kleur veranderd als ik er overheen ga en als ik klik ga ik ook naar de goede url) alleen in mozilla lijkt de inhoud niet te bestaan. Er gebeurt helemaal niets.

De code is een beetje lang om in dit topic te plaatsen maar er staat een html-testje op http://members.home.nl/j.pereboom/menutest/menu3.html
gezipt: http://members.home.nl/j.pereboom/menutest/menu.zip

Het eerste dropdownmenu blijft staan het tweede klapt wel terug. De links werken nu niet helemaal goed maar dat heeft een andere reden. Het gaat me om het te vroeg terugklappen van de getoonde div in mozilla 1.6. Wat doe ik fout?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
dit is volgens mij het verkeerde forum (moet in w&g)...

daarnaast kun je in js met

ASP:
1
setTimeout('je functie', jetijd);

aan de gang...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Clientside stuff, zoals html, javascript, etc.... horen niet thuis in P&W, maar in W&G

P&W -> W&G

(Zie ook de forumdescription)

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor posten in het verkeerde forum :o

De timeout functie zal niet gaan werken want als ik het submenu laat staan door de onMouseOut te verwijderen werkt het submenu ook niet.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
ASP:
1
onmouseout="setTimeOut('hidemenu(menuID)', 1000);"

lijkt me gewoon werken hoor :?

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar even geprobeerd en het menu blijft keurig even staan maar ik kan nog steeds niets met het menu.

Misschien moet ik het topictitel ff aanpassen want het is dus niet zozeer dat de div te snel verdwijnt maar meer dat mozilla de div niet 'ziet' waardoor ik er ook niet met mijn muis op kan blijven en daardoor verdwijnt 'ie weer.

Edit:
Ik kan de tekst van het submenu ook met geen mogelijkheid selecteren terwijl dat in IE geen enkel probleem is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 14:10 ]

• paul2005
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het lijkt te komen door het display:inline; gebeuren in de css. Als de divs onder elkaar staan werkt het menu prima maar zodra het display:inline; er weer bij in staat gaat het in mozilla weer mis.

de vraag is dus hoe de divs achter elkaar te krijgen zonder dat mozilla moeilijk gaat doen. Iemand?

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 09:56
float: left; is toch altijd de truc? (met evt clear in de laatste div van de rij)

• paul2005
Werkt bij mij in zoverre dat in mozilla de submenu's nu allemaal helemaal links in het scherm komen (op dezelfde positie) en ze zouden recht onder het hoofditem moeten komen.

• paul2005
oke, position op relative zetten ipv absolute lost dat probleem ook op, nu ziet het er alleen niet meer uit omdat alles een kleurtje heeft maar dat is ook wel weer te verbergen :) Thanks

(hoop dat SmallPrint hier ook wat aan heeft)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost :*)

En voor Paul2005 ook wel, denk ik :P

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1