[IE] JPG wordt BMP -> Is er een progje om het te fixen?

Pagina: 1
Acties:

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Zoals iedereen hier heb ik af en toe, lees regelmatig, last van IE dat deze plaatjes slechts als BMP wil opslaan.

Nou word ik er een beetje moe van om die temporary internet files te wissen, en ActiveX componenten. Dat moet toch ook automatisch (automagisch) kunnen. Heeft iemand daar al een fix voor gevonden?

Ik heb het nog nergens kunnen vinden.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dat "progje" heet Mozilla FireFox, een andere oplossing dan een andere browser gebruiken is er niet.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
1: temp internet files folder legen
2: de te gebruiken schijfruimte voor die folder omhoog schroeven.(Extra->internet opties -> tablad Algemeen en dan knopje Instellingen bij het onderwerp "Tijdelijke internet bestanden")
3: er is ook een instelling (ergens in geavanceerd een finkje zetten of weghalen) welke wanneer je IE afsluit die folder wordt geleegd.

• Willems
Johnny schreef op 20 februari 2004 @ 11:56:
Dat "progje" heet Mozilla FireFox, een andere oplossing dan een andere browser gebruiken is er niet.
Ik vind Firefox inderdaad super, maar het heeft nog problemen op bepaalde sites, omdat de programmeurs van die sites niet denken aan de gecko engine. Ik hoop dat dat binnenkort allemaal veranderd.

• Willems
Sybr_E-N schreef op 20 februari 2004 @ 11:58:

3: er is ook een instelling (ergens in geavanceerd een finkje zetten of weghalen) welke wanneer je IE afsluit die folder wordt geleegd.
Dit is handig, zal ik dus maar even doen.. Die functie had ik nog niet gezien, het verwijderen van die bestanden is gewoon irritant om te doen juist wanneer je plaatjes aan het opslaan bent.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je via de search (zoeken op: Internet Explorer opslaan bitmap jpg) niks kunnen vinden?

Dit is al zo vaak behandeld... ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Willems
Merely schreef op 20 februari 2004 @ 12:11:
Heb je via de search (zoeken op: Internet Explorer opslaan bitmap jpg) niks kunnen vinden?

Dit is al zo vaak behandeld... ;)
Jep hoe je het handmatig oplost wel, maar automatisch is makkelijker. Dus programmatjes die je start, waarna het weg is. Ik merk dat ik het vaak dus een paar weken laat zitten, en me toch er mateloos aan kan ergeren aan die .bmp bestanden. Zelfs als je een plaatje als e-mail stuurt kan de ander het dus niet openen.

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Dat programma heet F5...

Ik krijg altijd netjes een JPG als ik de site uit laat laden namelijk

[ Voor 65% gewijzigd door Pietert op 20-02-2004 12:43 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien nog het makkelijkste voor je om gewoon een batch-file te schrijven dat precies doet wat jij wilt:
code:
1
2
3
cd\<tempfiledir>
del *.* 
cd\

En dat gewoon in je menu zetten onder opstarten. Overigens is het dan wel zo handig om je temp internet files op een waarde tussen de 1 en 20 mb te zetten - andes kan hetnog wel eens ooit erg lang duren

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1