Toon posts:

Probleem met moederbord of met processor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Leden van het forum,

Ik heb een probleem. Ik heb een COMPAQ PC met een 800 MHZ DURON die kuren vertoonde. Daarnaast wilde ik hem upgraden. Ik heb het moederbord eruit gehaald en een ABIT VA10 Socket A moederbord gekocht. Daar heb ik ook nog 256 MB 400 mhz bijgekocht. Dit alles op een 250 Watt voeding. Ik krijg echter geen beeld. Ik heb een gewone on board videokaart.

De volgende dingen heb ik geprobeerd. Ik heb een videokaart op het moederbord aangesloten. Ook geen beeld. Ik heb een andere monitor geprobeerd ook geen beeld. De harde schijf heb ik in een andere computer gehad. Deze werkte perfect. Toen ik mijn processor weer op mijn oude moederbord vastmaakte gaf deze opeens wel beeld. Toen ik dit moederbord echter in mijn kast monteerde en mijn harde schijf en DVD speler er op aansloot was het beeld weer verdwenen.

Ik heb ook een andere krachtigere voeding geprobeerd.. Maar helaas dat hielp ook niet. Mijn vraag is.. Wat kan het zijn? Ik heb het vermoeden dat het aan de processor ligt.. Maar waarom krijg ik wel beeld met het oude moederbord buiten de kast en niet met het oude of nieuwe moederbord binnen de kast? Alles zit goed gemonteerd.

Dit is nogal een gecompliceerd probleem. Degene die het probleem oplost of een idee heeft krijgt van mij de eeuwige roem :-) YEAH

Met vriendelijke groet,

Wouter Glaser

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
sluiting tusen soldeer punten aan de onderkant van je mobo en je kast??

uhuuummm

Verwijderd

Bargemanos schreef op 20 februari 2004 @ 12:31:
zat ik ook aan te denken.
kan ook zijn dat de processor niet goed werkt.
misschien een andere proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Bargemanos schreef op 20 februari 2004 @ 12:31:
Dat dacht ik ook... Maar bij kortsluiting hoort het moederbord dood te zijn toch? Toch gaat wel alles branden etc. Wanneer ik het moederbord er weer uithaalde zag ik nog steeds niets op mijn beeldschermpke.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 12:48:
[...]

zat ik ook aan te denken.
kan ook zijn dat de processor niet goed werkt.
misschien een andere proberen.
Tsja ik zit hier nu in Brussel.. Ik denk dat Jean-bob of peerke wel een computerwinkeltje om de hoek runt. Ga daar maar even vragen.. Maar het is niet een bekend probleem dus?

Want idd de enige onderdelen wat op beide moederborden worden geplaatst zijn de processor en de IDE kabels. Wellicht kan dat nog voor problemen zorgen?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Heb je de afstandbusjes onder je moederbord wel goed gemonteerd?
Zit er toevallig niet 1 teveel onder? Zodat deze de kortsluiting veroorzaakt?

Dit moet haast wel kortsluiting wezen.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Dit is naar mijn ervaringen een veel voorkomend probleem wat een processor kan veroorzaken...

Verwijderd

Topicstarter
GreenthumB schreef op 20 februari 2004 @ 13:51:
Heb je de afstandbusjes onder je moederbord wel goed gemonteerd?
Zit er toevallig niet 1 teveel onder? Zodat deze de kortsluiting veroorzaakt?

Dit moet haast wel kortsluiting wezen.
You are totally right..

thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 15:33:
Dit is naar mijn ervaringen een veel voorkomend probleem wat een processor kan veroorzaken...
en de processor was idd ook opgebrand.. waarschijnlijk door die kortsluiting.
Pagina: 1