Toon posts:

Geen CD-Rom spelers meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn oude stukke mobo heb vervangen voor een nieuw slot 1 mobo (MSI 6199) ziet windows geen cd-rom spelers meer. Als ik er eentje aansluit doet ie het wel goed, alleen dan moet ik steeds switchen tussen de CD-rom speler en de cd-brander.

Wie weet waar het aan ligt, zelfs met de nieuwe 4in1 drivers doet ie nog steeds niets.:( Moet ik windows opnieuw installen of zo.

Heeeeeeeeelp!!!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien helpt het om te zeggen dat het IRQ van beide spelers op 15 zit, in dos kan ik met cd-drivers wel gewoon werken. Windoows geeft een probleem in second ide controler met tussen haakjes dubbele fifo, iemand enig idee wat het is?

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 09:17

Halfkakkende

Vandring

Misschien moet jij niet zo'n haast hebben :)
Sorry ik weet het niet.

MUZIEK!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
master/ slave goed staan ?

Apart doen ze het wel allebei neem ik aan?

Andere kabel gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
Bij m'n oude mobo deed alles het prima, het enige wat ik heb gedaan is die kabel inde second ide controler prikken. Kabel is nog hartstikke nieuw, dus daaran kan het niet liggen en master en slave detect gaan beide goed.

Ik kan m'n cd-rom speler niet bij de hdd doen, dan hebben ze een conflict en een cd-writer op slave is ook geen goed idee.

En wat betreft m'n geduld, ik was vergeten dat ik een van de weinigen ben die vrij is van school om tentamens te leren en dat het nog ochtend is en er dus weinig mensen zijn. Ik zal geduld hebben , maar wel zorgen dat dit topic niet in vergetelheid zal raken en hem dus wel af en toe naar boven halen.

Misschien install van windoos opnieuw?

Verwijderd

Doet de cd-rom et wel als met een diskette opstart?

als je alle drivers ed van het mobo geladen hebt en het werkt dan nog niet is herinstall misschien wel de kortste klap. (kan aan zoveel dingen liggen)

Verwijderd

Probeer eens de standaard windows busmaster drivers te installeren, i.p.v. de via busmaster drivers.

Verwijderd

Ik had dat ook 1 keer moest ik ook steeds wisselen.
wat bij mij het prob was was dat mijn kabeltje kaduuk was ;)
dus die wisselde ik om met een goede ne nou brand ik als een gek >:)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Dan ga ik het kabeltje maar verwisselen.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Volgens mij moet je Windhoos opnieuw installeren als je een nieuw mobo geinstalleerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw kabeltje ligt het niet aan. Ik zal winblows wel opnieuw installen, maar ik was van plan toch een andere processor en mobo te kopen, mijn oude gaat dan naar m'n zussie en dat betekend geen problemen meer met cd-romspelers, want dan heeft ze er toch maar één.

Bij mijn nieuwe spul ga ik alles opnieuw installen. Bedankt iedereen.

Verwijderd

Windows busmaster drivers werkten niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nee! Die zaten erop toen voordat ik de Via instaklleerde.

Verwijderd

ik had het ook, en bij mij was gvd alleen maaar de datakabel kapot
Pagina: 1