Toon posts:

Domeinnaam overzetten op eigen naam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een maand of 10 geleden een eigen .nl-domein geregistreerd. Het domein staat echter niet op mijn eigen naam maar op naam van het bedrijf waar ik het toendertijd registreerde.
Is het op de een of andere manier mogelijk om het alsnog op mijn naam te zetten?
Ik begrijp dat ik het gewoon met de beheerder zelf moet regelen, maar ik vraag mij af of dit gaat helpen, hij zette het immers niet voor niets op zijn naam.
Of moet ik gewoon wachten tot mijn contract afgelopen is (over een maand of 2) en het domein ergens anders opnieuw aanvragen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je moet hopen dta je wat met dat bedrijf kan regelen, zolang het niet op je naam staat ben je namelijk niet de eigenaar. Misschien kan je het afkopen, anders heb je pech en ben je dom geweest toen je het registreerde.

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 12:21
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 12:19:
Hoi,

Ik heb een maand of 10 geleden een eigen .nl-domein geregistreerd. Het domein staat echter niet op mijn eigen naam maar op naam van het bedrijf waar ik het toendertijd registreerde.
Is het op de een of andere manier mogelijk om het alsnog op mijn naam te zetten?
Ik begrijp dat ik het gewoon met de beheerder zelf moet regelen, maar ik vraag mij af of dit gaat helpen, hij zette het immers niet voor niets op zijn naam.
Of moet ik gewoon wachten tot mijn contract afgelopen is (over een maand of 2) en het domein ergens anders opnieuw aanvragen?
Je moet ervoor zorgen dat jij toestemming van de "echte" eigenaar hebt, dan kun je bij iedere aangesloten deelnemer van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland een verhuisformulier invullen en dan is het binnen een weekje geregeld...

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar als mijn contract over een maand of 2 afloopt, dan vervalt het domein ook automatisch zodat ik het opnieuw kan registreren?

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 16:02
Dat hangt van het bedrijf af. Sommige bedrijven "bewaren" zulke domeinen een tijdje. Een .nl zal niet zomaar verlopen in ieder geval, maar moet actief worden opgeheven door de registrerende deelnemer. Misschien heeft het bedrijf in kwestie het domein alleen op haar naam staan om de registratie sneller te kunnen regelen, dus willen ze het zonder problemen even op jouw naam zetten ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even navragen, bedankt voor de reacties. :)

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 15:40
wordt je contract niet automatisch verlengd??

ik heb zelf jaartje geleden domein op eigen naam laten zetten
tijd dat ik registreerde kon je als particulier niet zonder kvk nummer registreren

tegenwoordig kan dit wel..
maar standaard registreren ze het volgens mij gewoon nog op hun naam

verhuizen is simpel formuliertje invullen tekenen en opsturen...
dan is het vrij snel geregeld :)

RichardVos.nl

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als het domein vervalt kan je het natuurlijk ergens anders registereren. Dit gaat alleen mis als iemand anders sneller is dan jij, of als de huidige 'eigenaar' denkt je te helpen door het domein voor een extra jaartje te kopen.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 20:58

jep

Sendy schreef op 20 februari 2004 @ 12:37:
Als het domein vervalt kan je het natuurlijk ergens anders registereren. Dit gaat alleen mis als iemand anders sneller is dan jij, of als de huidige 'eigenaar' denkt je te helpen door het domein voor een extra jaartje te kopen.
.nl Domeinen vervallen niet. :) Je moet ze expliciet met een formulier opzeggen.
Pagina: 1