clientvolgsysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrshaif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10-2020
beste mensen,
ik moet een clientvolgsysteem ontwikkelen voor een bedrijf waar ik werkzaam ben. De basisfunctionaliteiten van het systeem zijn invoer en uitprinten van NAW-gegevens, daarnaast zullen ook in het systeem vragen geimplementeerd worden met als antwoorden ja/nee. Deze waarden wordt straks weggeschreven naar een database. Wat ik wil is dat ik dit in een open source omgeving wilt implementeren en niet in een MS omgeving. (te duur). Wie van jullie zou mij eventueel een advies kunnen geven over welk methode ik het beste kan toepassen bij het tot stand brengen van het clientvolgsysteem. Ervaring in de omgeving van het ontwikkelen van software is gemiddeld.

[ Voor 6% gewijzigd door mrshaif op 20-02-2004 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat jij wilt is een CRM programma (Custom Relationship Management). Ik zou zoek hier es op

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 18:15

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat ik wil is dat ik dit in een open source omgeving wilt implementeren en niet in een MS omgeving. (te duur).
Waarom is dat te duur? Da's imho een vrij kortzichtige gedachte. Wie zegt dat een systeem, welke op Windows omgeving draait, niet veel meer informatie en mogelijkheden biedt, waardoor deze meer oplevert dan een open source systeem?

Om op voorhand al opties uit te sluiten op basis van niet onderzochte veronderstellingen vind ik vrij apart.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

The Real Falcon schreef op 20 februari 2004 @ 12:46:
Wat jij wilt is een CRM programma (Custom Relationship Management). Ik zou zoek hier es op
Nou ja, ik zou niet meteen Siebel aanraden :P

mrshaif: welk op GoT :)

Inderdaad zijn er al vele vele klantvolgsystemen / relatiebeheersystemen / CRM systemen etc in de wereld. Ik heb er vorig jaar na een weekje of wat zoeken al 250 gevonden die bedoeld zijn voor middelgrote of grote bedrijven.

BalusC in "volgsysteem bouwen" geldt eigenlijk nog steeds --> wat ben je van plan, als je het zelf wilt ontwikkelen: waar heb je ervaring mee, en wat is je budget?
Een eenvoudige Access DB lijkt genoeg, een beetje "spelen" met MySQL + PHP kan ook best wat leuks opleveren maar ik zou even gaan kijken of er niet al opensource relationship management software is die aan je heel bescheiden eisen voldoet.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 20-02-2004 12:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

F_J_K schreef op 20 februari 2004 @ 12:53:
[...]

Nou ja, ik zou niet meteen Siebel aanraden :P
Haha das waar ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"