Toon posts:

Gezocht: P4 moederbord met speciale indeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een rackserver aanschaffen, hierin wil ik een P4 2.6 processor plaatsen. Nu zit ik met de keuze tussen een 1U of een 2U behuizing. Ik weet dat een P4 moeilijk koel te houden is in een 1U behuizing maar ik wil het toch proberen want dit scheelt op de lange duur een hoop (hosting)kosten.

Ik de processor uitrusten met een heat sink, en deze heathsink doormiddel van de front-to-back airflow in de de kast te koelen. Zie de afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://evilnerds.com/~sander/got/airflow.gif

Dit vereist een moederbord met een speciale indeling die de airflow niet blokkeerd. Bij afbeelding 3 zie je dat de geheugenbank de airflow in dit geval zou blokkeren. Ik weet dat Supermicro en Tyan deze moederborden hebben maar deze zijn mij te duur, zijn er andere goedkopere moederborden te verkrijgen met een indeling zoals afb. 1 of 2?

Afbeeldingslocatie: http://evilnerds.com/~sander/got/moederbord.gif

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

of je neemt plaatje 3 en mod je kast.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-08 18:43

Ankh

.Howdy

is dit voro thuis? of gewoon ergens te plaatsen? omdat ik zelf ook een P4 rackserver heb op het internet. Deze heeft gewoon een 1u koeler en werkt perfect.. :) als het niet zo is.. dan wordt het zeker zoeken geblazen..

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor een webserver in een datacenter. Wat voor processor en wat voor cooler gebruik jij dan in je 1U behuizing? Ik weet dat er 1U P4 coolers op de markt zijn maar ik vraag me af in hoeverre deze de cpu koel houden.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 07:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik heb even voor je rondgezoch (weinig te doen hier @ stage) maar asus, abit en msi vallen al af ...

mischien kun je nog andere mobo-fabrikanten site's afzoeken ?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

pak een gewenst moederbord (Asus oid)
pak een 1U cooler voor de pIV en je bent klaar ..

zelf heb ik 3 Pentium IV servers draaien met in 1U kasten incl 2 hdd's en allemaal blijven ze netjes op temp (2 ervan worden zwaar belast)

[ Voor 14% gewijzigd door Crazy- op 20-02-2004 13:09 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 17:42
Hoezo is er niet? Bij supermicro staan er zo al een stuk of tien op de website. Of ze allemaal in nederland leverbaar zijn heb ik niet gechecked.

[/edit]

Ook tyan heeft er minimaal een.

[ Voor 22% gewijzigd door Domino op 20-02-2004 13:15 ]

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

Domino schreef op 20 februari 2004 @ 13:11:
Hoezo is er niet? Bij supermicro staan er zo al een stuk of tien op de website. Of ze allemaal in nederland leverbaar zijn heb ik niet gechecked.
was inderdaad een foutje van mij, ze zijn er inderdaad wel :)

maar het maakt niet veel uit, dat bedoelde ik eigenlijk

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

P4 1u koelers zijn geheel van koper gemaakt en met een vrij krachige fan erop heb je nergens meer last van :) Luchtstroom in je case is nog steeds belangrijk maar alleen een headsink op je p4 lijkt me vragen om problemen. Zijn niet voor niets 1u p4 koelers ;)

En als moederbord een goed bordje, eventueel een Intel S875WP1-e of Intel S845WP1-e, hebben meteen lan en vga onboard :) En zijn geschikt voor 1u kasten :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 17:42
Crazy- schreef op 20 februari 2004 @ 13:14:
[...]

was inderdaad een foutje van mij, ze zijn er inderdaad wel :)

maar het maakt niet veel uit, dat bedoelde ik eigenlijk
Daar zijn we het dan weer wel over eens ;).

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Ankh

Ankh

.Howdy

www.challenge-computers.nl heeft er genoeg :) check maar bij titan ik heb er 1 opzitten :)

veel plezier verder ;)

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Let ook op de positie van de Powerconnector/kabel!
Deze kan meer airflow blokken, dan dimms.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om de P4 te koelen op de zelfde manier zoals Appro en Dell dat doen met hun 1U servers, zie de afbeelding. Ik dacht dat dit een beter koelmethode zou zijn dan een 1U cooler, aangezien de heatsink groter is en de airflow denk ik ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.appro.com/image/product/1224x_top.jpg

Maar als jullie zeggen dat een 1U cooler voldoende is, dan is dat ook prima voor mij. Maar dan zou ik graag willen weten welke P4 (hoeveel mhz), welke cooler jullie gebruiken en in wat voor temperatur dit resulteerd. Een P4 2,6 Ghz is nog wel te doen denk ik maar een 3,06 GHz of een 3,2 GHz?

Het liefst doe ik nog een Athlon XP in m'n server, die zijn wat goedkoper. Maar ik ben hier nog geen geschikte cooler voor tegengekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 17:06 ]

• Ankh

Ankh

.Howdy

zie website hierboven, challenge computers check de titan.. die heb ik voor een 2.4 er inzitten samen met zo'n lawaai turbine welke koele lucht er door heen blaast.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Volgens mij was het zo dat je t/m de P4 2.8 in een 1u mocht gebruiken met de boxed 1u koeler die bij de Intel S845WP1-e geleverd werd. Dit zijn wel de 533MHz modellen., Zat een briefje in dat je niet de 3.06Ghz mocht gebruiken in een 1U case. Nou is dat de boxed 1u koeler en weet niet of dat veel uitmaakt met een losse 1u koeler.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1