[w2k server SP4] Vreemd IIS probleem

Pagina: 1
Acties:

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 19:45

lizardking77

----------------

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb OWA draaien op een windows 2000 server met sp 4 met behulp van IIS. Dit draai eigelijk al een hele tijd goed. Nu heb ik de laatste tijd het probleem dat wanneer de server een dag of 4 draait de website niet meer bereikbaar is. Niet via het internet en ook niet via de http:\\localhost\
Als ik dan de services van IIS wil herstarten dan blijft de service "World Wide Web Publishing Service" in de stopping status staan.

Ik heb al wat loggin nagekeken maar kan niet direct vinden waar het aan ligt. Heeft iemand misschien een voorstel welke logging bij het opsporen van het probleem handig kan zijn of heeft iemand ervaring met dit probleem. Ik heb het iis5.log al nagekeken maar hier staat geen logging in van de datum dat het fout liep.

Alvast bedankt voor jullie hulp....

i am the lizardking, I can do anything

• lizardking77

lizardking77

----------------

Topicstarter
Vandaag Had ik weer hetzelfde probleem, Heeft niemand enig idee wat dit kan zijn???

Verwijderd

reboot hem eens zou ik zeggen dat helpt ook vaak tegen vreemde problemen

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb soort van hetzelfde probleem soms maar dan met update expert,als het programma zich wil updaten,dan blijft deze hangen bij stopping service.
enige dat helpt is dan rebooten.
bij mij is er ook niets over terug te vinden,maar ik denk dat het bij mij komt omdat mijn servertje niet meer snel genoeg is.maar soms lijkt het zich ook alleen voor te doen als ik via TS ben ingelogt. probeer het eens met een andere user (die service starten dus)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• lizardking77

lizardking77

----------------

Topicstarter
mrsar schreef op 23 februari 2004 @ 14:15:
ik heb soort van hetzelfde probleem soms maar dan met update expert,als het programma zich wil updaten,dan blijft deze hangen bij stopping service.
enige dat helpt is dan rebooten.
bij mij is er ook niets over terug te vinden,maar ik denk dat het bij mij komt omdat mijn servertje niet meer snel genoeg is.maar soms lijkt het zich ook alleen voor te doen als ik via TS ben ingelogt. probeer het eens met een andere user (die service starten dus)
Ik doe het al met het domain admin account maar dat geeft dus dit probleem ik zal het eens onder een ander account proberen. bedankt voor de tip

• lizardking77

lizardking77

----------------

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:09:
reboot hem eens zou ik zeggen dat helpt ook vaak tegen vreemde problemen
Dat is nu juist het probleem dit komt om de 3 a 4 dagen voor en ik kan moeilijk elke dag tegen de gebruikers zeggen dat ze ff 10 minuten uit moeten loggen omdat ik (alweer) de server moet gaan rebooten. (op deze server draait namelijk ook Exchange server 5.5 )

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:29

rammes

koekebakker 1e klas

tip installeer owa op een aparte server. heb ik ook gedaan. gebruikers merken er dan niet veel van.
jou probleem herken is. heb jij ook een proces draaien wat 100% cpu gebruikt?

Ik zou het doen!

• lizardking77

lizardking77

----------------

Topicstarter
rammes schreef op 24 februari 2004 @ 00:42:
tip installeer owa op een aparte server. heb ik ook gedaan. gebruikers merken er dan niet veel van.
Dat kan ik wel eens proberen, maar hij dat dit sinds een week of 5, hij heeft daarvoor zeker 1 1/2 jaar goed gedraait.
Op dit moment heb ik geen proces op 100% draaien. Ik zal eens kijken als het probleem voordoet.

• lizardking77

lizardking77

----------------

Topicstarter
rammes schreef op 24 februari 2004 @ 00:42:
Als het probleem zich voor doet heb ik geen proces draaien op 100%

Verwijderd

eventlog?

• lizardking77

lizardking77

----------------

Topicstarter
In de Eventlog staat ook niks bijzonders wat in verband staat met IIS of met MS Exchange 5.5

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 14:33
Ik heb dit ook gehad. het was toen te wijten aan te weinig geheugen en fragmentatie van de schijf.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Verwijderd

Iets dergelijks heb ik ook gehad, daar werd het op een gegeven moment zo erg dat het systeem gewoon automagisch reboot :).

Ik stond op het punt de server te herinstalleren, maar de afstand Arnhem --> Amsterdam (telecity2 waar de server staat) heeft me hier een tijd van weerhouden.

Op een gegeven moment heb ik alle software gedeinstalleerd. Het betreft in mijn geval een Dell server met openmanage software wat oa gebruik maakt van Javazooi. En sinds dien draait het systeem echt superstabiel met een constante load van ongeveer 30%.

Dus mocht je exotische software draaien op het systeem zou ik dat eens de-installeeren en terug naar de basis (windows met IIS en Exchange 5.5)

• lizardking77

lizardking77

----------------

Topicstarter
AteZ schreef op 24 februari 2004 @ 16:04:
Ik heb dit ook gehad. het was toen te wijten aan te weinig geheugen en fragmentatie van de schijf.
Dit is een nogal oude IBM netfinity 5000 server met een dual 400 mhz processor met 1 GB geheugen (maximaal voor deze server). Ik zal eens kijken diskeeper de schijfen goed heeft gedefragmenteerd. (kijkt) Deze zijn goed gedefragmenteerd (1.00) dus dit is denk ik niet het probleem.

De store.exe process neemt wel iets van 550 mb werkgeheugen in beslag na een dag of 2. Maar als ik de information store service stop en start dan is deze nog maar 70 mb. Maar als ik de OWA site dan weer probeer te bereiken dan reageert deze nog steeds niet.

• lizardking77

lizardking77

----------------

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 16:19:
Iets dergelijks heb ik ook gehad, daar werd het op een gegeven moment zo erg dat het systeem gewoon automagisch reboot :).

Ik stond op het punt de server te herinstalleren, maar de afstand Arnhem --> Amsterdam (telecity2 waar de server staat) heeft me hier een tijd van weerhouden.

Op een gegeven moment heb ik alle software gedeinstalleerd. Het betreft in mijn geval een Dell server met openmanage software wat oa gebruik maakt van Javazooi. En sinds dien draait het systeem echt superstabiel met een constante load van ongeveer 30%.

Dus mocht je exotische software draaien op het systeem zou ik dat eens de-installeeren en terug naar de basis (windows met IIS en Exchange 5.5)
Op deze server draait eigelijk alleen het hoognodige namelijk
Exchange 5.5
Veritas backupexec 9.0
Diskeeper
IIS
IBM serveraid manager
Norton antivirus corporate edition voor exchange.

Ik heb Director (management pakket van IBM) al gedeinstalleerd maar zonder resultaat.

Pagina: 1